14.8.18

S. SALVADOR DE TORRE ABADAL

Bon dia seguidors. L’entrada d’avui és per comentar la caminada que ahir dilluns vàrem dur a terme el Grup de Caminadors del Cap i l’A.V. de La Sagrada Família. En aquesta ocasió seguint l’ordre de la programació prevista pel mes, hem anat a visitar la Font de Burgaroles i l’Ermita romànica de Sant Salvador de Torre Abadal. Tot ho podreu constatar amb les fotografies que com ja és habitual i acostumo a penjar.
Avui també hi afegeixo un plànol orientatiu de la sortida, que he resseguit amb una ratlla vermella i veureu que és l’itinerari que hem fet.
Hem compartit la caminada divuit persones, sortint de l’aparcament del camp de futbol de Santpedor, hem anat en direcció a la Casa Lluçà, i seguint fins a trobar el sender (corriol), senyalitzat PR-C 131. Aquest sender també rep el nom del Camí dels Frares, Nosaltres l’hem anat seguint fins a arribar al pla a on es pot veure perfectament la muntanya de potassa de les mines de Sallent (Mont Salat), seguim caminant obeint els senyals que trobem passem pel Mas Ridor, girem a la dreta per arribar a la Font que he citat. Aquí ens aturem per fer un mos i recuperar forces.
Emprenem la caminada per anar a l’Ermita, que seguirem novament els senyals que hem de reconèixer que està molt ben indicat, gairebé no hi ha pèrdua. Al cap d’uns vint minuts, a l’esquerre nostre, veurem un senyal sempre amb el PR-C 131 que ens mena a l’Ermita, caminem pel corriol uns quinze minuts més, i ja ens trobem al pla de l’Ermita i podem dir a la Urbanització del Serrat de Castellnou de Bages. Un volt hem descansat i visitat l’Ermita de Sant Salvador, refarem el camí fins al Mas de Burgaroles, arribant a la cruïlla agafem la direcció que ens mena a Santpedor. Ara per una pista ampla semi asfaltada, anem baixant sempre recta per entrar a Santpedor per la coneguda Casa Sebarroja, val la pena saber quelcom més d’aquest mas per la seva influència històrica. Ens trobem a la zona industrial de Santa Anna, anirem a la benzinera per travessar la carretera de Sallent, a on davant mateix hi ha el camp de futbol que hi hem deixat els vehicles. En aquesta caminada haurem fet uns quinze kilòmetres, amb una durada de quasi quatre hores. Ho podeu confirmar amb el trac que hi deixo.
La qüestió és que hem passat una matinal més, que ha sigut fantàstica, visitant, i veient coses sempre molt  interessants i diverses, fent cultura i salut, que al capdavall és l’objectiu prioritari, la salut.
Hi deixo l’enllaç del trac de la caminada i alguns més com són del Mas Lluçà (Llussà), l’Ermita de Sant Salvador, i  la Casa o Mas Sebarroja,  pel seu passat històric i cultural.

Recordeu que en passar al ratolí per sobre l'enllaç la lletra canvia de color, teniu de prémer el botó esquerre i ja us obrirà la web.
Mas Lluçà: Cal Lluçà
Casa Sebarroja:Mas de Sebarroja
Si us agrada el bloc, us agrairé que us en feu seguidors, és tan fàcil com anar a la columna dreta i a on posa segueix, premeu el ratolí, i us obrirà una finestra del blogger, seguiu les indicacions i llest.Ja ho tindreu fet. Moltes gràcies!
LA LÍNIA VERMELLA  ÉS EL QUE HEM FET

ARRIBANT A CAL LLUÇÀ (LLUSSÀ)