8.2.22

Mirador del Llobregat

Segona setmana de febrer i tercera caminada saludable que hem dut a terme aquest dilluns el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família. En aquesta ocasió ha estat anar al Mirador del Llobregat, i tornar pel Mal Balç, passant pel barri de Sant Pau, i per la llera del riu Cardener, retornar a la nostra ciutat.

Això ha comportat fer uns tretze quilòmetres llargs, amb un temps de tres hores i poc més de deu minuts. Ens ha permès gaudir d’una matinal de contacte amb la natura fruint de tot el que durant l’itinerari hem anat trobant o hem anat a buscar per gaudir-ho i compartir-ho les vint-i-quatre persones que ens hem aplegat.

Una caminada sempre molt interessant de fer per les espectaculars vistes que des del mirador mentre fem un petit descans i el mos, en el petit pla que hi ha molt acollidor, tenim el costum de fer, ho constatareu amb lesa fotografies que al final del comentari del dia podreu veure si són del vostre interès.

L’itinerari és el que podeu veure en el gràfic que hi deixo que avui l’ha gravat el company i guia de les caminades en Pere Feliu, si aneu a l'enllaç de Wikiloc ho podreu seguir fil per randa: Manresa Mirador del Llobregat tornada per la Font de Sant Pau

EL PERFIL DE LA CAMINADA
A banda del mirador, també hem fet un tram del ramal de la séquia del regadiu de Viladordis, per la pista que mena a Castellgalí, un volt hem travessat la carretera del Pont de Vilomara, hem continuat fent via sempre recta, deixant el trencant que pel pont de l’autovia permet anar al Pont de Les Arnaules o al cingle de la Punta de Sabata, avui no l’hi hem fet cas, per això dic que sempre recte arribem al cim, encara que abans ja podem gaudir d’unes vistes de privilegi del Raval dels Manresans, del Pont de Vilomara. Al cim també podem veure el riu Llobregat, la carretera del Pont i les urbanitzacions que estan a tocar  com són el Marquet Paradís, el River Parc, la convergència dels rius Llobregat i Cardener, o més conegut com l’Aiguabarreig, el pont de la via del tren dels Catalans, encara que la veritat, el més impressionant de tot són les espectaculars vistes de la Serra de Montserrat més si el dia acompanya. Avui diguem que ha estat un dia força acceptable respecte al que estic comentant.

La tornada pel Mal Balç, també és atractiva, encara que sembli un pedregar i s’ha d’anar amb compte fent la baixada, però encara avui en dia hi trobem alguns fòssils de qui sap quants milions d’anys enrere, si esteu interessats en aquest tema, suggereixo seguir els enllaços que hi ha quantitat important d’informació al respecte: Manresa "Geosites" ---La Geormolofia-El medi natural del Bages ---  --- Eocè - Viquipèdia, l'enciclopèdia... --- Els fòssils - El medi natural del Bages

Continuem fent la baixada i anem en direcció a la Passera de Can Poc Oli, i per darrere els horts del bari de Sant pau a tocar la llera del riu Cardener, anem avançant entre canyissars i el bosc de ribera fina a la Font de Sant Pau, que encara continuem caminant acompanyats del riu, alguna resclosa, de vegades podem veure algun Bernat Pescaire, avui no ha estat el cas, per entrar a la ciutat pel Pont vell, La cova per una banda, i la majestuosa Seu a dalt del puig, travessem la rotonda per passar per l’ermita de Sant Marc, i pel barri de les Escodines, ens dirigim al Parc de Sant Ignasi, per finalitzar la caminada a davant del Cap.

Per avui ho deixo aquí, moltes gràcies pel temps dispensat.

SALUT I CAMINADES

ESCALFAMENTS DAVANT DEL CAP

DEL PARC DELS TRULLOLS ALS HORTS DE VILADORDIS

ENTRANT A L'HORTA DEL REGADIU DE VILADORDIS

UNA PANORÀMICA DE LES QUE GAUDIM MENTRE FEM VIA

EL CORRIOL QUE ENS PERMET FER UN TRAM...

... DEL RAMAL DE LA SÉQUIA

... DE PRIVILEGI AVUI EL DIA HA ESTAT FORÇA ADIENT

FOTOGRAFIA DE RECORD ...

... PER ENMARCAR

LA COMPANYA ÀNGELS I EL COMPANY MARIO FENT FOTOGRAFIES DEL LLOC TAN PRECIÓS I AMABLE PER TOT EL QUE OFEREIX

UNA ALTRA DE LES PANORÀMIQUES  FABULOSES

MANRESA FENT LA BAIXADA PEL MAL BALÇ

EL TREN DE LA GENERALITAT...

... TAMBÉ HI HA VOLGUT SER

UN TRAM UN XIC ABRUPTE PERÒ LA BARANA DONA SEGURETAT

DAVANT LA PASSERA DE CAN POC OLI I EL PONT DE LA C/55

EL CAMÍ DE LA LLERA DEL RIU CARDENER AMB EL BOSC DE RIVERA

LA BALMA AMB LA BONICA FONT...

... DE SANT PAU

LA RESCLOSA DEL RIU CARDENER...