25.8.18

SERRA DE MONTLLEÒ

Hola. Ahir divendres dia 24 d’agost, els Senderistes ens vàrem escapar a veure unes tines per la Serralada de Montlleó. Vuit persones en aquest cas,  som els que ho vam compartir, amb un matí que semblava que la pluja ens acompanyaria, però res més lluny de la realitat. Una boira baixa sí, que hi va ser present durant una hora poc més o menys, però el sol va anar fent acta de presència, i val a dir que ens va fer suar, i a la vegada gaudir de la caminada pels entorns en què ens movíem, perquè la veritat sigui dita, amb el sol es gaudeix molt millor de les panoràmiques que aquesta caminada ofereix. Ja ho constatareu amb les fotografies.
Com és habitual hi deixo el trac, per si  és dona el cas que us desperta interès, i la voleu dur a la pràctica com ho vàrem fer nosaltres ahir el matí.
Breument diré que del barri de La Sagrada Família, pel passeig del riu, vàrem anar a la zona del Congost, i, d’aquí al barri del Sol i Aire, per anar al barri del Xup, direcció al Sindicat de Salelles, per travessar la carretera d’Igualada i anar a l’Oller del Mas.
A partir d’aquí sempre recta si seguiu el trac, al cap d’uns 45 minuts, trobem una cruïlla, però seguim caminant cinc minuts per la nostra dreta i veurem la Bassa del Senglar, i la Tina de l’Oller, que hi fem una paradeta per gaudir de tot l’entorn i de la tina evidentment. Emprenem de nou la caminada i veurem un corriol a la dreta nostra que fent-lo sempre recta ens mena directament a la Serralada de Montlleó. Uns 30 metres abans hi ha la Tina i la Barraca del mateix nom, aquí és a on esmorzem, de fet era el nostre objectiu.
Una vegada fet unes fotografies per la vista que podem gaudir de Manresa i de més pel record dels participants, emprenem la marxa per anar fins al barri dels Comtals, seguim fent via per arribar a Can Poc Oli, i pel barri de Sant Pau, pujarem el camí dels Horts, per sortir al Pou de llum. Pel que vol dir que ja ens anem apropant al lloc de sortida per completar la caminada circular del divendres.
Aquesta no ha estat massa llarga, perquè en fer les extres durant la setmana, tampoc hi ha necessitat de forçar la màquina, sinó de dosificar-la per aconseguir fer salut. No oblidem que és l’objectiu principal, a banda de gaudir de la natura en tots els seus àmbits.
Hi deixo l’enllaç de l’Oller del Mas per si us interessa saber més de les seves activitats i ofertes: Oller del Mas
Per seguir el trac l’enllaç és: Manresa Serrelada de Montlleó
I per informació del Pou de la Llum és: Pou de llum
Desitjo que us sigui del vostre grat, i algun dia la vulgueu fer.

PUNT DE TROBADA AL MATÍ

INTERIOR DE LA TINA - ÉS POT VEURE LA PORTA QUE LA PROTEGEIX

SEMPRE EMBADALEIX GAUDIR D'AQUESTES CONSTRUCCIONS

ELS SEUS ENTORNS SÓN  ENCISADORS

QUINA VISTA DE MANRESA DES DE LA SERRA EH?

REPETIM PER PODER  TENIR EL RECORD TOTS ELS COMPONENTS

FENT VIA PER TORNAR A CASA

AQUEST ÉS EL DIPÒSIT DE RESERVA D'AIGUA DE LA SANTA COVA

MANRESA VISTA DES DEL POU DE LA LLUM

Això és el que ha donat de si la caminada d’avui.