21.3.19

Mirador del Llobregat

Bona tarda. Aquest mes tan sols ens queden dues caminades diguem-ne oficials, puix que ahir dimecres vàrem dur a terme la que ha estat la sisena caminada del mes.
Amb un temps de primavera que ens acompanya de fa dies, i molta pols que trobem pels camins per la manca de pluja, que tant de bé faria als sembrats, per complir amb el programa de caminades saludables, el Grup de Caminadors del Cap i l’Associació de Veïns del barri de La Sagrada Família, hem anat fins al Mirador del Llobregat i per la zona del Mal Balç, hem baixat a la llera del riu Cardener per retornar al punt de partida habitual que és davant del Cap.
Trenta-dues persones vàrem compartir aquesta caminada, anant pel ramal de la séquia de Viladordis a travessar la carretera del Pont de Vilomara, per fer la pujada que sempre recta ens mena fins al mirador esmentat, això vol dir que hem fet quasi la meitat de la caminada. Parem per admirar el paisatge i recuperar forces, menjant i bevent aigua o el que cada u desitja. Una vegada han passat uns deu o quinze minuts, emprenem de nou la caminada per la pista ampla que ens mena a la planta de reciclatge del Parc Ambiental. Ara per la dreta hi ha una pista que l’agafem i sempre recta fins al final que ens fa pujar una mica, arribem al cap d’amunt del Mal Balç. Continuem amb la pista que ara ja és de baixada fins que veurem la via del tren dels catalans, molt aviat hi ha un trencant per l’esquerre, que ens fa baixar a la llera del riu Cardener, passem per sota del pont de la C/55, seguim el camí amunt, i al cap de set o vuit minuts, veurem un corriolet que fan servir els hortolans, per anar a cuidar els horts. L’agafem i tota l’estona anirem caminant per la llera del riu, trobem el tub de la dessalinitzadora, haurem de fer un parell de passeres, i una d’elles és el torrent de la font dels Llops, entrem a un bosc de ribera en el qual més endavant hi ha la font de Sant Pau, anem en direcció a Manresa, molt aviat, a part de sentir el soroll del transit rodat, veurem la carretera que entra a la ciutat per la part del Pont vell, que és per a on entrem, i per la Via de Sant Ignasi , al c/Montserrat, enllacem amb el c/ Viladordis, pel parc de Sant Ignasi (Piscina municipal), anem a l’avinguda de Francesc Macià, per arribar com he dit al Cap.
De fet si seguiu l’enllaç que hi deixo del Wikiloc, i és del vostre grat, ho fareu tal com ho he descrit: Mirador del Llobregat
Ara també hi deixo l’enllaç de la flor o planta del dia que avui ha estat la: Argelaga borda
Una vegada més desitjo que us agradin les fotografies i us encoratgin per què feu aquesta caminada saludable, per avui ho deixo aquí.
Ah! Tan sols diré de pas, que aquesta passa per molt a prop  del Parc Ambiental, ho dic amb el sentit de que se sent una mica de mala olor, no oblideu que ve de la planta del compostatge, que segons el dia es nota més o menys. Malauradament és la part negativa, encara que recompensa amb moltes altres coses. Moltes ciutats voldrien poder gestionar els residus com la nostra, segur (penso jo), que deveu saber que en aquest sentit som pioners i hi ha diferents localitats d’arreu de Catalunya que s’interessen pel mètode de gestionar el Parc.
ELS DOS FOTÒGRAFS OFICIALS DE LES CAMINADES, EL JOSEP ÀLVAREZ I EL MARIO REVILLA - GRÀCIES PELS REPORTATGES QUE ENS FEU

SOM AL MIRADOR DEL LLOBREGAT L'OBJECTIU D'AVUI

JO I EL MANEL MUNCUNILL

EN PRIMER PLA EL LLUÍS JODAR I LA DOLORS  SOLERNOU

UNA LLÀSTIMA QUE LES PERSONES NO TINGUIN CONSCIÈNCIA -LA NATURA MEREIX UN RESPECTA, PERÒ JA HO VEIEU -  NO HO FEM SI US PLAU!

EL GRUP - EN AQUESTA HI HA EL JOSEP

EN AQUESTA HI HA EL MARIO

EL LLUÍS, EL JOSEP RUBIRALTA,JO, EL FERMÍ I EL RAMON.....

EL JAUME ADAM, EL TONI MERLY, I EL JOAN AL DARRERE.....