6.4.21

Can Poc Oli i la pedra seca

Dinou persones aquest dilluns de Pasqua hem compartit una matinal programada dintre les caminades saludables per aquest mes d’abril, que tenint present que era dia de festa, propiciava que una vegada més podíem preveure una caminada diferent de les que fem habitualment. Això és causat pel temps que de vegades es necessita en fer el tipus de caminada que com la que hem gaudit anant a visitar la zona coneguda com a Can Poc Oli. Per la part de sobre el que en diríem el Solei, que està farcit de feixes i en totes i cada una hi ha alguna construcció de pedra seca, algun pou, algun aljub, també algun saltador, tampoc hi manquen alguna tina, això  comporta que contínuament el desnivell entre un pla i l’altre és evident que s’ha de fer, i per això si hom vol gaudir de les construccions de pedra seca que hi ha en tot el tram, es necessita un cert temps per veure i gaudir de tots els elements, és una visita entretinguda, però tan fantàstica i apassionat que l’estona passa que vola.

Tan sols perquè us en feu una idea diré que el dia vint-i-u- del mes de novembre de l’any passat hi vàrem anar, el dia dotze del passat mes de març, vàrem anar a la Solana dels Comtals que també hi ha construccions de pedra seca, i a la tornada ho vàrem fer per la zona que aquest dilluns hi hem tornat. Suposo que ja haureu deduït que en sóc un fervent admirador de les construccions, val a dir que sempre ho hem fet amb itineraris diferents. Si sou seguidors del bloc, segurament ja haureu fet aquesta observació, i si no ja he deixat les dates més recents les quals n’he fet comentaris al bloc i ho podreu constatar, a la vegada que si ajunteu el material fotogràfic, us adonareu que és  tan immens la quantitat d’elements que s’hi poden veure que fa que sigui un no parar de pujar i baixar, i en cada parada hom es queda bocabadat amb totes les joies que té el paler de viure, recordant i agraint el llegat que els nostres avantpassats ens han deixat i gràcies a ells s’ha anat construint la història que fins avui dia, encara podem veure, gaudir i òbviament compartir amb els més joves que ens precedeixen.

En aquest sentit  i si desitgeu ampliar una mica més d’informació, hi deixo un enllaç del diari Regió7, que el mes d’agost del 2019 en un article anomenat: Manresa redescobreix la pedra seca, va publicar amb algunes dades molt interessants: Manresa redescobreix la pedra seca

Per acabar el comentari d’avui, deixeu-me dir que la tornada l’hem dut a terme, anant fins al gorg de Les Escaletes, per travessar la riera de Rajadell i anar a buscar el torrent de l’Oller, per dirigir-nos al barri del Xup, ens hem dirigit al barri del Sol i Aire, per baixar a la zona esportiva del Congost i pel passeig del riu Cardener anar al barri de Les Escodines, i finalment anar al Cap del barri de La Sagrada Família, que ja sabeu que és d’on comencem les caminades i les acabem.

La traça de la caminada amb alguns Waypoints que he gravat la podeu veure a: Can Poc Oli-Pedra seca- Oller del Mas

AVUI HEM DUT A TERME AQUEST ITINERARI

Unes quantes fotografies de la caminada i del que hem gaudit:

FENT LA PUJADA PER LA GUIA

PEL CAMÍ DEL CAMP A LES BARRAQUES DE...

...DE LES ESCALETES UNA DE DOBLE

PRECIOSA  AMB EL SEU MUR DE PARET SECA

TAL COM ES VEU DATA DE L'ANY 1865

CONTINUEM SALVANT ELS DESNIVELLS DE LES FEIXES

I AIXÍ ANAR REPASSANT LES CONSTRUCCIONS QUE QUE HI HA PEL SOLEI...

...DE CAN POC OLI - CADA BARRACA ÉS SINGULAR

AQUESTA  ESTÀ FORÇA ENRUNADA LA POBRA

EL LLOC ESCOLLIT  PER FER LA FOTOGRAFIA I...

...GUARDAR RECORD DEL LLOC I LA CAMINADA

UNA MATINAL GAUDINT D'UN ENTORN MOLT AMABLE A MÉS DELS ELEMENTS CITATS

UN LLOC PRECIÓS PER TOT EN GENERAL-LES VISTES - L'ENTORN - LES BARRAQUES - ELS SALTADORS- ELS POUS  ALGUN ALJUB EN FI...

EN AQUEST PLA FORÇA AMPLI I GENERÓS

ENVOLTATS D'OLIVERES,RUNES I MURS DE PARET SECA ENTRE ALTRES ELEMENTS INTERESSANTS...

...I AMB LA FARIGOLA BEN FLORIDA

EL COMPANY FRANCESC PICAS A L'INTERIOR

EL CELLER DE L'OLLER DEL MAS

LA PISTA  DE L'OLLER RECENTMENT ENCIMENTADA

FENT L'ANELLA VERDA SEMPRE ÉS PODEN GAUDIR IMATGES DE FONS DEL MASSÍS DE MONTSERRAT