8.8.20

Mas Can cerver-2

Ahir divendres vàrem compartir dotze persones una caminada d’aquelles que deixen molt bon record. De fet el mes de febrer d’enguany jo ja la vaig gaudir amb la companyia de cinc persones més del grup de caminadors del Cap i l’Associació de Veïns del barri de la Sagrada Família, i he de reconèixer, que em va agradar tant que les ganes de repetir-la de seguida i van ser.
Amb el guiatge del company Pere Feliu, que és el coneixedor expert de la zona per a on transcorre la caminada, ho vàrem fer el febrer com ja he dit i novament ahir dia set d’agost hi hem tornat, encara que s’ha ampliat una mica l’itinerari, fent algun quilòmetre més per la falda del Collbaix.
L’inici de la caminada és des de Sant Joan de Vilatorrada, per dirigir-nos per pista a sota Collbaix, pels corriols preciosos que hi ha, ens hem atansat a convergir amb la pista que mena via a Santa Marta, encara que sense arribar-hi, i que seguint la pista ampla que ens trobem ja ens mena a l’objectiu d’avui, primer trobem i admirarem unes tines força degradades però no per això deixen de ser d’interès. Més endavant veiem la masia de Can Cerver  que data del 1718, hi ha una era que el terra és de rajoles fetes a mà que enamoren, l’entrada principal, el pou d’aigua, més tines en fi...
Si aneu a l’entrada del bloc que fa referència al dia set de febrer podreu veure fotografies de la primera caminada.
Aquest és l’arbre anomenat Server, que imagino que deu ser el motiu pel qual el mas és digui així, encara que ho vegem escrit d’altra manera pel pas del temps i les persones que ho hem alterat: La Moixera, server o servera

Satisfeta la curiositat de tot plegat, agafem la pista via a la riera de Fonollosa que la travessem pel gual per anar a travessar la carretera de Calaf, i ara pels corriols a convergir a la pista que mena a les Vinyes de Jaume Andreu, o si voleu també al mas conegut com a Muncunill, anem per la nostra dreta fins a la gravera del Vila Vilà, i novament per l’esquerre ens endinsem per corriols bosc endins- a dalt paral·lelament hi ha la pista que mena al camí de la sal, passant pel forn de maons de Can Pla Vell. Si anem seguint la part més fressada del corriol, no hi ha pèrdua perquè ens fa sortir a can Canals Nou, que hi trobem la pista asfaltada. Per la nostra dreta seguim caminant i admirant les escultures de tota mena que hi ha en el seu entorn fins que arribem als bancs construïts amb trencadissos tipus gaudinià, a on ens ha semblat adient  hem parat per fer el  mos, a la vegada que gaudim de la quantitat dels diversos elements artístics, i en fem els comentaris que cadascú creu oportuns.
Un volt hem satisfet la curiositat i ens hem recuperat de forces, emprenem novament la caminada direcció a l’escorxador de la Màfrica, i anem a travessar altra vegada la carretera de Calaf, pel pont que hi passa la riera de Fonollosa, en què agafem la pista de terra i al primer trencant a l’esquerra anem pujant a la carena de Sant Joan, seguim planejant fins que arribem al mas de Vilatorrada per fer la baixada al poble, i així acabar la caminada a l’aparcament a on hem deixat els cotxes, concretament al costat del Cap.
Casualitat ha estat el fet que la primera vegada de fer aquesta caminada va ser dia set de febrer i amb dia set d’agost, l’he repetit, és a dir, sis mesos és el temps que ha passat entre les dues vegades, això sol, ja pot deixar constància de què val la pena fer aquesta sortida tan gratificant, evidentment que segons el temps ho pot ser més o menys, aquest segon cop l’hem fet tal com marca l’enllaç: Sant Joan- Can Cerver- Canals Nou -2
Gràcies a totes les persones que la vàrem compartir
SORTIDA DE SANT JOAN

FAÇANA SECUNDÀRIA I FINESTRES

AQUESTA TINA ESTÀ A TOCAR DE LA CASA - PROTEGIDA AMB LA REIXA

AQUÍ LA PODEU VEURE SENCERA

SEGUINT LA CAMINADA PEL BOSC DE CAN PLA VELL...

GAUDINT DE TOT L'ENTORN I FENT FOTOGRAFIES PEL RECORD

COMPARTINT OPINIONS

UNA CAMINADA GRATIFICANT I FANTÀSTICA!

PISTES I CAMINS PER UNA GRAN MATINAL!

LA ALEGRIA SEMPRE PRESENT  DURANT LA CAMINADA

HEM ARRIBAT AL CASAL DE JOSEP ROJAS

MOLTES COSES A VEURE I COMPARTIR

ENTRE ALTRES - MIRADORS...

TRAMS DEDICATS A DIVERSOS TEMES -AQUEST ÉS A LA VEREMA

FOTOGRAFIA PEL RECORD DELS PARTICIPANTS A LA CAMINADA

IMATGE DE LA CARENA DE SANT JOAN

FENT EL CAMÍ DE RETORN  TAMBÉ ENVOLTATS DE BOSC

HEM ARRIBAT A SANT JOAN...

ENS HEM PERMÈS DE FER UN REFRIGERI...

EL PERE FELIU QUE HA GUIAT LA CAMINADA, EL PERE TORRES, JO MATEIX I AL MEU COSTAT L'ANTOLÍ QUE AVUI HA ESTAT EL QUE HA PAGAT LA CONSUMICIÓ.MOLTES GRÀCIES COMPANY!