17.1.22

Caminada al Barri del Xup

Bona tarda. Sobrepassant el mig mes de gener aquest dilluns la caminada saludable que hi havia  programada l’hem dut a terme anant al barri del Xup. En aquesta ocasió hem estat vint-i-dues persones les que ho hem gaudit i compartit, no tan sols la caminada sinó també com és evident l’amistat que caminada rere caminada anem forjant amb el pas del temps, no obviem que hi ha algunes persones que porten participant de l’hàbit de caminar més de dotze anys.

Avui dilluns ho hem fet com és habitual, anant del Cap a la zona esportiva del Congost, a on travessem la via del tren de Lleida, i pel camí agrícola del Suanya, arribem a la torre dels Pardals, que per la nostra esquerra agafem el camí que mena al barri del Sol i Aire, que podem atansar-nos al barri del Xup, travessant el camp que hi ha el corriol ben fressat pel pas de les persones que l’utilitzen, Al barri del Xup, o habitatges del Pare Ignasi Puig, que és el nostre objectiu fem la parada per fer un petit mos i descansar un xic. La tornada la fem dirigint-nos al meandre de la riera de Rajadell, que hi accedim per sota del pont de la carretera d’Igualada, i fent via per la llera de la riera fins al gual que permet travessar-la , veiem un senyal vertical d’orientació i un camí a l’esquerre que ens deixa anar al mas dels  Corrons, al cap d’uns cent metres podem anar per la dreta fer la pista ampla que tenim davant, en direcció a la Torre de Santa Caterina, encara que abans d’arribar haurem fet un tram del mur que recentment han restaurat  i  trobem un trencant a l’esquerre que l’agafem per anar al camí asfaltat de Cal Teleca. Al convergir amb l’asfalt caminem uns vint metres i veurem novament a l’esquerre nostre un camí empedrat que mena avall, és el camí de Les Pedreres, que el fem, i en arribar a la cruïlla, anem per la dreta que voregem un camp per anar en direcció a la Torre de Santa Caterina, però sense arribar-hi, agafem a la dreta per anar a convergir amb la pista que hem deixat fa un quart d’hora per dirigir-nos a can Poc Oli. Fem via un quart d’hora i arribem a un senyal vertical d’orientació a la nostra esquerra que nosaltres l’agafem per baixar al barri de La Guia, i pel pont que travessa les vies de tren de l’estació de la Renfe, ens permet anar a fer la passera que mena al Pont Vell, i anar al carrer de la  Vall del Paradís, i així pel camí de la Cova, anar al carrer Caputxins. Ara anem al passatge de Puig i convergim amb l’avinguda de Francesc Macià per arribar al Cap del barri que és el nostre punt d’inici i final de les caminades saludables. Si sembla que és del vostre grat hi deixo el trac que avui ha gravat el company Mario molt explícit i eficient, per tant, si el seguiu fil per randa, la gaudireu com el grup de caminadors l’hem gaudit aquest matí força fresquet, l’enllaç és: Cap S.F. Al Barri del Xup

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

SALUT I CAMINADES

Ara podeu veure unes quantes fotografies que s’han fet durant la sortida.

EL CAP DEL BARRI PUNT DE TROBADA INICI I FINAL DE LES CAMINADES SALUDABLES

PRECIOSA IMATGE DE LA SORTIDA DEL SOL TRAVESSANT LA VIA DEL TREN DE LLEIDA

FENT VIA PER LA PISTA QUE MENA AL BARRI DEL SOL I AIRE

EL CORRIOL QUE TRAVESSA EL CAMP...

... AMB MONTSERRAT DE FONS
FANTÀSTIC!

EL BARRI DEL XUP JA ES DEIXA VEURE

UNA VISTA DEL BARRI

ESCULTURA I PLACA D'AGRAIMENT A LA FAMÍLIA QUE VA DONAR EL TERRENY PER FER-HI ELS HABITATGES

FEM EL MOS I UN PETIT DESCANS
LA FOTOGRAFIA DE RECORD QUE EL COMPANY...

... JOSEP ÀLVAREZ ENS HA FET COM  A TOTES LES SORTIDES

EMPRENENT DE NOU LA CAMINADA

TRAVESSANT EL BARRI PER ANAR A...