17.10.20

La Serralada de Montlleó

Bon dissabte. Ahir divendres no vaig poder entrar al bloc per comentar la caminada que vàrem gaudir una vegada més anant a la serralada de Montlleó, però en faré un petit recull avui dissabte. Aquesta caminada és sempre atractiva, per la quantitat d’elements naturals que ens ofereix i per tant gaudir d’una matinal molt agradable amb molt bones vistes.  La serra de Montlleó és una carena situada al sud del terme municipal que connecta la riera de Rajadell amb la riera de Guardiola. És una interessant atalaia del sector sud-oest del terme municipal, per on transcorre part del sender de petit recorregut PR-C-130.

Catorze persones en aquest cas vàrem ser les persones que ho vam compartir, fent uns quinze quilòmetres, caminant acompanyats de boscos, de vinyes, oliveres, algun assentament d’abelles, construccions de pedra seca, tines, la riera de Rajadell, de la llera del riu Cardener i altres. Amb un temps de quasi quatre hores amb la parada inclosa per fer un petit mos i recuperar forces, resultant de tot l’esmentat passar un matí em contacte amb la natura, gaudir-la plenament, i fer quelcom per preservar la salut, que prioritzem en l’hàbit de caminar per poder mantenir una qualitat de vida que és (penso), molt important. En aquesta ocasió com a novetat,  la tornada l’hem fet per una pista que trobem quan fem la baixada de la serra al barri dels Comtals, sense arribar-hi, a l’esquerre nostre que ens mena directament a la riera de Rajadell, se surt al camí del meandre, a poc més amunt de l’escola agrícola de can Poc Oli, hem continuat per poder fer les pilones que permeten travessar la riera de Rajadell i anar a fer la passera del riu Cardener, que ja no el deixarem fins a arribar a Manresa.

Per si amb el material gràfic que hi deixo, us crida l’atenció o us sembla que us animeu a fer-la algun dia com l’hem dut a terme nosaltres aquest divendres, podeu seguir la traça que hi deixo encara que no hi vaigvaig posar cap Waypoint:

Cap-Serrelada de Montlleó -10-2020

PERFIL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Deixeu-me dir que amb aquest, són unes sis les traces que tinc penjades a Wikiloc, però insisteixo una vegada més, que sempre hi ha algun element diferent, per tant observareu que els quilòmetres no són sempre els mateixos, tampoc el temps de realitzar-les, que de vegades també depèn del que desitgem observar, o segons l’objectiu de la caminada que també pot ser diferent. Una cosa és fer-la amb el concepte de col·laborar amb la salut, cosa que fa que  el ritma sigui més constant generalment, i la parada és més reduïda, o l’altre és anar més relaxats i amb conseqüència, gaudir de la natura més intensament. S’acostuma a dir que en la varietat hi ha el gust oi?

Doncs bé, ara amb l’afegit de les fotografies que es van fer durant la caminada, que deu midó, espero que siguin del vostre grat i us encoratgi a voler gaudir d’una matinal molt distreta i enriquidora.

SORTIDA DE LA CIUTAT PER SOTA LA SEU

LA DOLORS, EL XAVIER, EL PERE I EL JOSEP DAVANT DE LA TINA

EL XAVIER I EL PERE ISMAEL A SOBRE DEL SOSTRE DE LA BARRACA

TOT I EL SOL LA MARI S'ABRIGA PER L' AIRE QUE CORRA

AMB EL SOL RECUPERANT LES FORCES...

...LA TORNADA

LA FOTOGRAFIA PEL RECORD AMB LA CIUTAT...

...AL FONS - AMB LES DUES HI SORTIM TOTHOM  AMBUNA ALTRA VISTA ESPECTACULAR

FENT LA PASSERA DE CAN POC OLI - EL RIU CARDENER

EL PERE ISMAEL EMBADALID MIRANT...

...ELS ÀNECS EN EL SEU HÀBITAT NATURAL

FENT LA LLERA DEL RIU CARDENER

EL COMPANYA JUAN CANTON EN LA SEVA SALSA

ENTRE EL BOSC DE LA RIBERA I ELS CANYISSARS...

ES GAUDEIX D'AQUESTS ESPECTACLES PRECIOSOS...

...JOCS DE LLUM PEL SOL, L'AIGUA PEL SALTANT, EC..

ARRIBADA A LA CIUTAT - UNA IMATGE MOLT RECONEGUDA PELS MANRESANS

UN RECORD PERSONAL

UNA GRAN VERITAT!

QUE GAUDIU D’UN BON CAP DE SETMANA!