3.2.22

Santa Caterina i acivitats del CECB

Benvinguts al bloc. Aquest dimecres dia dos de febrer, que se celebra la Candelera i de la que n’hi ha molts refranys, com pot ser el de: Si el dia de la candelera riu, el fred és ben viu. Val a dir que confiant en l’experiència dels nostres avantpassats, segur que serà així, almenys pel que portem d’hivern amb les glaçades de cada dia ho demostra, tot i que avui concretament no és que n’hagi fet gaire, però en alguna fotografia podreu veure la riera de Rajadell que encara el glaç i és present.

Anant de cara a la caminada saludable que avui hem compartit vint-i-set persones, l’objectiu ha estat anar a visitar la Torre de Santa Caterina, i amb el dia clar que hem gaudit ha fet que fruíssim d’unes fantàstiques vistes de la ciutat, a més del lloc sempre acollidor i amable per tot el que en general ens ofereix, si hi afegim la nova descoberta de l’antiga església, encara enriqueix i convida més  a anar-hi a fer una visita.

Hem sortit de la ciutat per la Cova, i pel Pont vell, ens hem atansat al barri de la Guia, a on també hem vist la Creu de Beuys:Manresa Cultura

EL PONT VELL I LA CREU BEUYS
O sigui que tan sols iniciar la caminada, ja gaudim de tres elements culturals molt interessants i que a parer meu són icones de la nostra ciutat. Seguim com deia pel camí del barri de la Guia, fins a arribar a la cruïlla que hi ha el senyal vertical d’orientació. Nosaltres anem per la dreta i després de caminar poc més d’un quart d’hora, arribem a una altra cruïlla que novament per la dreta ens permet arribar a la Torre de Santa Caterina. Sí, que fa tan sols una hora escassa que hem sortit de la ciutat, però parem per gaudir del lloc tan preciós i els que així ho han desitjat han fet un petit mos, per al final fer les fotografies pel record de la caminada que el company Josep Àlvarez ens ha fet, i que avui ell també ha pogut sortir amb el grup, cosa que altres vegades per no poder deixar la màquina de fotografiar, no hi ha la possibilitat de ser-hi, em refereixo a la fotografia de les vint-i-set persones. Com sempre moltes gràcies Josep, per la teva implicació i amb el teu treball els companys i companyes podem guardar-ne record.

Emprenem el retorn que diguem ens queda la part més llarga de la sortida, ja que fem una ziga-zaga anant al camí de les Pedreres, i anar a convergir amb la pista asfaltada de Cal Teleca, per fer uns cinquanta metres i anar per l’esquerre un camí que ben aviat acaba a la pista ampla que la fem en direcció a El Casinet, però en arribar al trencant nosaltres anem al Mas dels Corrons i baixar al meandre de la riera de Rajadell. Som davant del gual que permet travessar la riera si volem anar a l’Oller del Mas, que no és el nostre cas, així que, continuem fent el meandre en direcció al barri del Xup, que el travessem i anem per l’església del Roser a fer el camí que sempre recta ens permet anar al barri del Sol i Aire.

El dia dinou de febrer del 2020 en el bloc vaig posar aquest enllaç que novament en faig memòria perquè avui m’ho han demanat, és de l’ermita de la casa del Xup que hi ha adossada, però que força persones desconeixen: El Pou de la Gallina - Juliol-agost 2008 ---   LA CAPELLA DE LA PURÍSSIMA CONCEPCIÓ.....

LA INFORMACIÓ ESTÀ A LA PÀGINA 23 DEL POU DE LA GALLINA
Una vegada més  hem de fer esquerre per arribar al cap d’un quart d’hora de camí a la torre dels Pardals, aquesta està ubicada en el camí agrícola del Suanya. Just arribar entrem a la part asfaltada que fem per la dreta, passant molt a prop de la casa del Sant Pare, que sempre crida l’atenció, continuem baixant per travessar la via del tren de Lleida, i anem a la zona esportiva del Congost. Fent via al passeig del riu Cardener, ens plantem a la Via de Sant Ignasi, per anar al c/Montserrat al c/ Viladordis, fem el parc de Sant Ignasi, per convergir amb l’avinguda de Francesc Macià i com és habitual finalitzar la caminada davant del Cap del barri de la Sagrada Família, que fent uns exercicis d’estiraments és dona per acabada l’activitat.

Amb la descripció que he fet si sou Manresans els que ho llegiu, haureu observat la quantitat d’elements naturals que durant la caminada hem gaudit a més de les vistes espectaculars que el dia clar ens ha permès, aportant una càrrega d’energies positives al nostre cos, que fa que encarem el nou dia amb optimisme i amb ganes de continuar compartint les caminades saludables.

SALUT I CAMINADES

Aquesta si la desitgeu dur a terme, que us sembli que és del vostre grat podeu seguir el trac que ha gravat el company i guia de la caminada Pere Feliu, moltes gràcies: Manresa torre de Santa Caterina tornada pèl sol i aire

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Les fotografies escollides són les que podeu veure, moltes gràcies per la visita i el temps que em dispenseu.

FENT LA BAIXADA A LA COVA

ENTRADA AL SANTUARI

PRECIOSA IMATGE DEL PUIG DE SANT BARTOMEU-AMB EL PONT VELL I EL BARRI DE LA GUIA

AQUESTA DE LA SEUAL PUIG CARDENER

EL PONT VELL I L'EDIFICI DE LA COVA

TOT AQUEST TRAM ÉS PER GAUDIR-LO AMB TRANQUIL·LITAT

FENT VIA PEL CAMÍ DE LA GUIA

EL CAMÍ ÉS MOLT VARIAT AMB TOT TIPUS DE VEGETACIÓ I AMB UNES VISTES FANTÀSTICAS

A LA CRUILLA  FEM UN REAGRUPAMENT

CAMINANT EN DIRECCIÓ A LA TORRE DE SANTA CATERINA QUE JA LA PODEM VEURE AL FONS TAMBÉ LA CIUTAT

JA HI SOM!

L'ENTORN ÉS MOLT AMABLE I ACOLLIDOR

DESCANS I FER EL MOS COM TAMBÉ...

... GAUDIR DE VISTES PANORÀMIQUES COM AQUESTA

EL JOSEP PREPARANT LA MÀQUINA PER FER LES FOTOS...

... DE RECORD  DE LA CAMINADA

AVUI ELL TAMBÉ HI HA PUGUT SORTIR

UNA ALTRA VISTA  EN AQUEST CAS DE LA SERRA DE MONTSERAT

PEDRA ESCULPIDA EN EL RECENTMENT RESTAURAT MUR DE PEDRA SECA

EL GUAL DE LA RIERA DE RAJADELL QUE PERMET TRAVESSAR AL RAVAL DE L'OLLER

LA RIERA DE RAJADELL GLAÇADA

LESGLÉSIA  DEL ROSER DEL BARRI DEL XUP

LLEGINT LA PLACA DE LA PRIMERA PEDRA QUE LA FEDERACIÓ D'ASSOCIACIONS DE VEÏNS DEL BARRI HA POSSAT EN EL TERRENY QUE HA D'ACOLLIR LA RESIDÉNCIA D'AVIS AL BARRI DEL XUP

ENTRADA A LA MASIA DEL XUP DE LA FAMÍLIA FARRÉS

AL BARRI DEL SOL I AIRE PAREM PER FER UN GLOP D'AIGUA

LA HIDRATACIÓ ÉS VITAL

EL TURÓ DEL XATO I LA BARRACA DE VINYA AL FONS

LA CASA DEL VIGILANT DE L'ANTIGA COMPANYIA ELÈCTRICA FECSA

A L'ALTRA COSTAT LES PARETS D'UNA PETITE ESGLÈSIA

UNA ALTRA VISTA PRECIOSA AL FONS PODEM VEURE LA TORRE LLUVIÁ O CASA EMILIA

Vídeo resum que el Josep ha fet de la caminada

Avui finalitzo l’entrada amb les activitats previstes pel Centre Excursionista de la Comarca del Bages que duran a terme el mes de febrer per si són del vostre interès: