10.2.21

Al Serrat de Les Torres

Bona tarda, aquest dimecres complint la programació de les caminades saludables, vint-i-una persones ens hem atansat fins al Serrat de Les Torres, un turó molt encisador per les vistes que podem gaudir des del cim. Avui quedarà força constatat amb les fotografies que s’han fet tot i que el cel estava com últimament força rúfol, però a la vegada amb uns colors diferents dels que estem acostumats habitualment, proporcionant-nos una visió per tant, també fora del que generalment gaudim.

Com de vegades ja he comentat les caminades saludables que anem fent, encara que les repetim més d’una vegada a l’any, al fet de ser la majoria dels participants molt observadors, hi ha aquests petits canvis de la climatologia, que també aporten quelcom de diferent. Avui per exemple les vistes de la muntanya de Montserrat han estat fantàstiques, ho focalitzo en aquest tema, ja que no podem obviar que en la caminada d’avui entre altres, aquesta és la imatge que ens acompanya bona part de l’itinerari convertint-se així en l’element natural de més rellevància.

Per fer-la més distreta avui l’hem dut a terme totalment al revés del que tenim costum de fer. El temps ens ha respectat encara que han caigut quatre gotes, ens ha deixat fruir de l’activitat que tant ens agrada com ja sabeu que és el fet de caminar i gaudir com és molt lògic de la natura amb el contacte que hi tenim, a més de la relació social entre les persones que participem d’aquest hàbit.

En definitiva avui per fer realitat la caminada, hem anat pels plans del barri del Guix per anar passant a tocar el Parc de l’Agulla, al Gimnàstic i per la pista que mena als Casals (Santpedor), hem arribat a un trencant  que hi ha un dipòsit a la nostra esquerra, i de  seguida es converteix amb un corriol preciós que ens permet anar a sobre el turó de Les Fades, que ja comença a ser part del Serrat de Les Torres, seguim sempre recta, gaudint d’unes vistes precioses, sigui la banda que sigui, i arribem al pontet que antigament i passava el tren, avui en dia una fondalada totalment abandonada. En aquest punt hem parat a fer el mos i descansar un xic. Hem emprès la caminada fent la baixada per l’asfaltatge fins al pont llarg, o aqüeducte, per agafar la pista de l’esquerre, que seguint fent via sempre recta sense deixar aquesta pista que en algun moment transcorre paral·lelament amb l’eix la c/25, arribem al pont que permet travessar sense problemes l’eix, i ja ens trobem a la zona del Gimnàstic. Travessem la carretera de Santpedor i anem a la Salle, per a la rotonda de baix anar pels camins que menen a la via del tren que la travessem pel pas a nivell, i per darrere la Torre Alberni (que avui hi ha l’hotel del Turó de la Torre), fent via per la dreta que és el polígon industrial dels Dolors, anem a la benzinera de la carretera de Vic. Pel pas de vianants la travessem, i anem al carrer Arquitecta Montagut, per adreçar-nos al Cap, punt d’inici i final de les nostres caminades.

Si creieu que és del vostre interès com acostumo a fer hi deixo la traça que ha gravat el company Mario amb els seus Waypoints, i la podeu fer exactament com l’he descrit:Ruta Cap S.F.- Al Serrat de Les Torres

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Estic segur que si la feu algun dia, no serà pas l’últim, perquè val la pena amb tot el que ofereix portar-la a terme, també per la seva facilitat, proximitat i si teniu quitxalla, no dubto gens que també la gaudiran sense cap mena de dificultat.

SALUT I CAMINADES!

ÉS UN LLOC FORÇA TRANSITAT

LA FOTOGRAFIA DE RECORD

AMB LA MASCOTA INCLOSA - EL NUC ENS ACOMPANYA SEMPRE

EL JOSEP ÀLVAREZ ÉS EL QUE FA QUE PODEM GAURDAR EL RECORD AMB LES FOTOGRAFIES DEL GRUP

UNA ALTRA CASA QUE TROBEM PEL CAMÍ DE TORNADA

EL JUAN CANTON I ELPERE BASCOMPTE COMARTINT LA XERRADA

ELXAVIER L'HA GIRAT I ELS VEIEM DE MÉS A PROP

UNA NOVA VISTA DEL MASSÍS- AVUI ES VEIA FANTÀSTIC!