29.11.21

A la Casa de Les Tines

Per acabar el mes de novembre, aquest dilluns dia 29 el grup de caminades saludables del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, ens hem atansat fins a la Casa de les set tines. Deixo un enllaç per si en desitgeu saber més sobre la seva ubicació i altres detalls que probablement algunes persones ja ho deveu conèixer. Ahir diumenge sense anar més lluny, les que varen participar en la XXa. Caminada de Joan Vila, hi van passar per davant durant l’itinerari, si seguiu aquest enllaç pot ser que us aporti algun detall més: Casa de les 7 tines o dels Tres Salts...

Nosaltres  tenim el costum de dues o tres vegades per any anar-hi, encara de vegades per canviar l’itinerari arribem fins a la Tina del Polvorí, que també la trobem ubicada a la pista que mena al Pont de Vilomara entre altres llocs, a tocar del riu Llobregat, concretament a on antigament hi havia hagut la fàbrica de pólvora que imagino que  d’aquí li ve el nom pel qual la coneixem la majoria de persones que ens agraden aquestes construccions que el seu temps eren molt importants per la producció del vi, que en altres ocasions ja n’he parlat, avui em centro més en la caminada.

Amb un matí força gèlid no en va ja ho constatareu per les fotografies, ja hem sofert,  penso que no la primera, però sí una de les primeres glaçades de l’any, no obviem que estem envoltats de neu, hem sortit del Cap per anar a Viladordis i seguir per la pista que mena a Sant Benet de Sant Fruitós a fer el gual del riu Llobregat, i a poc més d’un quilòmetre ja hi tenim la Casa de les set tines, que amb una temperatura més càlida pel fet del moviment de caminar el cos ja ha agafat la seva temperatura i ens sentim molt satisfets de poder gaudir d’un lloc molt acollidor amb les tines sempre precioses i ben conservades pel seu propietari, que de pas li donem les gràcies per consentir que les anem a visitar, i com podeu entendre sempre respectant el lloc i el seu entorn amb les tines que són una valuosa joia del passat i que tenim l’obligació de preservar, com tota la natura pel que ens dona i perquè com és evident ho estimem, ho fruïm i a més ens dona l’oportunitat també molt valuosa de fer quelcom per col·laborar en preservar la nostra salut.

La Tornada l’hem dut a terme anant per la llera del riu Llobregat per un costat i per l’altre el canal de la Mina, fins al pontet que ens permet de travessar el canal i anar a la serra de les Costes   per seguir fent via arribar al bosc espès o de les Costes, i al  pont que el travessem (l’autovia passa per sota), i hem anat al Mas del Grau, per treure cap al barri del Guix.

Seguim caminant per anar al túnel que per sobre hi passa la C/55 i ens hem dirigit a la Pujada Roja per anar al carrer de l’Arquitecta Montagut, per anar al barri de La font dels Capellans i pel carrer de Sant Cristòfol, ens hem plantat de nou davant del Cap del barri, que és el punt de trobada, inici i final de les caminades saludables, la traça que hi deixo no és la d’avui, però si la voleu fer és fil per randa el que hem realitzat aquest matí encara fred molt agradable amb el sol que ens ha fet companyia des de primera hora.

L’enllaç és: Cap S.F.-A la Tina del Polvorí

EL PERFIL - RECORDO QUE ÉS A LA CASA DE LES 7 TINES

Per acabar hi deixo unes quantes fotografies que resumeixen tot el que he escrit, sabut és que val més una imatge que mil paraules, m’aferro a la dita, perquè les imatges són precioses i parlen per si soles.

LA GLAÇADA QUEDA BEN REFLECTIDA

UNA VISTA GENERAL PRECIOSA  EL LLOC TAMBÉ HO ÉS

TRES COMPANYS: EN XAVIER EL PERE ISMAEL I EL MANEL

FENT UN MOS -DESCANSAT O FENT-LA PETAR GAUDINT DEL LLOC

LES FOTOGRAFIES DE GRUP QUE HA FET EL COMPANY...

...JOSEP ÀLVAREZ - AVUI HEM ESTAT VINT-I-SET

EMPRENENT EL RETORN

HEM DE REFER UNA PART DEL CAMÍ DE L'ANADA

PER LA PISTA DE SANT BENET  - EL CANAL DE LA MINA A UN COSTAT I EL RIU LLOBREGAT PER L'ALTRE

INICIANT LA PUJADA A LA SERRA DE LES COSTES

QUASI ARRIBANT AL CIM

PODEM GAUDIR D'UNES IMATGES...

...AMB MONTSERRAT AL FONS...