22.1.22

A la Solana dels Comtals i Serra de Montlleó

Tancament de la setmana de les caminades saludables anant de passada a la Solana dels Comtals, enfilar pel corriol a la serralada de Montlleó, i continuar fent via a l’Oller del Mas, per acabar fent l’últim tram del camí Ignasià, en direcció a la Torre de Santa Caterina, entrar pel Pont vell a la ciutat i dirigir-nos al Cap del barri de la Sagrada Família, que és a on iniciem les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns duem a terme, els dilluns, dimecres i divendres de cada setmana de l’any.

Amb aquesta és la tercera setmana de mes, per la qual cosa vol dir que és qüestió d’anar pensant amb la programació de noves caminades pel mes de febrer.

Ara, però faré un petit resum de la d’aquest divendres que dotze persones l’hem compartit i gaudit.

Del Cap ens hem dirigit al barri de Sant Pau, que ho hem fet per Santa Clara, i la Balconada, per baixar pels horts que hi ha en aquell entorn i permeten arribar a Sant Pau, seguint hem travessat la carretera per anar a fer la passera de Can Poc Oli. Pel lateral de la via del tren (Renfe), convergim a la carretera vella de Barcelona, que també la travessem i així encarrilem la pista que porta al barri dels Comtals, just en arribar-hi, ens trobem el plafó que ens indica l’itinerari de la Solana, encara que en aquesta ocasió no el fem complet, ja que el segon objectiu de la sortida és anar a la Serralada de Montlleó, per tant ens convé anar fent camí. De pas, però fruïm del que podem de la Solana, ben aviat convergim amb la pista ampla que mena a Montlleó, fent pocs metres amunt hi ha una fita pètita a l’esquerra nostra que l’agafem perquè és el preciós corriol que sense deixar-lo arribarem al cim, tot gaudint d’unes fantàstiques vistes, sobretot si el dia és clar, d’uns murs de pedra seca espectaculars, algun saltador i barraca doble de pedra seca, algunes conduccions de les aigües pluvials, ec... Mentre que anem fent via pel corriol ens permet també, fruir d’una quantitat d’elements naturals que embadaleixen a tota persona que l’hi agradi tot el que he esmentat, és una zona molt agradable, si hom ho desitja, també pot fruir de la quantitat de diverses plantes i tot el que aquest entorn natural ens ofereix, si a tot plegat afegim que no queda lluny de la ciutat, ens permet sense desplaçaments de cotxes que ens hi podem atansar i xalar d’una matinal molt agraïda, distreta, a la vegada, permet carregar piles, renovant les energies que ens aporten el benestar, i preservar com a mínim la salut.

Un volt arribem al cim de la serra, també ens dona la benvinguda una altra tina, en aquest cas la barraca està a sota, ja ho veureu amb les fotografies. En aquest pla és on fem el mos i un petit descans, també la fotografia de grup pel record de la sortida. Reprenem la caminada pel corriol preciós, que més endavant ens permet convergir amb la pista ampla que de la serralada, va a l’Oller del Mas (ho fem pel corriol perquè és més distret), encara que reconec que per la pista ampla també s’hi frueixen unes vistes de la ciutat de Manresa de privilegi, això fa que de vegades, hom esculli fer la tornada per la pista que he citat. Anar fent via arribem a la tina de l’Oller, jo l’anomeno del Senglar, pel fet que davant mateix hi ha una bassa que evidencia la presència d’aquest animal que hi deixa les seves empremtes com constatareu amb les fotografies. No cal dir que mereix una petita parada per vegades que l’hàgim vist, sempre és atractiva, ens ofereix una finestra amb una imatge de la Serra  de Montserrat que tan sols en aquest lloc podem gaudir, almenys així ho crec jo. Seguint uns metres més endavant trobem la cruïlla que hi ha la pista que mena a Cornet per un costat, i per l’altra que podem fer el corriol que baixa al Pou de glaç de l’Agneta, a la riera de Rajadell. Aquesta vegada no toca, continuem fent via sempre recta fins a arribar a l’Oller del Mas, anem per la dreta a dirigir-nos a Can Setó, el senyal vertical d’orientació així ens ho indica, baixem i passem per la font del Balcet, per anar a travessar la riera de Rajadell, anem a la dreta i veiem un nou senyal a la cruïlla a on ens encaminem per anar al Mas dels Corrons, poc més endavant i novament per la dreta fem la pista ampla en direcció a la Torre de Santa Caterina, sense arribar-hi del tot, fem el camí que baixa al barri de la Guia entre murs de pedra seca que han restaurat, i les oliveres que fan que el camí sigui ben preciós. Travessem el pont de la confluència de vies del tren, anem a l’antiga carretera de Barcelona, al Pont vell, i per l’ermita de Sant Marc arribem al barri de Les Escodines, continuem fent via per anar al Parc de Sant Ignasi, a l’Avinguda de Francesc Macià, per acabar com tenim el costum, la caminada a davant del Cap amb uns exercicis de relaxament.

Tot això ho podeu seguir si és del vostre grat, amb el trac que el company Mario ha gravat de la caminada amb el Wikiloc: Cap S.F.- A la Solana dels Comtals-Montlleó

EL PERFIL DE LA CAMINADA

CAMÍ DELS HORTS DEL BARRI DE SANT PAU

A PUNT PER ENTRAR A L'ITINERARI DE LA SOLANA DELS COMTALS

UNA PARADA PER POSSAR EL WAY POINT A L'APLICACIÓ

SOMHI!

UN RECORREGUT MOLT AGRAÏT...

... MOLT BEN RECUPERAT AMB UN ENTORN MOLT GENERÓS

VAL LA PENA ANAR A FER LA VISITA I GAUDIR-NE

DES DEL MIRADOR FRUIR D'UNA VISTA COM AQUESTA ÉS ESPECTACULAR

ESTEM FENT EL PRECIÓS CORRIOL DE PUJADA

A ON TAMBÉ ENS OBSEQUIA AMB AQUESTA PRECIOSA PANORÀMICA

FRUÏM DELS DIFERENTS TIPUS DE MURS DE PARET SECA  LLEGAT DELS NOSTRES AVANTPASSATS

EN AQUEST PUNT PODEM VEURE UN SALTADOR

ARREGLADES PER TORNAR A COMENÇAR EL CICLE

LA RIERA DE RAJADELL GLAÇADA

FENT VIA PER L'ÚLTIM TRAM DEL CAMÍ IGNASIÀ

AMB LA TORRE DE SANTA CATERINA AL FONS DECIDINT EL CAMÍ QUE FAREM PER ENTRAR A MANRESA

AQUEST HA ESTAT L'ESCOLLIT ENTRE ELS MURS I LES OLIVERES EL CAMINAR DONA ALEGRIA I VIDA

LA SANTA COVA  EL RIU EL PONT VELL LA SEU TOT PLEGAT ÉS UNA VISIÓ FABULOSA DE L'ARRIBADA

LA SEU APOSENTADA EN EL TURÓ MAJESTUOSA

UNA ALTRA PERSPECTIVA DE LA SANTA COVA

EL RIU CARDENER I EL PONT VELL

ENTRE LES JOIES QUE HEM GAUDIT DURANT LA CAMINADA I LES QUE ENS DONEN LA BENVINGUDA ÉS UNA CAMINADA DE LES QUE DEIXEN UN BON GUST I GANES DE TORNAR A FER

Si és del vostre grat i voleu veure més fotografies de la caminada saludable, podeu seguir l’enllaç del facebook de la companya Montse Ribalta que generalment en fa uns reportatges fantàstics: Montse Ribalta