6.3.21

Al Monestir de Sant Benet

Bon cap de setmana, la primera del mes de març ja la deixem enrere. El grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, ho vàrem fer ahir divendres, anant a visitar el Monestir de Sant Benet a Sant Fruitós de Bages.

Entre unes coses i altres, ha passat més d’un any que no fèiem aquesta caminada, per la qual cosa podem dir que l’hem recuperat i recordat encara que amb algunes lleugeres diferències en el seu recorregut, les persones que l’han compartit per primera vegada han gaudit de la sortida, i els que l’anem fent fa temps també pel fet d’haver modificat l’itinerari i ampliar les opcions de dur-la a terme. Aquest divendres ho vàrem fer com podeu observar si seguiu l’enllaç que el company Mario ha gravat amb l’aplicació de Wikiloc: Cap S.F. Monestir de Sant Benet-Tornada per Sant Fruitós

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Com habitualment fem a les vuit del matí, hem sortit de davant del Cap a les vuit en punt, per anar pel camí de Les Cots, a convergir amb la carretera de Viladordis, per anar en direcció a Can Truncalla i al Mas del Grau. Hem fet uns metres de la pista que mena a Sant Fruitós, però en arribar al pont que per sota hi passa l’autopista C-16, hem anat per la dreta a convergir amb el camí de la Mina i baixar fins al riu Llobregat. A partir d’aquí seguint per la llera del riu arribar al Pont de Les Generes, però seguim fent la pista que ens fa arribar al Monestir per la part del darrere. Hem parat a fer el mos i recuperar forces. També ho hem aprofitat per fer-nos algunes fotografies, alguna d’elles a dintre del Monestir.

Val a dir que la majoria, alguna vegada amb visites organitzades l’hem recorregut per dintre, sempre molt interessant, però no era el cas d’avui perquè ja sabeu que les caminades les solem fer a un ritma alegre perquè siguin saludables i podem d’aquesta manera cremar algunes calories,  col·laborant en la mesura de les possibilitats a mantenir i preservar la nostra salut.

Així que un volt hem fet les fotografies de record, aquest divendres la tornada l’hem dut a terme per la pista ampla que mena a Sant Fruitós, i entrant per la part del Bosquet (prou conegut pel fet de celebrar-hi la festa de l’arròs), ens hem dirigit a travessar el pont de la carretera de Vic, que per sota hi passa el riu d’Or, que al final d’aquest hem agafat el camí de l’esquerre, passant per davant d’una casa ja es converteix amb un corriol, anem fent via, i novament el camí és ampla, veiem una bassa que de vegades i observem algunes granotes, anem fent via sempre recta, el camí és molt variat, vull dir que tant és terrós com empedregat, que ens mena per la dreta al polígon del Grau-Guix, o si ho voleu al Càmping Freixa. Anem direcció a la carretera de Vic, al parc dels Bombers que per darrere els pisos de la Fàbrica Nova, anem al carrer del Ter, i caminant pels plans del Guix ens atansem a fer el túnel que per sobre hi passa la C-55 per arribar al c/ dels Tovots, anar via al barri de la Font dels Capellans per finalitzar la caminada davant del Cap com és habitual.

Si heu seguit la traça, ja ho heu constatat, i si no amb el desglossament que he fet, o amb l’ajut de les fotografies que hi deixo, que generalment procuro que siguin en ordre cronològic, segur que si us animeu a dur-la a terme algun dia, la gaudireu tant com nosaltres ho hem fet aquest divendres les quinze persones que l’hem compartit.

Les pistes amples, alguns corriols, el riu Llobregat amb la seva llera i el bosc de ribera, el canal de La Mina, el monestir, alguna construcció de pedra seca com les barraques, tot plegat són elements naturals i més ara que tot està tan verd, i florits els arbres i algunes plantes aportant uns colors molt agradables a la vista, això comporta que podem gaudir de la natura, tot i que aquests dies últims són molt marronosos per la quantitat de la sorra en suspensió que patim, el temps dia a dia va passant i la primavera encara ens alegrarà molt més tot l'entorn que envolta les caminades saludables.

SORTIDA DE LA CIUTAT PER LA CARRETERA DE VILADORDIS

COMENCEM A VEURE EL MONESTIR

ENTRADA PEL DARRERE

JA HI SOM

AMB LA PAU I L'ENTORN TAN AMABLE CONVIDA...

...A SEURE, DESCANSAR...

...FER UN MOS...

...I COMPARTIR LA XERRADA...

...PERÒ TOT TÉ UN FINAL...