16.11.20

Caminada a l'Oller del Mas

Per iniciar la setmana de les caminades saludables hem anat fins a l’Oller del Mas. Hem sortit de la ciutat per la Cova de Sant Ignasi, per pujar pel barri de La Guia, anar en direcció a la Torre de Santa Caterina, però abans d’arribar-hi, a la cruïlla que hem trobat del camí de l’itinerari de Sant Ignasi ens hem atansat al Mas dels Corrons, per baixar al meandre de la riera de Rajadell i pel gual per travessar la riera, hem anat a la Font del Balçet, i al raval de Monistrolà, per quedar-nos al bosc molt proper que hi ha a tocar el Mas o Castell de l’Oller, per poder fer un mos i recuperar les forces. Una vegada ens hem recuperat hem seguit la caminada de retorn passant per davant de l’Oller, travessar la carretera d’Igualada i anar al barri del Xup. Hem continuat via per arribar  al barri del Sol i Aire, i pel camí lateral de la via del tren que va a Lleida hem baixat a la zona del Congost que, fent el passeig del riu Cardener hem arribat a la Via de Sant Ignasi, i pel Parc també de Sant Ignasi, fer l’avinguda d’en Francesc Macià per arribar al punt d’inici de la caminada que habitualment és a davant del Cap del barri de la Sagrada Família. No en va d’aquí el nom del grup de caminadors del Cap i de l’Associació del barri de la Sagrada Família.

Així doncs ja n’hem completat una altra fent unes tres hores d’activitat física, de mantenir contacta amb la natura i gaudir com és habitual del que ens agrada, també hem col·laborat a fer quelcom per preservar la salut, que tot plegat fa que amb les energies renovades iniciem una nova setmana i encarem com qui diu la recta final del mes de novembre.

Deixo l’enllaç de la caminada, per si és del vostre interès (jo la recomano), i un enllaç que parla de l’Heretat de l’Oller del Mas, que podreu posar-vos al dia de les seves activitats i serveis entre altres coses que ofereixen.

Gràcies per la vista, i si és del vostre grat podeu veure les fotografies que s’han fet durant la caminada i tindreu una visió sintetitzada del que he mencionat gràficament.

Per interactuar amb l’Oller del Mas: Heretat de l'Oller del Mas

Per seguir l’itinerari que hem fet avui:Del Cap a l'Oller del Mas

GRÀFIC DE LA CAMINADA

DAVANT DEL CAP FENT ELS ESTIRAMENTS

PEL CARRER VALLPARADÍS I EL PONT VELL

FENT LA BAIXADA DE LA COVA DE SANT IGNASI

LA PUJADA DE LA GUIA VIA...

...A LA TORRE DE SANTA CATERINA

ENTRE LES VINYES I EL BOSC JA VEIEM L'OLLER DEL MAS

LLOC ESCOLLIT PER FER EL MOS I DESCANSAR UN XIC

HI HA PEDRES PER PODER SEURE SI HOM HO DESITJA

A LA DRETA S'HI POT VEURE LA COLUMNA  MIL·LENARI QUE FEIEN SERVIR ELS ROMANS PER SENYALITZAR LES VIES

TOT I LA COMPANYIA DE LA BOIRA LA TEMPERATURA HA ESTAT BONA

UNA ALTRA PERSPECTIVA DEL PLA ESCOLLIT

DRETS O ASSEGUTS, ALTRES TRANSITANT

FOTOGRAFIA PEL RECORD AVUI...