30.8.18

LES BALMES ROGES(A)

Hola a tots. Amb la sortida del dia 29, hem fet la cloenda de les caminades programades pel mes d’agost, caminades extres pel fet que ens hem desplaçat a diferents indrets de la comarca amb els cotxes, i això ens ha facilitat poder trencar la rutina del dia a dia. Amb una paraula, els que les hem gaudit també hem fet vacances. Hem tancat aquest cicle amb una mitjana de participació de 17 a 20 persones en totes elles. De fet ja en teniu informació i si seguiu el bloc, per les fotografies ho podeu constatar.
Gràcies a tots els que ho heu fet possible, per compartir aquests moments tan fantàstics que hem passat. Ara ja toca tornar al dia a dia com si res ha passat.
Per ser l’última hem anat fins al poble veí del Pont de Vilomara amb els cotxes, i d’allà, hem anat per una pista que ens mena al Mas del Farell, que no hi anem eh! Caminem fins a trobar la cruïlla de la Casa Nova, que veiem les primeres tines, un forn per coure el pa ec.. Aqui travessem la riera de Palou, per enfilar la pujada fins a trobar el corriol que ens portarà a les anomenades Balmes Roges. Fa cosa d’un mes i mig que uns quants companys (els senderistes), vàrem anar a inspeccionar els camins perquè d’un any per l'altre mai se sap. Dic això, perquè fa aquest temps que hi vaig penjar un trac, doncs avui l’hem fet igual, tan sols que l’hem compartit vint persones, algunes d’elles ho han fet per primera vegada, pel que com comprendreu generalment sempre impacta, i el fet de conèixer nous indrets, nous paratges, o maneres de veure el paisatge que acompanya, en fi.... Jo hi torno a penjar el trac d’avui, per si algun seguidor us crida l’atenció i algun dia la voleu fer tal com l’hem dut a terme avui. Com veureu la fem totalment circular, encara que cadascú pot triar la modalitat que li convingui.
En Pujar hem fet una parada a les tines Ratapinyades, que les trobem abans de les Balmes. Una vegada s’ha esmorzat, emprenem la tornada, per l’altre carena, la pujada al anar és forteta, per tant la baixada també s’ha d’anar amb compte per no relliscar, però les vistes que la vall ofereix són dignes de gaudir-les, aquest any encara molt més, pel fet que tot i estar al mes d’agost, la verdor i l’esplendor dels arbres és un regal que no el tenim cada any.
Una vegada hem acabat la caminada i arribem  al lloc de sortida, uns quants per ser exacte dotze dels participants, hem decidit anar a fer una cerveseta a un bar que de fet, quan ens movem per aquells entorns acostumem a anar.

Això és tot per aquesta caminada, que us hi deixo dos enllaços per si voleu saber més de les tines, i per si voleu consultar la caminada que vàrem fer el mes passat i contrastar les diferències, com també tenir més imatges de tot l’entorn, que per vegades que es facin els itineraris mai són exactes, i les imatges o fotografies són variades per tant es complementen i amplien els coneixements en general.
Enllaç de la caminada d’avui: Pont de Vilomara - Balmes Roges(A)
Enllaç per informació de les tines: Les tines de Nèspola
Enllaç de la caminada de juliol: El Pont de Vilomara - Balmes Roges (c)

COMENCEM LA CAMINADA

VISTA DE LA CASA DEL FARELL  A L'ALTRA CARENA

UNA DE LES BARRAQUES QUE ES POT VEURE DURANT LA CAMINADA

ELS DOTZE INTEGRANTS QUE HEM  ANAT A FER UNA CERVESETA

1. fa unes setmanes que vaig comença amb el grup.nomes dire FANTASTIC.ESPERO I DESITJO SER UN MES.

1. No ho dubtis un instant Pedro Ismael. Ja ets un membre més del grup. Tots i cadascú aportem el granet de sorra perquè tot marxi be. Moltes gràcies i salut!!