25.10.21

Al Bosc de l'Illa

Molt bona tarda. Hem encetat l’última setmana d’octubre, i seguint la programació prevista de les caminades saludables  que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, anem fent habitualment, aquest dilluns hem anat fins al Bosc de l’Illa.

Per arribar a l’objectiu programat hem sortit del Cap i hem anat a travessar la carretera de Vic per la benzinera, pel polígon industrial dels Dolors, ens hem dirigit al lateral de la via del tren de la Potassa, per anar al Parc Tecnològic, i així convergir amb la pista que mena al Parc de l’Agulla. A partir d’aquí per la séquia ens hem atansat a Sant Iscle, que passem de llarg, fem el pont de la via del tren i per la pista ampla de Santa M. de Comabella, arribar a la petita vinya que hi ha a l’esquerre que podem agafar el camí que ens porta a veure una barraca doble molt peculiar de l’any 1911, hi fem una petita parada i ja som al Bosc de l’Illa.

Una vegada hem fet el mos i descansat un xic, emprenem de nou la caminada per la pista ampla que ens permet anar a travessar el riu d’Or, anem al cementiri de Sant Fruitós, però abans trobem el trencant a la dreta que entre camps  hem anat fent via, amb la vista del polígon industrial de Sant Isidre. Arribem al punt que hem de travessar la carretera, no ho fem a la dreta el camí segueix, ens porta a un túnel que el riu d’Or és present i ara sí que travessem la carretera amb seguretat, el mateix camí va vorejant els horts d’entrada a Sant Fruitós, arribem al Pont d’en Paco, anem per l’esquerre uns dos-cents metres i novament trenquem a la dreta, passem per la plaça de l’era de Cal Vallbona (Museu del vi), per adreçar-nos a la carretera de Vic que la travessem pel semàfor i ens dirigim al pont que travessa el riu d’Or per fer el camí dels plans de La Rosaleda, sense deixar-lo arribem al polígon del Grau i el Càmping Freixa. Seguim per l’esquerre en direcció al mas del Grau abans, però tenim el camí dels horts del Guix que és el que fem per sortir al lateral de la carretera c/55, i ens permet anar a fer el túnel per anar al c/ dels Tovots. Ara per darrere els camps del barri del Guix, anem al carrer de Sant Joan i  de seguida fem el carrer de la Rosa Sensat, arribem a l’institut Guillem Catà, per anar al barri de la Font dels Capellans i pel carrer Arquitecta Montagut, sortir al c/Sant Cristòfol i ja som al Cap, el punt de trobada, inici i final de les caminades saludables.

Si és del vostre interès. hi deixo la traça que ha gravat el company i guia de la caminada Pere Feliu :  Manresa bosc de l'Illa tornada, per Sant Fruitós

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Com podeu veure entre altres elements naturals, hem gaudit, de la séquia del riu d’Or en diversos trams de la caminada, d’unes vistes fantàstiques, també de construccions com la peculiar barraca de pedra seca, vinyes, Sant Iscle, el mateix raconet preciós del Bosc de l’’Illa. En fi... que per fer salut i gaudir de la natura sense necessitat de cap mena de desplaçament amb vehicles, podeu constatar que és perfectament factible gaudir de la natura i fer quelcom per preservar la salut, Una caminada molt planera assequible a tota persona que ho desitgi.

No cal tampoc fer ni els quilòmetres que hem fet nosaltres, ni fa falta dedicar-hi el mateix temps, ja que la caminada ofereix poder-la dur a terme dividint-la en trams, això ja depèn de la persona i les facultats físiques que cadascú disposi o evidentment del temps, això ja és molt personal.

SALUT I CAMINADES

...SANT ISCLE

LES VINYES DE SANT ISCLE I LA URBANITZACIÓ DE PINEDA

TRAVESSANT LA VIA DEL TREN DE LA POTASSA PEL PONT

LA BARRACA DE PEDRA SECA DE LA...

...VINYA DEL BOSC DE L'ILLA  LA COMPANYA  ANA HERNANDEZ OBSERVANT-LA

FENT VIA ENTRE ELS CAMPS DE DARRERE EL POLÍGON DE SANT ISIDRE

ENTRANT AL POBLE DE SANT FRUITÓS

EL PORTAL QUE DONA ENTRADA A L'ESGLÉSSIA

AMB AQUEST HOTEL PER INSECTES AVUI ARRIBA EL FINAL EL RESUM DE LA CAMINADA AL BOSC DE L'ILLA