29.3.21

Als Tres Salts

Per encetar la Setmana Santa, que per algunes persones sembla que és un petit període de vacances, jo ja vaig deixar clar que les caminades saludables no parem ni un dia, podeu consultar la programació que ahir diumenge vaig penjar aquí en el bloc. Com deia doncs per començar ens hem atansat fins al lloc conegut com Els Tres Salts o Ulls del Llobregat. Vint-i-quatre persones ho hem compartit amb un matí de sol radiant, tot i que a primera hora ha fet fresca, però per l’activitat de caminar va molt bé.

És una de les caminades molt agradable per la quantitat d’elements naturals que ens acompanyen durant aquesta, i avui i podem afegir el fet que dos esquirols ens han alegrat encara més i l’hem gaudit amb tots els sentits, perquè amb les vistes generoses que des del cim de la Serra del Carnisser, que hi ha el Mirador de la Resclosa de la central elèctrica, que ens permet visualitzar el Canal de La Mina que transita fins a la Central de Viladordis, ubicada a la carretera del Pont de Vilomara, per una banda i per altra del Montcau, de la muntanya de Montserrat, ec... Són instants que al mateix caminar hom va gaudint, i per això transmeten unes sensacions de benestar, de plaer, de regeneració de les energies personals. Anem fent via fins a arribar a la llera del riu Llobregat, acompanyats per l’altra costat de la pista, pel canal que ja he citat, sentir la remor del corrent de l’aigua, veure el bosc de ribera en tot la seva esplendor, i si es dóna el cas com avui gaudir també de la fauna com han estat els esquirols, ja és una satisfacció total. Deixeu-me dir que d’altres vegades, a més de veure peixos que és evident, també i hem vist esporàdicament alguna llúdriga. No cal dir doncs que amb tots aquests elements naturals és una caminada que sempre va bé de fer sense caure en la monotonia, ja que a més ofereix una quantitat d’opcions diverses per realitzar-la, vull dir que hi ha diferents itineraris, avui per exemple ho hem dut a terme com podreu veure en el trac que el company Mario ha gravat amb l’aplicació de Wikiloc: Cap S.F.- Als Tres Salts

PERFIL DE LA CAMINADA

Resumint la caminada, tan sols dir que com és costum sortim del Cap del barri de la Sagrada Família, per sortir de la ciutat pel barri del Guix, que avui també hem vist un parell de globus enlairar-se, hem seguit en direcció al Mas del Grau, per fer el pont de l’autovia i baixar al riu fins als Tres Salts a on hem fet la parada per recuperar forces i seguir via a Viladordis. Pel carrer del Mas d’en Roca ens dirigim a fer el ramal de regadiu de Viladordis passant per sota a Can Traper, i arribar a convergir amb la carretera de Viladordis, i anar en direcció a la Torre Busquet, que passem de llarg paer fer el ramal de la séquia del barri de la Sagrada Família, que a ens mena al carrer de Sant Cristòfol, i la deixem per finalitzar la caminada com fem habitualment a davant del Cap, que fent els exercicis de relaxament donem per finalitzada la sortida.

Amb les fotografies que podeu veure, igual ús donen una idea més clara del que he escrit. Desitjant que sigui del vostre grat i ús animeu si no l’heu fet ja, a realitzar-la que a més de salut segur que la gaudireu tant com ho hem fet el grup de persones que avui l’hem compartit.

LA SORTIDA AVUI JA HA COMENÇAT DISTRETA AMB ELS GLOBUS

AIXÒ HA ESTAT PELS PLANS DEL GUIX

FENT VIA PER CONVERGIR AMB EL RAMAL DE LA SÉQUIA DEL GUIX

UN SALTANT DEL RAMAL DE LA SÉQUIA

HEM PASSAT PEL MAS DEL GRAU

EL BOSC ESPÉS O DE LES COSTES

ARA SOM PER LA PISTA QUE MENA AL CORRIOL DE LA MINA

PERÒ HEM FET VIA PER LA SERRA DEL CARNISSER

JA GAUDIM DEL CANAL DE LA MINA I...

...DE LA LLERA DEL RIU LLOBREGAT

UNA ALTRA TRAM DEL CANAL

JA PODEM VISUALITZAR EL GUAL DELS TRES SALTS

EL MARIO ÉS L'ÚLTIM EN ARRIBAR - ELL CUIDA DE TOTS  TANCANT LA CAMINADA

IMATGE DEL RIU - AVUI AMB POC CABAL

A RECUPERAR FORCES I DESCANSR UN XIC...

GAUDINT DE L'ESPAI NATURAL PROTEGIT

AMB AQUESTA DELS DOS ELEMENTS NATURALS I MOLT INSTERESSANTS

FENT EL REGADIU DE VILADORDIS

LA COLZA  JA ENS OFEREIX AQUESTA VISTA DE COLOR GROC

FENT EL TRAM DE LA SÉQUIA...