21.2.22

A la Torre de Telegrafía de Sant Martí de Torroella

Benvinguts una vegada més al bloc. Avui dilluns que se celebra la festa de la Misteriosa Llum a la nostra ciutat de Manresa:Festa de la Llum de Manresa

El grup de caminadors del Cap i l’Associació del barri de la Sagrada Família, que habitualment duem a terme les caminades saludables, tot i ser festa no ens l’hem volgut perdre, i, quinze persones ens hem aplegat per anar a fer una nova visita a la Torre de telegrafia de Sant Martí de Torroella. Ho hem fet com podeu veure amb la descripció que en faig, i amb el trac que tinc costum de deixar el gràfic i l’enllaç per si us animeu a fer-la algun dia, la gravació és del company Mario que ho especifica molt detalladament amb els way points que hi posa:

Sant Joan de Vilatorrada a la Torre de telegraf de S. Martí de Torroella

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Hem sortit de la població veïna de Sant Joan de Vilatorrada, hem fet la carena de la Costa Rodona, i hem anat via a la riera de Fonollosa, per travessar la carretera de Calaf per anar per la Màfica, amb un corriol preciós, que arriba a convergir amb la pista ampla que ens dirigeix al bosc de can Pla Vell, on podem gaudir d’un forn de maons encara molt ben conservat una part, el del costat no tant, però val la pena parar i gaudir-lo, per saber dels nostres avantpassats amb els llegats que com aquest s’ha anat construint la nostra història: Forn de maons de Can Pla Vell

EL FORN LLEGATS QUE PODEM GAUDIR I HEM DE PRESERVAR

Un volt hem satisfet la nostra curiositat, continuem la pista per anar a coincidir amb el camí de la sal, nosaltres, però anem per la dreta a Sant Martí de Torroella. Entrem per la colònia que hi ha la fàbrica tèxtil a tocar del riu Cardener, en el qual hi ha un raconet fantàstic, que personalment no puc deixar d’anar a visitar perquè m’agrada tant que les cames se n’hi van soles. De fet,  les persones que ho han conegut convenim que és un lloc gairebé paradisíac. Tan bon punt ho donem per vist i fruit, emprenem la caminada per fer el pont que travessa el riu i ens permet anar al restaurant de Can Pla. Aquest és el lloc escollit per fer una parada esmorzar, i descansar un xic. Més o menys ens trobem a mitja caminada.  Un cop ho hem fet emprenem el camí novament, travessant la C-55 i fem la pujada que ens porta al  l'església romànica de Sant Martí: Església de Sant Martí de Torroella

L'ESGLÉSIA DE SANT MARTÍ

a on agafem el corriol per anar a la Torre de telegrafia:Torre de Telègraf - Sant Martí de Torroella/Bages...

LA TORRE DE TELEGRAFIA

Una vegada l’hem visitat i fet la fotografia de record, refem el camí fins al nucli urba, però ara seguirem via en direcció a Joncadella, i d’aquesta manera la caminada és totalment circular, perquè quan arribem als plans dels Lledoners, ens adrecem a fer el Torrent Fondo, uns metres més avall trobem el tub de canalització del torrent que ens permet de passar-hi, i així ja ens trobem al pont nou de Sant Joan que dona accés a l’aparcament del complex esportiu que és a on hem deixat els cotxes, i, per tant, el punt d’inici i final de la nostra caminada d’avui, moltes gràcies per la visita.

ALGUNES FOTOGRAFIES DE LA CAMINADA

PUNT D'INICI DE LA CAMINADA ZONA ESPORTIVA DE SANT JOAN

AQUEST GOS ENS HA DESITJAT BONA CAMINADA

FENT LA PUJADA A LA COSTA RODONA

PEL VORAL DE LA CARRETERA DE CALAF ANEM AL...

... CORRIOL PRECIÓS QUE FAREM I FRUIREM PER EXEMPLE DE...

... BONIQUES VISTES I UNA PLANTACIÓ DE FESTUCS IMMENSA

TAMBÉ S'HA FET UN CAFÉ QUE EL MARIO HA PAGAT PER CELEBRAR EL SEU ANIVERSARI

AMB UN SOL RADIANT, PERÒ LA CAMINADA HA DE SEGUIR AVANÇANT

LES COMPANYES MARIA I AMÈLIA AMB LA TORRE DE TELEGRAFÍA

EL COMPANY JOAN MUIXÍ HA FET AQUESTA  QUE HI SORTIM TOTS  LES NOVES TECNOLOGIES FAN MIRACLES

L'ESGLÉSIA ROMÀNICA DE SANT MARTÍ

UNA ALTRA PERSPECTIVA

FENT VIA PER ANAR A JONCADELLA

EL MAJESTUÓS PONT QUE HI PASSA LA VIA DEL TREN DE SÚRIA

EL PETITET CEMENTIRI DE JONCADELLA

EL SANTUARI I RESTAURANT DE JONCADELLA

DUES VISTES DEL TORRENT FONDO

EL CANAL DE LA FÀBRICA I LA ZONA ESPORTIVA QUE DE NOU ARRIBEM I DONEM PER FINALITZADA LA SORTIDA SALUDABLE D'AVUI