17.5.21

Raval del Monistrolà

Caminada nova per encetar la setmana. Aquest dilluns hem dut a terme una caminada nova pel que fa a l’itinerari, tot i que els camins són prou transitats amb la quantitat de sortides que el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família anem fent habitualment, en aquesta ocasió amb l’objectiu d’anar al Raval del Monistrolà, ho hem muntat de la manera que podeu veure si seguiu l’enllaç que hi deixo: Cap S.F. Raval del Monistrolà

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

S heu entrat a Wikiloc,  ja heu vist com l’hem fet, i sinó breument la caminada és la següent: Hem sortit del Cap i hem anat per la Cova a travessar el riu Cardener pel pont vell, que seguint hem anat al barri de La Guia per pujar a dalt el cim. Trobem un senyal vertical d’orientació, per l’esquerre anem fent via per ben aviat trencar a la dreta i fer la pista que tenim a davant, sense deixar-la en cap moment ens mena al Gorg de les Escaletes, però a davant nostre podem veure una passera feta amb pedres en forma d’escullera que permet travessar la riera de Rajadell, això és el que fem i seguint el camí (ara molt generós amb l’herba per les pluges), però no impedeix transitar-hi anem fent via fins que arribem al torrent de l’Oller, al final girem a l’esquerre, i hi ha la Casa Can Gasparó, uns metres més endavant hi ha un raconet molt acollidor, que és el lloc escollit per descansar i fer un peti mos. El retorn el fem refent els pocs metres que ens hem desviat i novament agafem la pista ampla ara en direcció a l’Oller del Mas. Quan arribem a la cruïlla hi ha un senyal vertical que ens orienta, nosaltres ens dirigim a Can Setó, i anem a la Font del Balçet per baixar a fer el Gual de la riera. Ara per la nostra esquerra fem el meandre amunt en direcció al barri del Xup, per darrere el camp de futbol anem a l’església del Roser per fer via al barri del Sol i Aire, que en començar arribem al trencant que anem per l’esquerre, que és pista sense asfaltar al Torre dels Pardals. Ara pel camí agrícola del Suanya baixem a travessar el pas a nivell del tren de Lleida per anar a la zona del Congost, que seguirem per fer el passeig del riu Cardener per retornar al punt d’inici de la caminada que és el Cap.

Com ja he dit si seguiu la traça que ha gravat el company Mario, que ho treballa molt bé, segur que si és del vostre grat i la desitgeu fer algun dia us pot ser molt vàlida.

Aquest dilluns hem estat vint-i-sis persones que l’hem compartit i en el tram del meandre de la riera de Rajadell avui ens hem trobat amb els companys de les caminades mitjanes que venien del barri del Xup, i per això en un moment ens hem aplegat cinquanta-dues persones, i si afegim les dinou que en aquesta ocasió han compartit la caminada curta, en total la caminada saludable del dia ha mogut amb els tres nivells setanta-una persones. Aprofito per donar les gràcies a totes elles, per la confiança que ens donen, i que òbviament desitjo que puguem seguir per molts anys més, continuar practicant l’hàbit tan saludable que ja fa dotze anys que ho anem gaudint.

SALUT I CAMINADES!

PEL CAMÍ DE LA COVA SORTIM DE LA CIUTAT

PEL BARRI DE LA GUIA  ANEM...

...GAUDINT A LA PUJADA DUN PRECIÓS ENTORN

DAVANT DEL SENYAL VERTICAL - SEGUIM PER ANAR AL...

GORG DE LES ESCALETES

LA RIERA DE RAJADELL QUE LA TRAVESSEM

EL CAMÍ MOLT UFANÓS PER LES PLUGES

LA PRECIOSA BARRACA DEL...

...TORRENT DE L'OLLER DEL MAS

UN TRAM DEL TORRENT

EL CUIDAT JARDÍ DE LA CASA A TOCAR DEL TORRENT

EL RACONET ESCOLLIT PER  DESCANSAR

AMB BONS BANCS I PEDRISSOS...

...PER PODER SEURE...

...SI HOM HO DESITJA

FOTOGRAFIA PEL RECORD

EN AQUESTA HI SORTIM TOTES

BAIXANT A LA RIERA PEL CAMÍ MOLT GENERÓS DE LA FONT DEL BALÇET

AL MEANDRE DE LA RIERA ENS TROBEM AMB ELS...

...COMPANYS DE LES CAMINADES MITJANES

PEL LATERAL DE LA VIA DEL TREN DE LLEIDA ENTREM DE NOU A LA CIUTAT

AL TURÓ LA MAJESTUOSA SEU-LES ESCODINES A LA DRETA

AMB AQUEST DETALL DE L'ACURAT JARDÍ FINALITZO EL REPORTATGE D'AVUI

El Centre Excursionista de la Comarca del Bages em fa arribar una nova caminada, en aquest cas al Matagalls que hi deixo el programa per si és del vostre interès: