24.8.20

Forn de Les Generes

Bona tarda. Seguint la programació de caminades extres saludables previstes pel mes d’agost, aquest dilluns hem anat fins al Forn de Les Generes, ubicat al terme municipal de Talamanca. Si disposeu de temps i desitgeu ampliar coneixements pel que fa al patrimoni cultural del municipi de Talamanca, suggereixo visitar aquests dos enllaços, una Web molt interactiva i un document PDF, que per mi personalment són molt interessants: Mapa Patrimoni Cultural de Talamanca Memòria tècnica  --- Mapes de patrimoni cultural
Per fer-ho s’ha muntat una caminada trepitjant la llera del riu Llobregat, per anar a travessar la riera de Sant Esteve, deixant les tines de Les Solanes, i enfilant la pista de les oques per al cap d’uns tres o quatre-cents metres anar per la nostra dreta, a la pista que hi podem veure dues tines:  La Solitària i la Transformada. Un volt les hem observat i gaudit, seguim pista endavant per travessar la riera de Sant Esteve, i a l’esquerre farem el corriol que ens queda per davant i ja veiem la pressa del Ventaiol, seguim el corriol per anar a l’altra banda que haurem de travessar la riera altra vegada per anar al corriol que mena a la carena de Les Generes. Quan arribem al pla anem per l’esquerre a convergir amb la pista ampla que ve de Talamanca. Al cap d’uns cinc-cents metres, a la dreta veurem un corriol que ens porta a l’objectiu principal d’avui, al Forn de teules de Les Generes.
A més de gaudir de la construcció encara molt ben conservada i el seu entorn aprofitem per descansar i fer l’esmorzar, és un lloc molt tranquil i adient, ja ho veureu en les fotografies.
Emprenem novament la caminada, podem dir de retorn i ho fem tornant uns metres enrere pel corriol que ens fa entrar a la pista ampla que hem deixat en direcció al riu Llobregat. El segon trencant a la nostra dreta l’agafem per anar a visitar les tines Bessones, en un lloc de privilegi i sorprenent pel seu entorn, ja que queden envoltades per un pla d’oliveres molt velles, que ens ofereixen una imatge preciosa, tenint en compte que l’entorn que anem gaudint és de pins i vegetació diversa sorprèn canviar tan radicalment la vista. Val a dir que hem observat que hi ha moviments de terra i sembla com en altres llocs que estan recuperant camps que anys enrere havien quedat com abandonats, Així doncs entre camps i les oliveres hem gaudit de les tines per seguir la caminada pel corriol que a mitja carena ens permet d’arribar per sobre la Casa de les Set tines a la pista que al matí hem fet d’anada, és a dir, gairebé ens trobem al gual dels Tres Salts que el travessem per anar a enllaçar a la pista de Sant Benet, que anirem per l’esquerre nostre fins a Viladordis, que és a on hem deixat els cotxes, per fer una petita aproximació. Amb total hem caminat unes tres hores i quaranta minuts amb l’esmorzar inclòs. Hem fet tretze quilòmetres i mig i ho hem compartit quinze persones.
Com sempre una matinal fantàstica amb una companyia fenomenal. El dia que també ha estat molt adient, sense obviar els elements naturals que una vegada més han satisfet els nostres desitjos i el deure de fer salut un dia més. La llàstima és que el mes d’agost està  arribant al final, però bé, ens en queden dues, la general el dimecres que si res ho impedeix, també dintre de les caminades extres és molt agraïda de fer.

La traça d’avui que he gravat a Wikiloc, si la desitgeu seguir  és la que podeu veure: De Viladordis al Forn de Les Generes

PERFIL DE LA CAMINADA

LA PISTA DE TALAMANCA

A PUNT DE TRAVESSAR LA RIERA DE...

...SANT ESTEVE

NO HI HA PROBLEMA EL CABAL D'AIGUA ÉS MÍNIM

DEIXEM ENRERE LES TINES DE LES SOLANES

FENT VIA PER FER LA PUJADA DE LES OQUES

LA TINA SOLITARIA

EL SEU ENTORN I ELS CAMINADORS GAUDINT-LA

AQUESTA ÉS LA TRANSFORMADA

FENT LA VISITA DE RIGOR -VAL LA PENA!

TRAVESSANT LA RIERA DE SANT ESTEVE...

...PER ACCEDIR A LA PRESSA...

...DEL VENTAIOL

DUES VISTES DE LA PRESSA

L'ALTRA CANTÓ DE LA PRESSA

HEM TORNAT A TRAVESSAR LA RIERA I ENFILEM...

CORRIOL AMUNT PER ANAR A LA CARENA

MIRANT ENRERE PODEM GAUDIR D'AQUESTA VISTA TAN PRECIOSA

JA HEM ARRIBAT AL DESTÍ D'AVUI

LES FOTOGRAFIES DE RECORD

ENS HA FET UN DIA FANTÀSTIC!

PER L'ENTORN DEL FORN

UN LLOC TRANQUIL I ADIENT...

PER GAUDIR DEL DESCANS I L'ESMORZAR

AMB BONA TAULA I SEIENT PEL QUE HO HAGI DESITJAT

SEGUIM LA CAMINADA ENTRE OLIVERES MOLT VELLES

PODEM GAUDIR DE LES TINES BESSONES

UN ENTORN DE MERAVELLA

FENT EL CORRIOL DE LA MITJA CARENA - MONTSERRAT AL FONS

SEMPRE ENVOLTATS DE VEGETACIÓ  I  BONES OMBRES

LA CENTRAL ELÈCTRICA  DE LA C.A.M...