13.11.21

A la Font de La Tolega

Amb un dia plujós com va fer ahir divendres, encara que per la necessitat que en tenim del fet que plogui per la terra, els sembrats i per solidaritat amb els pobles que ja estan sofrint les restriccions d’aigua, no sabria dir si va ser plujós o tan sols un una insinuació per la poca quantitat d’aigua que amb diverses vegades durant el matí va anar caient i acompanyant en la caminada. Encara que sempre és d’agrair, però la necessitat és la que mana i va ser molt minsa.

El grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa, vàrem dur a terme la caminada saludable del dia anant a visitar la font de La Tolega, a la veïna població de Sant Fruitós, concretament a la urbanització de Les Brucardes. Com podreu veure a la traça del company Mario, que va gravar amb Wikiloc: Cap S.F.-A la Font de la Tolega(Nov-21)

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA
La sortida de la ciutat va ser  per la carretera de Viladordis i anar direcció a Can Truncalla, per transitar per pistes de terra, que precisament les estan regenerant, anar a convergir amb la pista que mena a Sant Fruitós, per la nostra dreta ens dirigim al pont que per sota hi passa la C/16, i fent la serra de Les Costes, vàrem anar a travessar el riu d’Or i agafar un corriol  molt maco que per la carena del que podem dir el Pla dels Rovellons, ens permet anat a la balma que hi ha les pintures rupestres, encara que en aquesta ocasió no hi vam treure el cap, puix que vàrem seguir per fer la passera metàl·lica que hi ha  per arribar al Camí de ronda de la urbanització, i així arribar a la Font Tolega. El fet de ploure va fer que no ens entretinguéssim massa, però sí que parar una mica per descansar i fer el mos, alguna fotografia pel record i a seguir fent via. La Tornada la vàrem fer dirigint-nos a l’Ermita de Sant Sebastià i acostant-nos al riu d’Or, seguir per la pista ampla que mena a Sant Fruitós. En arribar al túnel de l’autovia vam anar per l’esquerra fent via per la pista que ens permet anar al Bosc espès, que hi ha el pont de la C/16 que hem fet a l’anada al matí, un volt arribats al final per la dreta nostra vàrem seguir a la Serra del Carrera i arribar així al polígon industrial del Grau-al barri del Guix, i pel costat de la Foneria Martínez, hi ha un camí que ens fa convergir amb la pista de Can Planell, que permet adreçar-nos passant per sota el pont de la C/55 a la zona de les pistes de conducció que per darrere, fem el corriol que mena a Can Codina Vell, i anar a la Pujada Roja, que baixant uns cent metres hi ha unes escales a l’esquerra que ens fan baixar al carrer de Sant Joan, anem a l’institut Guillem Catà, i pel barri de la Font dels Capellans retornem al Cap del barri, punt d’inici i final de les caminades saludables.

Resumint aquesta va ser la sortida d’ahir, que divuit persones la vàrem compartir una vegada més aquest any.

TRAVESSANT EL SEMÀFOR DE LA CARRETERA DE VILADORDIS

FENT VIA PER LA PISTA DE CAN TRUNCALLA...

...LES MÀQUINES TREBALLANT PER REGENERAR EL CAMÍ

ALGUNS HEM QUEDAT ENRERE I ENS ESPEREN

EL MARIO ASSEGUT I EL PERE  EL GUIA POSANT EL WAYPOINT

EN AQUEST MOMENT ENCARA NO PLOVIA

PER LA PISTA QUE MENA SANT FRUITÓS...

A LA CRUÏLLA  PER ANAR AL PONT DE L'AUTOVIA - EL PERE POSA EL WAYPOINT

SOM A LA CARENA DE LES COSTES

LA PRESA DE LA CENTRAL ELÈCTRICA DES DE LA SERRA

EL GRUP FENT LA BAIXADA PER ANAR A...

...TRAVESSAR...

ARRIBADA A LA FONT DE LA TOLEGA

EL MARIO FENT LA FOTOGRAFIA A LA FONT

AQUÍ LA TENIM -MOLT SINGULAR

EL COMPANY TONI GUILLEM QUE TAMBÉ FA MOLTES FOTOGRAFIES PER GUARDAR RECORD DE LES CAMINADES
UNA PRECIOSA VISTA DEL RIU LLOBREGAT DES DEL MIRADOR DE LA FONT

HEM VIST AQUESTA CARABASSA DE MIDA FORÇA CONSIDERABLE

EL TONI I EL MARIO TANQUEN LA CAMINADA
AMB L'ARRIBADA AL CAP FINALITZA LA CAMINADA SALUDABLE
Moltes gràcies Xavier pels vídeos que fas i comparteixes:

EL VÍDEO DEL COMPANY XAVIER CABOT

Per acabar hi deixo un parell d’activitats per si són del vostre interès del Centre Excursionista de la Comarca de Bages, una per si desitgeu concursar en la confecció del Pessebre d’enguany, i l’altra una nova sortida en aquest cas a la Serra de La Melera:

La companya de caminades Montse Ribalta, en el seu mur de facebook hi podeu gaudir de més fotografies que fa uns reportatges fabulosos: Montse Ribalta