12.10.21

Al Barri de Les Farreras i El Pessebre

Per preservar la salut, en la pràctica de les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, duem a terme habitualment, ahir dilluns ho vàrem compartir i gaudir vint-i-una persones, anant al barri de Les Farreras.

Aquesta és una caminada com tantes altres molt agraïda, que entre dintre el perímetre de l’anella verda de la nostra ciutat. Amb un matí o una tarda segons l’època de l’any, es pot realitzar i és apta per a tothom, ja que no és gens exigent.

Si us animeu a fer-la i la desitgeu fer com la resumiré, tan sols heu de seguir l’enllaç que hi deixo de la gravació que n’he fet amb l’aplicació de Wikiloc, i espero que sigui del vostre grat i la gaudiu tant com ho hem fet el grup de caminadors.

Enllaç de l’itinerari: Del Cap al Barri de Les Farreras-2021-NOV

Hem sortit com tenim costum des del Cap del barri i per l’avinguda de Francesc Macià, ens hem dirigit al Passeig del riu, a on hem anat per la llera fins a la zona esportiva del Congost. Ara hem anat a travessar la via del tren de Lleida, per agafar el Camí agrícola, que mena al Bosc del Suanya, passant per davant de la Torre dels Pardals. Per entrar al Bosc del Suanya, hem travessat la riera de Rajadell i seguim recta pel tram asfaltat que va a la urbanització de Sant Salvador de Vallformosa, però en qüestió de deu minuts de fer via arribem a un trencant a la nostra esquerra, que l’agafem (ja deixem l’asfalt), envoltats dels camps i de la vista del pont de l’eix Diagonal, anem fent camí uns deu minuts més i novament arribem a un trencant a l’esquerre que també el fem i ja sense deixar la pista passem per davant de la Casa Rural de Les Farreras, i cinc minuts més endavant, hi tenim el bosc i la Granja de Les Farreras, que hi parem uns minuts per descansar, fer el mos i la fotografia de record per les persones que hem compartit la caminada, això vol dir que haurem acomplert més o menys la meitat de la caminada.

Per la tornada seguirem pista avall per arribar concretament a la barriada, nosaltres seguim, i atents vigilem un corriol que per l’esquerre mena als horts de la riera de Rajadell, en arribar hi ha una petita resclosa que generalment permet travessar la riera i anar a l’altre costat, que hi ha el meandre del barri del Xup, que ara seguirem per la dreta fins al túnel que per sobre hi passa la carretera d’Igualada, per anar caminant fins a arribar al gual de la riera, que per una banda ens permet anar per la dreta a l’Oller del Mas, nosaltres anirem per l’esquerre al mas dels Corrons. La pista és ampla i ben aviat veiem l’antic restaurant del Casinet, el primer trencant a la dreta és el que agafem i quasi paral·lel a la carretera d’Igualada anem caminant per passar per davant de la Torre Oliva, i sempre recta, farem un corriol amb el mur de pedra seca acabat de restaurar, ens trobem a l’últim tram del camí Ignasià. Al final del mur convergim amb la pista asfaltada del camí de la Torre de Santa Caterina. Ara seguim per la dreta que de seguida deixa de ser asfaltat i sense deixar-la, a uns deu o quinze minuts arribem a la cruïlla que per l’esquerre baixa al barri de la Guia (hi ha un senyal vertical que així ens ho indica), fem la baixada, entrem al barri i ben aviat farem el pont de les vies del tren i podem anar a la passera del riu Cardener per atansar-nos al Pont Vell, en el nostre cas, hem continuat per la pujada de la Cova a arribar al carrer Caputxins de la Clínica de Sant Josep, per anar al baixador dels Catalans de Viladordis, a on hem convergit amb l’avinguda de Francesc Macià i finalitzar la caminada a davant del Cap.

Ara si es del vostre grat gaudiu de les fotografies que s’han fet durant la caminada.

EL PERFIL DE LA CAMINADA

SORTIDA DE LA CIUTAT PEL BARRI DE LES ESCODINES

PER LA ZONA DEL CONGOST ANAR...

... A TRAVESSAR LA VIA DEL TREN DE LLEIDA

UNA ALTRA PERSPECTIVA DE LA CASA

AQUESTA ÉS L'ENTRADA A LA GRANJA

UN ENTORN PRECIÓS

NO HI HA A ON PODER SEURE PERÒ ÉS ADIENT PER FER...

...EL MOS UN PETIT DESCANS PER SEGUIR LA CAMINADA

FENT EL PONT DE LES VIES DEL TREN DE LA RENFE

LA PASSERA DEL RIU CARDENER I EL PONT VELL

EL PONT VELL I LA SANTA COVA AL FONS

PEL CARRER DEL VALLPARADÍS...

...ENS ATANSEM A LA SANTA COVA...

...UNA DE LES ICONES DE LA CIUTAT

UNA VISTA DE LA PUJADA AMB ELS HABITATGES DEL BARRI DE LA BALCONADA AL FONS

FINAL DE LA PUJADA ARRIBADA AL BARRI DE SANTA CLARA

El Centre excursionista de la comarca del Bages, informa sobre el 59è Concurs del Pessebre de Collbaix, que podeu llegir en el programa, per si és del vostre interès.