12.2.22

A Can Roviralta

Ahir divendres dia 11, nou persones del grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, vàrem compartir caminada anant a Can Roviralta, aquesta masia està ubicada al municipi del Pont de Vilomara.

Nosaltres com tenim costum anem amb cotxes al barri de Viladordis, i hem iniciat la caminada dirigint-nos per la pista ampla de Sant Benet, fins als Tres Salts, hem seguit la pista que ens porta a les Tines de Les Solanes, i aquí ja hem agafat el corriol que ens mena a Can Roviralta, també ens dona l’opció d’anar a la Urbanització del River Parc, però no és el cas. En arribar al tancat pel bestiar (vaques), entrem amb terrenys del mas esmentat, seguim sempre recta i arribem al nostre objectiu, podem passar per la font, o directament al mas. Com  es pot comprendre i fem una parada, però pel fet que anem bé de temps, decidim anar a l’ermita de Sant Romà, que ens queda molt propera. Així que continuem per la pista ampla i sense deixar-la, al cap d’un quilòmetre, més o menys, trobem un trencant a la nostra esquerra per anar a l’Ermita de Sant  Romà, ens hi arribem i aprofitem per esmorzar i fer un petit descans.

Una vegada més hi deixo la llegenda del Cavaller i Sant Romà, que si seguiu els  enllaços podreu saber més detalls: Sant Romà -Mapes de patrimoni cultural ---  El Cavaller i Sant Romà de Roviralta....

L'ERMITA DE SANT ROMÀ
Un volt hem acabat, emprenem la caminada de nou, refem el camí per tornar a la pista ampla que sense deixar-la ens porta al Pont de Vilomara, entrem pel polígon industrial, per la dreta agafem un camí que ens porta a la llera del riu Llobregat, que passem per sota el pont per atansar-nos a l’entrada de la població per la part vella, anirem veient el pont i el cingle de la Punta de la Sabata a més d’anar acompanyats pel canal que porta l’aigua fins a la fàbrica del poble. Per la dreta enfilem el pont vell i pel raval dels Manresans ens dirigim per un corriol que trobem i està senyalitzat per anar al Pont de Les Arnaules. Quan arribem al pla hi ha una fita que ens informa del cingle de la Punta de Sabata, avui, però ho ignorem i anem per la nostra esquerra baixant al pont de Les Arnaules, conegut també com el Pont foradat.

En el cas d’avui hi ha dues companyes que és la primera vegada que fan aquesta caminada i val la pena gaudir de tot el que es pot, el cingla si tot va bé hi anirem el dimecres dia 16. Un volt hem fet una petita parada al pont i fet alguna fotografia de record, emprenem de nou la caminada per fer l’última pujada que ens queda per anar al pont que per sota i passa l’autopista C-16, anem a convergir amb la pista de Can Font Cirerencs, per la dreta fem la pista per arribar a la carretera vella del Pont de Vilomara que travessem per continuar fent via pel camí de la Salut, a la Masia de Les Mercetes que passem de llarg, i ja tenim a la vista l’ermita de la Salut. Aquesta fa pocs dies que ja hi vàrem anar i, per tant, també passem de llarg, continuem  avançant per arribar a on hem deixat els cotxes el matí.

Si creieu que pot ser del vostre interès hi deixo la traça que ha gravat el company i guia Pere Feliu, molt explícit en waypoints i desitjo que la gaudiu tant com nosaltres ahir: Viladordis can rubiralta el pont de vilomara

GRÀFIC DE LA CAMINADA

És una caminada fabulosa pel seu entorn i les vistes espectaculars que ens ofereix l’itinerari de la natura, del riu, de les tines, la fauna, i el més valuós si m’ho permeteu, la compartició amb els companys de caminada, per l’amistat que es va forjant caminada a caminada, pel bé en general que ens aporta físic i mentalment, afegim el fet que  renovem les energies i tot plegat fa que ens sentim optimistes i amb un nivell de salut pletòric.

En definitiva que hem gaudit d’un divendres més amb la caminada saludable prevista, amb molta satisfacció com és habitual en el nostre grup, per entomar el cap de setmana que desitjo que sigui plenament fantàstic per a tothom.

SALUT I CAMINADES

EL COMPANY PERE I JO GAUDINT DE LES PRECIOSES VISTES

ÉS UN CORRIOL MOLT AMABLE I AGRAÏT

JA TENIM ALGUNA VISTA DE CAN ROVIRALTA

ENVOLTATS DE ROURES I ALZINES I ALTRES ESPÈCIES...

ARRIBEM A LA FONT DE ROVIRALTA

ELS BANCS  LES TAULES I EL POU EN UN RACÓ MERAVELLÓS

SOM A L'ERA DEL MAS

DETALLS BEN SINGULARS I CURIOSOS

CONVIDA A FER ALGUNA FOTOGRAFIA DE RECORD

ÉS UNA TALAIA QUE PERMET FRUIR DE VISTES COM AQUESTA

AQUESTA...

... O AQUESTA

HEM ARRIBAT AL TRENCANT PER ANAR A L'ERMITA...

... DE SANT ROMÀ

FER EL MOS I DESCANSAR A MÉS DE GAUDIR DE L'ENTORN

LES FOTOGRAFIES DE RECORD...

... NO HI PODEN FALTAR

HA ARIBAT L'HORA DE CONTINUAR

LA BARRACA DE PEDRA SECA DE LA VINYA BEN CONSERVADA

ELS CEPS ARREGLATS PER TORNAR A FER EL NOU CICLE

FENT VIA ENTRE EL RIU LLOBREGAT I EL CANAL QUE PORTA L'AIGUA A LA FÀBRICA DEL PONT

EL PRECIÓS PONT VELL A LA VISTA

TRAVESSANT EL RIU LLOBREGAT PEL PONT VELL---El Pont Vell --- Pont gòtic de Vuilomara

EL PONT VELL EL RIU I EL RAVAL DE CASES

LA COMPANYA ELVIRA AVUI HA FET PART DE LES FOTOGRAFIES QUE PODEU GAUDIR

UNA PERSPECTIVA GENERAL

SEMPRE HI HA DETALLS PER GAUDIR PER VEGADES QUE HOM HI PASSI PEL PONT

PUJANT A LES ARNAULES PER L'ANTIC CAMÍ REIAL

SEGONA PUJADA QUE HEM DE FER AMB TRANQUIL·LITAT

JA SOM AL CIM LA CRUÏLLA PER ANAR  PER LA DRETA AL CINGLE DE LA PUNTA DE SABATA...

HEM OPTAT PER L'ESQUERRE ANAR AL PONT DE LES ARNAULES...

... O PONT FORADAT

CAPRICIS DE LA NATURA ÉS FANTÀSTIC!

FENT LA TERCERA I ÚLTIMA PUJADA DE L'ITINERARI FRUÏM DE LA BARRACA DOBLE

TRANSITANT PEL CAMÍ DE LA SALUT

AMB AQUESTA IMATGE AVUI ACABO EL REPORTATGE DE LA CAMINADA SALUDABLE DEL DIVENDRES