17.8.20

Font del Rauric-Agost

IMATGE D'ARXIU

Van passant els dies i amb ells anem completant les caminades saludables que per aquest mes d’agost vàrem programar.
Avui li ha tocat el torn anar a visitar la Font del Rauric, val a dir que no és la millor època de l’any però per les persones que durant l’any per manca de temps, o per les circumstàncies que siguin no poden acompanyar-nos, almenys donem l’oportunitat de què ho puguin conèixer i se’n facin una idea del lloc tan preciós  a on està ubicada la font que he citat.
La portada és una foto d’arxiu del mes de gener que aprofitant les pluges hi vàrem anar un divendres per gaudir del saltant de l’aigua.
Hi deixo un enllaç molt explícit sobre la font: Font del Rauric (El Servitge, Rajadell)
Aquest raconet tan preciós l'acostumo a fer un parell de vegades a l'any, en època de pluges i a l'estiu que com podreu constar, d'aigua en corre ben poca, tot i haver estat un any força generós amb les pluges. Un racó amb encant per gaudir de l'estona de l'esmorzar, i si hom li convé reflexionar i retrobar-se, val a dir que també és molt adient. Afegint que es gaudeix d'una caminada sobretot a la tornada tan amable i agraïda, que no hi fa res que a l'anada s'hagi de fer uns tres quarts d'hora de pista, que poder es fa pesat i tot. Jo de totes maneres insisteixo que val la pena gaudir de tot el que dóna, com podreu veure amb algunes fotografies la quantitat d'elements naturals, començant per la Font de l’Arrel, seguim amb el torrent de l’Infern que ens acompanya fins a la font, amb la visualització de la masia de Can Servitge: Sant Salvador de Vallformosa o de Can Servitge......
i les tines que l’envolten, el bosc pels dos costats els cims del Cogulló i la Serra de La Melera, la Casa de Les tines amb una bassa que podem veure a l’esquerre nostra mentre fem via per arribar a l’objectiu, estic parlant del terme de Rajadell. Arribem a la font a on podem esmorzar i recuperar forces amb tranquil·litat, per seguir fent via pujant a la carena de la Serra de Gallcanta, que una vegada més trobarem unes partes enrunades d’antigues masies i tines molt malmeses però que encara les podem identificar. Un volt som al cim, ens permet de gaudir unes vistes panoràmiques fantàstiques, trobarem alguna barraca en força bon estat, i en acabar la pista ampla ens ficarem amb un corriol que ens mena a la pista que ve de Salelles i seguint caminant anirem al bosc del Suanya que ha estat el nostre punt d’inici i final de la caminada d’avui.
Si sembla que pot ser del vostre interès hi deixo l’enllaç que he gravat a wikiloc i la podeu fer tal com l’hem fet nosaltres avui: Font del Rauiric - Agost del 2020
Avui hem estat disset  les persones que l’hem compartit, hem completat una matinal amb la caminada saludable, alguns ha estat la primera vegada que l’han fet, altres com ja he comentat la fem més habitualment, encara que el parer de la majoria de persones és que l’anada es faci un xic pesada, la tornada és tan diferent i agraïda que deixa un bon gust amb ganes de tornar-la a repetir.
Si el contacta, amb la naturalesa agrada, sempre hi ha motius que fan interessants les més petites coses que aporten uns valors que no cal dir que no hi ha diners que ho compensin.
Par avui aquí ho deixo, gràcies per seguir-me en el bloc, si desitgeu tenir contacta amb mi ja sabeu que podeu fer-ho per correu o el mitjà que us sigui més adient.
FONT DE L'ARREL

INTERIOR D'UNA TINA RODONA

INTERIOR D'UNA TINA QUADRADA

EL CIM DE LA SERRA DE GALL CANTA  Serra de Gall Canta

EL LUI HA ESTAT EL PROTAGONISTA, ENS HA VOLGUT ACOMPANYAR UNA ESTONA- HEM PENSAT QUE S'HAURIA PERDUT PERÒ NO!

FENT LA PISTA VIA A SALELLES...

PODEM GAUDIR D'AQUESTA BARRACA...

DE PEDRA SECA MOLT BEN CONSERVADA

LES VISTES NO TENEN PREU

TOT I QUE MONTSERRAT AVUI ESTAVA MIG TAPAT

UN NO POT PASSAR SENSE GAUDIR-HO PLENAMENT

JA TORNEM A SER A DALT DE LA CARENA

SANT SALVADOR DE VALLFORMOSA QUEDA ENRERE I LLUNY PERÒ QUE BONIC!

PEL CORRIOL QUE ENS FARÀ CONVERGIR...