19.2.22

A la Font de La Tolega

Bon cap de setmana a tothom. Aquesta setmana hem fet la cloenda de les caminades saludables anant a gaudir de la Font de La Tolega.

Si em seguiu en el bloc ja sabeu que és una caminada molt atractiva per tot el que aporta en general durant l’itinerari, i si no en sou seguidors, en faré una vegada més un petit resum:

Aquesta es troba ubicada a la urbanització de Les Brucardes de la veïna població de Sant Fruitós, com també podem si ho desitgem, anar a veure les Pintures Rupestres, aquestes queden ben a prop de la font, i, si seguiu l’itinerari observareu que hi passem a tocar, ja que veiem el senyal que ens diu que ens trobem a cinc minuts de la balma  en la qual hi ha aquest tresor de valor incalculable. Fa uns tres anys que es van donar a conèixer com podreu constatar en el vídeo que el Canal Taronja va difondre el seu dia, i que en una altra ocasió ja el vaig compartir:

Ahir vàrem ser catorze les persones que la vàrem compartir i gaudir d’una matinal de primavera, l’itinerari que va gravar el company Mario amb el Wikiloc, hi deixo el gràfic i el podeu veure complet seguint l’enllaç:Cap S.F.- A la Font de la Tolega i les Pintures Rupestres...

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Tan sols dir que una vegada vàrem gaudir del lloc i les pintures, continuant la caminada anant a fer la passera metàl·lica per superar el desnivell important que hi ha per accedir al camí de ronda de la urbanització de Les Brucardes, i per tant, arribar a la Font de la Tolega. Una vegada recuperades les forces i fruit de l’entorn de la font, emprenent la caminada anant a l’ermita de Sant Sebastià, per retornar al  riu d’Or, però ara sense travessar-lo seguint la pista que mena a Sant Fruitós, per la llera del riu fins a arribar al túnel per on i passa l’autovia, i passant per una cavallerissa, i la depuradora d’aigua, arribem per la zona esportiva al poble de Sant Fruitós, entrem per la nau del Forn de Cabrianes, per la dreta pugem uns metres i anem a l’esquerre per dirigir-nos a la carretera de Vic. Fent el pont que hi ha del riu d’Or, anem per Cal Marcet (hi ha una fita de la Ruta del Terme), a la serra del Carrera per arribar al polígon industrial del Grau. Davant del càmping Freixa, anem a la dreta i en veure una Foneria, ens hi fiquem per continuar entre camps a convergir amb la pista que ens permet anar a Can Planell, i, al pont que per sobre hi passa la C/55, per arribar al c/Dels Tovots (les pistes de conduir Zona Manresa) fem esquerre i de seguida fem dreta que continuem vorejant un camp, passem per darrere de Can Ballarà, i, veiem uns horts que per la dreta baixem i veurem el Col·legi del Pilar. Nosaltres anem a l’esquerre a passar per  l’institut Guillem Catà, per arribar al barri de La Font i dirigir-nos al Cap, punt d’inici i final de la caminada.

Si us sembla que és del vostre grat us encoratjo a què, si disposeu de temps, us agrada la natura i voleu preservar la salut, la dueu a terme algun dia que estic convençut que la repetireu de tan agraïda que és.

SALUT I CAMINADES

SORTIDA DE MANRESA PER CAN TRUNCALLA   EL FUM ÉS DE CREMAR LES RESTES VEGETALS DE LA TEMPORADA

ABANS D'ARRIBAR A VILADORDIS ANEM PER LA PISTA QUE MENA A SANT FRUITÓS

FENT LA BAIXADA PER ANAR AL RIU D'OR

TRAVESSANT EL RIU D'OR...

... PER LES PILONES   HI HA POC CABAL D'AIGUA

EL PLAFÓ INFORMATIU DE LES PINTURES

UNA VISITA SEMPRE INTERESSANT PER LA SEVA SINGULARITAT

LA COMPANYA MONTSE RIBALTA I JO COMPARTINT LA JOIA TAN PREUADA

LA PASSERA METÀL·LICA QUE PERMET SALVAR EL DESNIVELL RELLEVANT DE LES PINTURES AL CAMÍ DE RONDA

EL NOSTRE GUIA I COMPANY PERE FELIU AVUI HEM FESTEJAT EL SEU ANIVERSARI - QUE SIGUI PER MOLTS ANYS MÉS!!

EL PERE ENS HA FET AQUESTA FOTOGRAFIA I EL COMPANY...

... MARIO QUE CUIDA DE TOTS ENS HA FET AQUESTA

EL PERE REPETEIX ARA DE CARA

AQUESTA L'HA FET EL COMPANY XAVIER QUE TAMBÉ COMPARTEIX MOLTES FOTOGRAFIES GRÀCIES XAVIER!
EL MARIO I LA PASSERA UNA GRAN OBRA PER SALVAR EL DESNIVELL I FACILITAR L'ACCÉS AL CAMÍ DE RONDA

ENTORN DE LA FONT TOLEGA MOLT ACOLLIDOR

LA COMPANYA ASSUMPCIÓ ADMIRANT LA FONT

DES DEL PLA DE LA FONT PODEM FRUIR  DE VISTES COM AQUESTA...

... O AQUESTA  ÉS UN MIRADOR FANTÀSTIC

EL LLOC ÉS BEN ADIENT PER FER EL MOS I DESCANSAR A MÉS DE GAUDIR-LO

ÉS EL MOMENT DE FER LES FOTOGRAFIES PEL RECORD TOT I QUE...

... FALTEN ALGUNS COMPANYS QUE ENS ESPEREN JA SÓN A DALT

LA PLAÇA DE LA URBANITZACIÓ DE LES BRUCARDES AMB L'ANTIC MAS I RESTAURANT AL FONS

L'ERMITA DE SANT SEBASTIÀ RESTAURADA

ARRIBANT AL PONT DE L'AUTOPISTA C/16 PASSA PER SOBRE

DEIXANT EL PONT DEL RIU D'OR SEGUINT LA FITA DE LA RUTA DEL TERME...