14.8.20

Bigaire divendres

Salutacions i benvinguts de nou al bloc. Aquest divendres ja he fet una caminada saludable compartida amb quatre companys més els quals formem part i som membres del grup de caminadors. Dilluns i dimecres vaig haver de fer bondat pel refredat o constipat...? No ho sé, no sóc metge, en qualsevol cas no em trobava fi.
El refredat, o constipat, és una afecció catarral de les vies respiratòries altes .... Aquesta és la definició que es pot llegir a Viquipèdia, la qüestió que sense febre però em sentia com molt xafat, cansat i molt mal de coll amb tos inclosa, Ara ja tot ha quedat enrere i com he dit ja he fet la primera sortida de cara a poder anar si tot evoluciona bé amb totes les persones del grup que dilluns que ve dia disset anirem a la Font del Rauric.
Per fer la preparació amb la companyia del Pere Feliu, el Josep Rubiralta, el Xavier Cabot, el Josep M. Fernández, hem anat a la Gola del Bigaire, ubicat al riu Llobregat, dintre el perímetre de l’Anella Verda de Manresa, per seguir fent la caminada pel meandre del riu fins a la Casa de les Hortes. Per la pista ampla continuem per baixar fins als Tres Salts, que és a on hem menjat alguna coseta, hem descansat cinc minuts i hem seguit amb la caminada per la pista que mena a Sant Benet, per la dreta hi tenim la llera del riu i per l’esquerre el canal  que abasteix d’aigua a la central elèctrica de Viladordis,  però que quan arribem al pont que permet travessar el canal  ho fem i de seguida ja ens trobem un trencant a l’esquerre que ens fa anar precisament al camí anomenat: del Canal de la Mina. Aquest un temps enrere era un corriol amb alguna petita dificultat però molt maco de fer, ara amb el confinament l’han convertit amb una pista ampla, que fa de bon transitar i escurça força la caminada, però la veritat és que l’entorn de  vegetació que hi havia ha quedat molt degradat (no és tan agradable), però ho hem fet, ja que alguna persona encara no havia tingut l’opció de fer-ho i així ara ja sap com ha quedat i també pot donar el seu parer al respecte. Un volt hem fet la pujada pel pont de l’autovia, hem anat per la zona del Grau, al polígon Industrial del mateix nom, i hem fet els plans que avui encara hem pogut veure com la columna de fum de l’incendi que ahir va afectar dues naus del polígon industrial de Sant Isidre, seguia sortint el fum negre  a conseqüència com he dit de l’incendi, una columna molt alta i que segueix escampant segons amb el vent en una direcció o altra, una pena!
La vida ens dóna aquests ensurts que no afavoreixen gens al medi ambient que tanta cura hauríem de tenir, i tant poc hi posem de la nostra part.
Seguint amb la caminada hem anat pels plans del barri del Guix, al carrer de Sant Joan d’en Coll per arribar al barri de la Font dels Capellans, i com ja és costum per davant del Cap o els seus voltants, donar per finalitzada la sortida saludable. Ja puc dir que m’he trobat quasi al cent al cent en disposició de dilluns poder ser un més de la colla a la propera sortida saludable.
Hem fet uns 13,50 quilòmetres, amb un temps de 3h i 15 minuts. Això fa que com a molt a les onze ja som a casa, havent gaudit d’una matinal fantàstica, havent col·laborat a preservar la salut, i emprendre el dia que queda al davant amb alegria i bones sensacions en tots els sentits.
Deixo entre altre fotografies que hem fet, avui han estat més aviat poques, la que defineix la caminada gràficament que és la del company Xavier Cabot, de l’aplicació que ell fa servir, ja que m’he distret del tema a primera hora i no he fet la gravació amb Wikiloc, però en dona fe igualment eh!