10.1.19

Roca Tinyosa

Hola. Ahir dimecres una nova caminada saludable vàrem dur a terme el grup de Caminadors del Cap i l’Associació de Veïns i la Gent Gran del barri de la Sagrada Família. Un total de trenta-quatre persones la vam compartir, amb l’alegria i la motivació que es manifesta en cada una de les caminades que gaudim. En aquesta ocasió vam anar fins al Cingle de La Roca Tinyosa, que està ubicat a la zona de Viladordis, dintre de l’entorn de l’Anella Verda de la ciutat de Manresa.
Amb una glaçada força notable, però amb un sol radiant encara  que a la vora del riu Llobregat, hi hagués el contrast de la temperatura normal per l’ocasió, amb el factor de l’aparició de la boira que envolta la part del meandre i els seus voltants. Tot el que comento ho podreu confirmar amb les fotografies que veureu al final, a més a més, de les màgiques vistes panoràmiques que des de dalt la carena de la cinglera, tota persona que vagi a fer aquesta caminada pot gaudir plenament. Aquesta és la segona caminada de l’any, un any prou important per tots els participants a les caminades, tot i que deixeu-me dir que pels més veterans (parlo en pròpia persona), fins i tot se senti com una sensació diferent pel fet que aviat es complirà una fita rellevant com és la de poder gaudir, de la primera dècada de fer aquestes caminades habitualment. De quant es van endegar fins avui, és evident que ha canviat força tot plegat. Ara disposem de tres nivells, per tant hi ha diferents opcions a escollir, l’organització ha millorat amb les previsions de cada mes, la qualitat amb el disseny, ec. Com sempre acostumo a fer: us ho recomano us encoratjo als que em llegiu, i encara no hi participeu, tothom ho pot provar, i és ben rebut. La salut per qualsevol ésser humà, crec que hauria de ser primordial, objectiu principal, per gaudir d’una bona qualitat de vida.
Sintetitzant us diré que hem sortit del Cap, hem anat pels plans del Grau (Guix), i per la pista que va a Sant Fruitós hem anat a Viladordis. Per sota el pont que hi passa l’autopista, hem fet la pujada, i al primer trencall a l’esquerre, hem baixat fins al camp que per la vora, l’hem travessat per enllaçar amb el corriol que tot recta ens mena al cingle. Fem un petit descans i la fotografia de record, per emprendre el retorn. Primer de tot acabem de fer el corriol per arribar a trobar el que mena a les Marcetes si anem amunt, o a la Gola del Bigaire, si anem per l’esquerre avall. Amb el nostre cas anem per la dreta, fem la pujada per anar a Les Marcetes, i per la pista dels horts, ens adrecem a la pujada als Trullols, que a la nostra dreta agafem la séquia per arribar a la carretera de Viladordis, altra vegada per l’esquerre pugem i anem a buscar el ramal de la séquia que ve del Guix, i passa pel barri de la Sagrada Família, que el fem fins al final, i sortim al carrer de Sant Cristòfol. Ara per la dreta baixem i ens atansem al Cap, i així hem fet una caminada circular, molt distreta i saludable. Amb l’enllaç del trac ho constatareu.

Faig memòria que per veure el trac, amb el ratolí heu de prémer el botó esquerre quan el passeu per sobre de l’enllaç i faci el canvi de color.

TROBADA I ESCALFAMENTS DAVANT DEL CAP

FENT CAMÍ PELS PLANS DEL GRAU(ELGUIX)

AL FONS SANT FRUITÓS DE BAGES

ANAR FENT VIA PER ARRIBAR A L'OBJECTIU

SANT FRUITÓS  DE MÉS A PROP

CRUÏLLA  DIFERENTS DIRECCIONS

REGULADOR CABAL D'AIGUA DE LA SÉQUIA

VOREJANT EL CAMP PER ANAR AL CORRIOL

PRIMERES VISTES DES DE LA CARENA (CINGLERA) AL FONS LES VAQUES

EL MEANDRE I EL RIU LLOBREGAT. QUINA VISTA!

MOMENT DE DESCANS I FER EL MOS-OBJECTIU ASSOLIT

LES FOTOGRAFIES DE RECORD

FENT EL CAMÍ DE RETORN- EL JOSEP I L'ANA AL CAP DAVANT

L'ÀNGELS, LA REMEDIOS, LA CÀNDIDA JO, EC.

EL JOAQUIM, LA PILAR R, LA  PILAR P, EL FERMÍ, EC. ANAR FENT EL CORRIOL

EL JAUME, EL MANEL, LA MONTSERRAT, L'AMÈLIA, EL JOSEP.....