16.2.22

Pont Foradat-Caminada CECB

Una nova caminada saludable hem dut a terme aquest matí de dimecres i que l’objectiu ha estat anar al Pont de Les Arnaules o Foradat, però per la proximitat a la cinglera de la Punta de Sabata tenim el costum de visitar per ser un lloc fantàstic: Cingles del Llobregat

VAL MÉS UNA IMATGE QUE MIL PARAULES

Si heu seguit l’enllaç, ja us haureu ubicat, així que sent aquest un dels tres cingles del Llobregat més alts de la zona del Bages, ja us podeu imaginar que les vistes que s’hi poden gaudir són de les més espectaculars i precioses de la zona, en algunes de les fotografies que s’han fet avui ho podreu constatar, pel coneixement que tenim de la zona i per la proximitat generalment ens hi atansem per gaudir com ja he esmentat de les privilegiades vistes que des d’aquest lloc tan bonic s’hi veuen, i, més si fa un dia esplèndid com el d’avui.

Recapitulant un xic el que ha estat la caminada: Hem sortit del Cap  trenta-sis persones  que hem compartit la caminada saludable. La iniciem anant al carrer Fra Jacint Coma i Galí, al camí del Grau i fem via per anar a convergir amb ramal de la séquia de Viladordis, el fem sencer fins a la carretera del Pont de Vilomara que l’hem travessat per enfilar el camí de Can Font Cirerencs, que mena  al Mirador del Llobregat. Abans, però trobem un trencant a la nostra esquerra que mol aviat hi ha el pont que per sota hi passa l’autopista C/16, i seguim la pista que tenim davant per fer-la tota recta sense deixar-la, tot i que trobem dos trencants a l’esquerre, no en fem cas. Quan arribem a la baixada forta ja veurem una barraca doble de pedra seca molt bonica. Continuem caminant, i al cap d’uns tres-cents metres ja notarem que pugem, és la pujada al Cingle. Fent la pujada  veiem un corriol a la dreta que ens porta al Raval dels Manresans (hi ha una fita que així ho indica), però continuem fent la pujada uns dos-cents metres més, i ja som al cim de la cinglera. Un vol l’hem gaudit, refem el camí ara de baixada, i a uns cinc-cents metres hi ha un corriol a l’esquerre que l’agafem i ens porta directament a l’objectiu d’avui. Al Pont Foradat o de Les Arnaules. Un lloc molt adient per fer-hi un descans, menjar i recuperar les forces per tornar a casa.

La Tornada refem la pista que abans hem baixat, com és evident ara toca pujar-la, però amb tranquil·litat ho assolim. En travessar de nou la carretera del Pont de Vilomara, ara per la pista ampla coneguda com el camí de La Salut, continuem fent via al mas de Les Marcetes, que passem de llarg i a l’ermita de la Salut que tampoc hi parem. Són objectius que ja els visitem quan toca en altres caminades. Avui anem avançant per dirigir-nos a ca la Matilde, sense deixar la pista, arribem al trencant de Can Truncalla, però sense deixar el camí ens dirigim a la carretera de Viladordis, per anar a la Torre Busquet i baixar al barri de La Font dels Capellans, d’aquesta manera arribem al punt de sortida i arribada que és el Cap.

Hi deixo la fotografia del gràfic de la caminada, que una vegada més el company Mario ha gravat molt eficientment com ens té acostumats, i la traça per si la desitgeu fer com nosaltres avui: Cap S.F.- A Punta de Sabata i al Pont de Les Arnaules

EL PERFIL DE LA CAMINADA

SALUT I CAMINADES

Aprofito l’avinentesa per fer-vos arribar la caminada que el CECB té previst dur a terme el dia 27, dintre la programació dels Sostres Comarcals, que si és del vostre interès, la podeu compartir:

SORTIDA DEL CENTRE EXCURSIONISTA DEL BAGES

PER ANAR A L'OBJECTIU DE LA CAMINADA

EL MASÍS DE MONTSERRAT VIST FENT LA BAIXADA

EL COMPANY PERE ISMAEL AL CAPDAVANT

ARA SÍ JA SOM AL PONT FORADAT...

... O DE LES ARNAULES - UNA JOIA NATURAL

MENTRE  ES FA EL MOS ALTRES LA FAN PETAR

UNA ALTRA PERSPECTIVA PRECIOSA DEL PONT I EL SEU ENTORN

NOVA FOTOGRAFIA QUE EL COMPANY JOSEP ENS FA DEL GRUP PEL RECORD

EL GUIA PERE FELIU RECORDA QUE EL DILLUNS LA SORTIDA ÉS AMB FENT UNA APROXIMACIÓ AMB COTXES