14.10.21

Benvinguts al bloc. Una nova caminada saludable hem dut a terme el dimecres per complir amb el programa previst pel mes d’octubre, en concret el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de La sagrada Família, hem anat a la Fossa del Camí de Les Torres, passant primer a donar una ullada al Torrent Fondo.

Fa un any just que la vàrem encara que al revés del que ho hem fet en aquesta ocasió per ser precisos diré que va ser el dia 14 d’octubre i quan estic fent aquest resum estem a dia 13 d’octubre. Per aquesta raó us hi deixo la traça de fa un any i que reprodueix fil per randa l’itinerari d’avui, amb la particularitat que s’ha de girar.

Aquesta vegada hem anat del Cap al Gimnàstic i hem anat a travessar el pont de l’eix i anar per l’esquerre al Pont llarg, per fer tota la pista asfaltada que mena al dipòsit d’aigua de Sant Joan, nosaltres hem seguit fent l’asfalt i al final virem a la dreta que ben aviat veiem el camí que dona accés al corriol del Torrent Fondo, per l’esquerre ens dirigim al Torrent, i una vegada l’hem vist, seguim fent via per arribar a vorejar el camp (si no està sembrat), per anar a la Fossa, si està sembrat seguim uns metres més amunt que farem un trencant en direcció esquerra que també ens permet arribar a l’objectiu.

Fem un descans i recuperem forces per la tornada, que la fem pel camí que hauríem fet si el camp estigués sembrat, que ens mena a travessar el Torrent Fondo o de Les Torres per anar a convergir amb la pista asfaltada que hem fet a l’anada, refem uns metres i anirem pel camí que veurem a l’esquerre força ample, sempre recta sense deixar-lo arribem al camí de Les Torres, ara anirem per la dreta, fem la pujada que al cap d’uns cinc minuts ja veurem un pont la nostra esquerra, que per sota hi passava la via del tren, i trobem un ramal de la séquia del Poal, l’agafem i no el deixem fins que convergim amb la pista ampla que mena als Casals. Ara anirem per la dreta fent via fins que arribem al Gimnàstic, travessem la carretera de Santpedor i ens dirigim en direcció al Parc de l’Agulla, encara que tan sols travessar el pont, seguim recta pel camí que veiem i al cap d’uns deu minuts, travessem la via del tren per poder anar al Centre tecnològic, a on ja veiem l’edifici de l’empresa Tous i que ens permet anar al pont del Parc de Bombers, per travessar la carretera c/55 i ens trobem al barri del Guix, que seguirem fent via per anar al túnel que per sobre hi passa la carretera. Nosaltres ja som al carrer del Tovots, i pels camps del Guix anem a l’institut Guillem Catà, per entrar pel barri de la Font dels Capellans i anar al carrer Arquitecta Montagut fins al Cap, que com és habitual és el nostre punt de trobada, inici i final de les caminades saludables, que amb l’aixopluc del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família anem duent a terme tots els dilluns, dimecres i divendres de cada setmana.

Una mica més d’informació sobre La Fossa en aquest enllaç: La Xarxa.Cat - Sant Joan de Vilatorrada dignifica la fossa del camí de les Torres

Si desitgeu fer la caminada com nosaltres podeu seguir aquest enllaç, invertint el recorregut, o no, segons us sembli més adient: Cap Fossa de Les Torres-(Girada 2020)

Aquest altre enllaç és per saber més de l’ocell Esplugabous: Informació sobre...

SORTIDA DE LA CIUTAT PER RADERE LA TORRE ALBERNI

TRAVESSANT EL PAS A NIVELL DEL TREN DE LA POTASSA

FENT VIA  PER ANAR AL BARRI DE LA PARADA NOVA...

...PER ANAR A LA CARRETERA DE SANTPEDOR

AL GIMNÀSTIC HEM ANAT PER UN TRAM DEL CAMÍ DE LA SAL I ARRIBAR AL PONT LLARG

TRANSITANT PEL CAMÍ ASFALTAT DE JONCADELLA

SANT JOAN ELS HORTS DEL POAL I EL COLLBAIX ENS PERMETEN GAUDIR D'AQUESTA VISTA

DIRIGINT-NOS AL CORRIOL DEL TORRENT FONDO

EL PRECIÓS BOSC DE RIBERA TOT I LA SEQUERA

EL SALTANT DEL TORRENT FONDO AMB MOLT POC CABAL D'AIGUA

VOREJANT EL CAMP SENSE SEMBRAR PER ARRIBAR...

... A L'OBJECTIU DE LA CAMINADA

EL MONUMENT

LA PLACA QUE CONFIRMA L'HOMENATGE ALS SOLDATS

ÉS HORA DE FER UN MOS

DESCANSAR I RECUPERAR FORCES

ALGUNES FOTOGRAFIES PER RECORD

LA DELS PARTICIPANTS AGRUPATS FALTA EL COMPANY JOSEP ÀLVAREZ QUE ÉS QUI FA LES FOTOGRAFIES

SOMHI! A SEGUIR AMB L'ACTIVITAT

PASSEM  A TOCAR DEL TURÓ DE LES FADES

ARA LA PANÒRAMICA ÉS DE MONTSERRAT I SANT JOAN A LA DRETA

DEIXEM LA SÉQUIA ENCARA QUE CONTINUA FINS A PINEDA

PER LA PISTA DELS CASALS ANEM DE NOU AL GIMNÀSTIC I PEL BARRI DEL GUIX  ENS ATANSEM AL BARRI DE LA FONT DELS CAPELLANS PER FINALITZAR DEVAN DEL CAP LA CAMINADA

AQUÍ PODEU VEURE L'ESPLOGABOUS QUE HEM VIST EN LA CAMINADA

EL PERFIL DE LA CAMINADA ÉS AQUESTA RECORDO QUE EN EL CAS D'AVUI L'HEM FET INVERTIDA