15.2.21

Al Barri del Xup

Aquesta setmana pel que fa a les caminades saludables del Cap i l’Associació de veïns del barri de La Sagrada Família, l’hem encetat anant al barri dels habitatges del Pare Ignasi Puig, més conegut popularment com el barri del Xup, si és del vostre interès, podeu seguir l’enllaç per ampliar informació Histories Manresanes

Vint-i-cinc persones hem compartit aquesta matinal, practicant l’hàbit de caminar i a la vegada poder gaudir del contacte amb la natura. Concretament uns quants elements naturals de l’itinerari que hem dut a terme han estat, el riu Cardener, fent el passeig del riu. També hem passat pel barri del Sol i Aire, a on podem veure encara que sigui a distància el Turó del Xato, altres li diuen el Bosquet dels tres pins, que sembla ser com el coneixien les persones de més avançada edat, a tocar dels Tres Sets, unes antigues pistes de tenis, que abans, però hem vist unes restes d’unes construccions de la propietat de la companyia elèctrica de l’Anònima (FECSA), que fa uns quants anys hi havia viscut un vigilant, i a l’altre costat de la pista segons sembla hi havia una petita església o ermita. Entre un camp passem per davant de la Casa que també disposa d’Església privada (que podria ser l’habitatge propietat del matrimoni Farrés-Torra), amos del terreny a on avui dia hi ha ubicat el conjunt d’habitatges que conformen el barri del Xup, amb una entrada custodiada per ametllers avui ben florits i preciosos, per arribar per una altra església en aquest cas dedicada a la Mare de Déu del Roser, al  ja citat barri del Xup. Al poliesportiu ens permetem fer un petit descans aprofitant de fer-hi un mos  per recuperar les forces.

Per seguir amb la caminada ho fem per la part a on hi ha la riera de Rajadell que està ubicada al barri pel qual podem gaudir d’aquesta amb el seu meandre, i el bosc de ribera fins que arribem al trencant del Gual que permet travessar la riera que mena a l’Oller del Mas, nosaltres anem per l’esquerre que seguint recta convergim amb una pista ampla, que novament seguim per l’esquerre i passem per davant del mas Els Corrons, que diuen que és el mas del qual es disposa de documentació molt antiga, probablement la més antiga de la ciutat...?? Per la pista ampla que mena al Casinet seguim fent via, per uns metres més endavant trencar a la dreta i anar en direcció a la Torre de Santa Caterina, passant per un corriol que encara hi podem veure un mur de pedra seca, que malauradament es va degradant per la falta de manteniment, però que és preciós. En arribar al carrer de Cal Taleca, hem anat via a la gossera Els Quissos, però sense arribar-hi veiem un senyal vertical que ens indica per anar a Can Poc Oli, o per l’esquerre anar al barri de La Guia, que és el que fem i així ens plantem al pont de l’estació de trens de l’antiga Renfe, que el travessem i anem a buscar la passera del riu Cardener per arribar al pont vell, i anar al Carrer Vall Paradís, per fer la pujada de la Cova, fins al barri de Santa Clara. Nosaltres anem al carrer Caputxins de la clínica de Sant Josep, i pel Passatge de Puig, anem a l’avinguda de Francesc Macià, per cloure la caminada a davant del cap, que com és habitual, és el punt de trobada, inici, i final de les caminades saludables del grup.

Com de costum hi deixo la traça del company Mario, per si és del vostre grat i la desitgeu fer un matí que us pugui venir de gust: Cap S.F. Barri del Xup

Amb encara no tres hores és fàcil dur-la a terme, molt distreta i com podeu constatar amb alguns elements naturals prou interessants.

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

ÉS HORA DE DESCANSAR I FER EL MOS

ES POT SEURE O NO CADASCU FA EL QUE LI VA MILLOR

COM ÉS EVIDENT TAMBÉ LA FEM PETAR

LA FOTOGRAFIA DEL GRUP AVUI S'HA FET...

...AL PONT QUE HI PASSA LA CARRETERA D'IGUALADA

EN PLE MEANDRE DE LA RIERA...

...DE RAJADELL

FENT VIA PER ANAR A LA TORRE DE SANTA CATERINA

CAMINANT PEL CORRIOL...

...AMB EL QUE QUEDA DE MUR DE PEDRA SECA - ALGUN TRAM DESMONTAT

FENT UN REAGRUPAMENT A LA...

CRUÏLLA DE LA TORRE SANTA CATERINA

UN GLOP D'AIGUA- I TORNEM-HI

FENT LA BAIXADA AL BARRI...

... DE LA GUIA AMB UNES VISTES...