26.11.19

Barri del Xup

Última setmana de mes, acabarem les caminades programades per encetar el que serà l’últim mes de l’any el mes de desembre. Aquest mes que ens aboca a celebrar quantitat d’actes, festes, reunions familiars o d’amics, siguin del treball, siguin de tota la vida, és igual, el fet és que d’una manera o altre venen uns dies en què trenquem la rutina del que acostuma a ser el tarannà habitual.
Per aquest dilluns doncs hem fet una caminada saludable anant fins al barri del Xup, anomenat també Pare Ignasi Puig. Hem sortit puntualment de davant del Cap i pels camins habituals hem anat a la zona del Congost, per travessar la via del tren i pel camí agrícola del Suanya hem arribat a la Casa dels Pardals, i hem anat per la nostra esquerra al barri del Sol i Aire. Anem per l’asfaltat i trobem un corriol a la dreta que si l’agafem, ja ens mena a una pista ampla, que també la travessem i  ens obliga anar per la vora del camp a enllaçar amb una pista que la fem per la dreta i ens permet d’arribar al barri del Xup. Fem una parada per recuperar forces, i anem per la llera de la riera de Rajadell passant per sota del pont pel qual hi passa la carretera d’Igualada per sobre, per fer el meandre fins que arribem al trencant que queda a l’esquerre i va al mas dels Corrons, que hi anem, seguim la pista ampla i en arribar al primer trencant a la dreta ens dirigim via a la Torre de Santa Caterina. Encara que primer anirem a la pista asfaltada del barri de Cal Teleca i baixem pel camí de les pedres fins que arribem a una cruïlla que agafem per la dreta novament i seguint el corriol ens fa anar a la Torre. Si no volem, no cal arribar-hi, podem seguir caminant  sempre recta i anirem via a Can Poc Oli, però quan haurem fet un quilòmetre més o menys, veurem un senyal a l’esquerre que ens diu que podem anar al barri de la Guia que és el que hem fet i al final sortim a sobre l’estació de la Renfe, avui un cop hem travessat l’antiga carretera de Barcelona i fem el Pont vell, ens anem pel carrer Vall Paradís amunt i fer la pujada de la Cova, sortim al barri de Les Escodines i  anem a l’avinguda de Francesc Macià, per arribar al Cap. Així ha estat la caminada i la podeu seguir si és del vostre grat seguint l’enllaç: Barri del Xup 2019-3
Tan sols ressaltar que avui no hem trobat cap planta o flor adient per comentar, ja tindrem més ocasions per fer-ho.
El més important és que hem dut a terme una altra caminada saludable que l’hem compartit quaranta persones. Que ens ha fet un matí de primavera amb unes vistes de les muntanyes nevades que són encisadores, hem gaudit de la riera de Rajadell i el seu meandre, hem cremat calories i ens hem preparat, o millor dit mentalitzat, per a la tarda, que qui ho vulgui pot participar del taller que el Cap ha organitzat, i que per aquesta ocasió va del tema de les malalties reumàtiques i lesions musculars.
D’aquest tema en faré una entrada al bloc a part.
Gràcies pel temps que em dispenseu.
DAVANT DEL CAP FENT ELS ESCALFAMENTS

ANAR FENT VIA AMB UN ENTORN MOLT AGRADABLE

CORRIOLS PRECIOSOS

L'ÀNGEL EN PRIMER TERME

UNA VISTA DE MANRESA A L'ALÇADA DE LA....