4.3.19

Ermita de La Salut

Vint-i-cinc persones ens hem aplegat per compartir la primera caminada saludable del mes de març, que ha estat anar a visitar l’Ermita de La Salut de Viladordis. Com sempre ens hem mogut per l’entorn de l’anella verda, i per tant hem gaudit dels elements que la natura ens ofereix per la zona esmentada. Sempre agradable, tranquil·la i relaxadora, afegint les vistes de la muntanya de Montserrat, que segons el dia, dóna un plus de motivació a l’anar fent via i gaudint d’aquesta.
L’enllaç per dur-la a terme com ho hem fet avui, és el que veieu: Manresa al Santuari de La Salut
Per les fotografies tindreu una idea, de l’entorn que he citat, veureu des de vistes panoràmiques, els camps, els horts, els arbres florits i plantes, la séquia, i evidentment el Santuari que avui ha estat l’objectiu principal.
Hem sortit de la ciutat pel c/ de Sant Joan d’en Coll per anar als plans del Guix, per la pista de Sant Fruitós ens hem atansat a Viladordis, que sense arribar al nucli urbanitzat, hem seguit la pista que porta  als Tres Salts. Un cop som al pont que per sobre i passa l’autopista, per la nostra dreta hem pujat pel camí que va al cementiri de Viladordis. És una pujada empedregada i això fa que sigui de mal caminar però, no és massa llarga. Una vegada som a dalt, passem el cementiri i ja hem arribat al Santuari. Descansem, mengem i bevem, és a dir, recuperem les forces, per reprendre la marxa per la pista ampla que ens porta a enllaçar amb la carretera del Pont de Vilomara, que sense arribar-hi, trobarem un trencant que va al mas de Can Canyelles i fa una torrentera que la farem sempre recta, quan s’acaba ja ens mena a un descampat i anirem al final per poder pujar per la vora de la carretera, protegits per la barrera de seguretat, fins al raval de cases que ens queda a la nostra dreta. Ara fem la carena molt enrocada però plana, sense deixar-la arribem al corriol que ve de Viladordis, agafem per la dreta baixem uns cent metres i veurem el ramal de la sèquia. Ara anirem per l’esquerre i sense deixar-la fins a la carretera de Viladordis, que enfilarem amunt per anar a la Torre Busquet, encara que seguim caminant uns cinc minuts més i trobem un trencant per l’esquerre en que veurem que tornem a agafar la sèquia. Amb aquest cas és la que pertoca al barri de la Sagrada Família, la fem tota i ens fa sortir al c/ Sant Cristòfol. Ara podem escollir per a on hom cregui més convenient per anar fins al Cap, que ja sabeu que és el nostre punt de sortida i arribada.
Això és el que hem fet el Grup de Caminadors del Cap i el barri de la Sagrada Família aquest matí.

Bona tarda i gràcies per seguir el bloc.
UNA IMATGE FANTÀSTICA!

AQUÍ HI FALTA EL J. ÀLVAREZ QUE ÉS EL QUE HA FET LA FOTOGRAFIA

EMPRENENT LA MARXA DE NOU

EL GRUP VA SEGUINT

UNA CREU DE PEDRA  AMB LA VERGE DE LA SALUT?