23.10.21

A la Font de l'Arrel Innovada i nova activitat del CECB

Observareu que avui faig dues entrades seguides, en l’anterior ja n’he explicat el motiu, així que ara aniré de cara a la feina.

Una vegada més hem anat a la  Font de l'Arrel i hem fet la tornada pel Gorg Blau.

En aquesta ocasió hem innovat un tram fent un corriol nou que ens ha agradat molt i ens estalvia haver de fer el tram asfaltat que mena a la urbanització de Sant Salvador de Vallformosa. Val a dir que ha resultat encara més atractiva del que és.

Hem gaudit de tot el seu entorn dintre el perímetre de l'Anella Verda de Manresa, com són: El riu Cardener, el Bosc del Suanya, la Riera de Rajadell, del torrent de l'Infern, del Gorg Blau, dels Plans de Cal Cuques, d'un tram petit de via Romana, hem passat a tocar de la Torre Lluvià, en fi... són molts els elements naturals i també de diverses construccions que fan de la caminada que sigui molt atractiva, distreta, agraïda al mateix temps que interessant pel seu entorn. Jo la recomano dur-la a terme i si pot ser, compatir-la amb família, amics i sobretot menuts per deixar-ne petjada i que siguin ells, o els que els precedeixin, que ho preservin i es pugui seguir la història del nostre petit però immens país.

Si seguiu l'enllaç de Wikiloc, notareu si el compareu amb d'altres de més antics el que us estic dient, la diferència pel que fa a quilòmetres i temps és irrellevant, però el resultat com ja he esmentat anteriorment i coincidint amb el pensament de totes les persones que avui l'hem compartit, en el fet que, es converteix sent més atractiva i agraïda  aportant un plus si voleu de seducció més elevada.

L’enllaç és el que segueix:Del Cap a la Font de l'Arrel renovada-2021-OK

GRÀFIC DE LA CAMINADA

Breument la desglosso així, iniciem la caminada al Cap del barri de la Sagrada Família, anem pel passeig del riu Cardener al Congost i pel camí agrícola ens atansem al bosc del Suanya, al cap de dos o tres-cents metres d’haver travessat el pont de la riera de Rajadell, a la dreta veurem el corriol que fareu (el Way point l’he posat en convergir amb la carretera, per això cal tenir en compte el principi, que si aneu seguint la traça no ús perdreu pas i constatareu la veracitat del que estic comentant). Ara són pocs els metres a fer de carretera perquè ja veureu el trencant del  corriol que mena a la Font de l’Arrel.

Arribats a l’objectiu parem a fer el mos i descansar un xic, ja que més o menys ens trobem a mitja caminada. La tornada la fem travessant el torrent de l’Infern, i sense deixar el corriol arribem al Gorg Blau, uns metres més endavant hi ha la passera per travessar la riera de Rajadell sense problemes, encara que pel fet de no baixar gaire cabal d’aigua, nosaltres ho hem fet pel dret, vosaltres mateixos ja decidireu. Ara hem de seguir per anar als plans de Cal Cuques, en el Gorg Blau hi ha un senyal vertical que ens orienta, un volt passem de Cal Cuques, ben aviat ja veiem la Torre Lluvià, anem fent via per arribar al Pont de l’Eix, i que ens dirigim pel camí vell de Rajadell a la zona esportiva del Congost, que refarem el camí de l’anada per finalitzar la caminada davant del Cap com és el nostre costum.

Tan sols vull ressenyar que ens ha fet un matí fantàstic de temperatura i amb sol, tot i que en principi hem iniciat la caminada amb una boira força espessa que no semblava pas que hagués de ser tal com ho hem gaudit aquest divendres.

El company Xavier Cabot ens ha compartit un vídeo que també el podeu veure junt amb les fotografies que hem fet durant la caminada saludable.

Pel diumenge dia 31, el Centre excursionista de la comarca del Bages te previst fer aquesta sortida que hi deixo el programa per si és del vostre interès.

EL VÍDEO

EN TROBEM D'ALTRES PERÒ SEMPRE ANEM RECTA FINS GAIREBÉ AL FINAL DEL CAMP

ELS COMPANYS PERE ISMAEL I EL MARIO VAN SEGUINT

SORPRESA! TROBEM UNA CABANA  MOLT BEN TREBALLADA

DE FET JA L'HAVÍEM VIST ALGUNA ALTRA VEGADA...

...PERÒ AVUI HA ESTAT FENT TOT EL CORRIOL SENCER

GAUDIR DE L'OBJECTIU DE LA CAMINADA

LA COMPANYA ASSUMPCIÓ JA FA EL MOS

ELS ALTRES NO ENS QUEDEM ENRERE TAMBÉ L'ACOMPANYEM

LES FOTOGRAFIES DELS PARTICIPANTS DE...

...LA CAMINADA AVUI HEM ESTAT DEU

INICIEM EL RETORN PEL

...TORRENT DE L'INFERN

FENT VIA PEL CORRIOL DE LA LLERA DE LA RIERA ENVOLTATS DEL BOSC DE RIBERA SEMPRE UFANÓS I BONIC

HEM ARRIBAT AL GORG BLAU

TRAVESSANT EL GORG PEL DRET NO BAIXA QUASI AIGUA

EL GORG BLAU

L'ENTORN DEL GORG BLAU AMB EL CORRIOL QUE...

...L'AGAFEM PER ANAR ALS PLANS DE CAL CUQUES

ANEM FENT LA PUJADA

EL COMPANY PERE FELIU I JO FENT VIA PELS PLANS DEL CUQUES

DEIXEM ENRERE CAL CUQUES AL FONS

TROBEM AQUEST PLAFÓ INFORMATIU

LA PISTA DE LA TORRE LLUVIÀ I  QUE MÉS ENDAVANT ANIREM AL PONT DE L'EIX PER RETORNAR PEL CAMÍ VELL DE RAJADELL A LA ZONA ESPORTIVA DEL CONGOST I AL CAP