3.4.21

Caminada a l'aiguabarreig

Immersos a la Setmana Santa que per a moltes persones probablement sigui un petit període de vacances, el Grup de Caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, seguim fent les caminades saludables, i gaudint de la natura duent a terme caminades més excepcionals pel fet  diguem de no haver d’estar tan pendents del rellotge, ens permetem fer l’activitat de forma més distesa.

Aquestes caminades que poden variar en diversos factors com poden ser: L’exigència pel que fa a desnivell, per la durada, o sigui el temps a dedicar-hi per les irregularitats del terreny que obliguen a anar més amb compte al caminar, també el fet de visitar construccions de pedra seca, barraques, saltadors, tines, o concretament la de divendres anant a gaudir de l’Aiguabarreig dels rius Llobregat i Cardener a Castellgalí, que és una de les meravelles de la natura que sense haver d’anar gaire lluny podem visitar si hom ho desitja tot sovint i en diferents èpoques de l’any, que val a dir que en qualsevol d’elles sempre és molt gratificant, són caminades que s’han de fer sense presses. De fet cada dimecres últim de mes ja acostumem a fer una caminada un xic més llarga de les habituals, i aquesta és una d’elles, però amb matisos, ja que no hi dediquem tant de temps, no la fem tan circular en perímetre, tan sols anem a l’Aiguabarreig i ens passem alguns detalls que en el cas de divendres no ha estat així. Generalment acostumem a anar per la banda del barri de Sant Pau, i tornar pel mateix. Aquesta vegada hem sortit pel Parc dels Trullols, i hem anat pel Raval del Solei a fer la pista que mena al Mirador del Llobregat, que sense arribar-hi, hem fet un corriol i una baixada un xic abrupta, per convergir amb la pista ampla que ens permet anar via a Castellgalí. Entre tant en arribar al pou d’aigua que s’hi troba, hem anat a l’esquerre per seguir un corriol també amb algun tram maldestre, encara que preciós per tot l’entorn que ens acompanya, que no el deixem fins que fem una baixada sobtada, que podem veure el túnel del tren dels Catalans que transita per aquest indret. Fem uns cent metres més i podem  anar a l’esquerre per visitar la Font de l’Horta, un raconet de privilegi, encara que molt amagat per qui no ho coneix per la densa vegetació que dificulta veure el corriol d’entrada. Sempre que hi he anat hi ha aigua corrent i molt neta, és impressionant!

Un volt s’ha fet la visita a la font, podem seguir la pista ampla, ara ja de bon caminar i ben aviat ja sentim la remor de l’aigua del riu Llobregat. Hem deixat enrere un pont de ferro que i transita el tren com ja he dit, seguim entre bosc i horts fent via uns vint minuts, fins que visualitzem un altre pont, que en aquest cas és la via del tren de la Renfe. Abans, però agafem un trencant a l’esquerre que ja intuïm que porta a la llera del riu uns metres avall, seguim per la dreta  entre canyissars i el bosc de ribera que ens permetrà arribar al pont, i aquest és el punt a on podrem gaudir de l’aiguabarreig. Al final, a més de les fotografies que s’ha fet durant la caminada, hi deixaré un vídeo que ha enregistrat la companya Montse Ribalta, que ho diu tot, si no heu estat mai en aquest lloc tan preciós, ho podreu fer amb la bona feina que ha fet i amb molta qualitat. Moltes gràcies, Montse per la teva implicació i companyia.

La tornada ha estat com acostumem a fer, anant a la pista ampla  de Castellgalí (coneguda també amb el nom de Can Font Cirerencs per la masia que hi ha en el lloc que estem caminant), recordeu que l’hem deixat a l’anada per fer el corriol que ja he citat, fins a retrobar-nos el pou que ara seguim uns metres amunt per anar per la nostra esquerra al Mirador del Cardener. Fem el corriol, passem de llarg del mirador, seguim fent via al Mal Balç per baixar al barri de Sant Pau, anem per dintre les cases del barri a convergir amb el camí dels horts, que ens permet entrar a la ciutat, pel barri de Bufalvent, el Pou de la llum, i així dirigir-nos al Cap, per donar per finalitzada la caminada saludable del dia.

Hi deixo l’adreça de la traça de tal com ho vàrem fer l’any 2019 el mes de juny, perquè és molt més segura que la que hem dut a terme aquesta última vegada.

La Traça és:Aiguabarreig-Mirador del Llobregat

GRÀFIC DE LA CAMINADA - AQUESTA SERIA LA MANERA MÉS SEGURA DE FER-LA, NO LA QUE HEM DUT A TERME EL DIVENDRES

Disset hem estat les persones que l’hem compartit i gaudit amb un matí de primavera, radiant de sol és a dir, més aviat amb caloreta a la tornada, però ha estat d’aquelles caminades que deixen un record molt agradable, i sempre amb ganes de repetir quan es pugui.

Com sempre desitjo que sigui del vostre grat, i si em voleu fer arribar algun comentari ús estaré agraït.

SORTIDA DE LA CIUTAT PEL PARC DELS TRULLOLS

FENT LA BAIXADA PER ANAR...

...AL RAVAL DEL SOLEI

FENT LA DRECERA DEL MIRADOR DEL LLOBREGAT

EL TERRENY ES FORÇA IRREGULAR...

...I MOLT EMPEDRAT

S'HA D'ANAR AMB COMPTE

TRANSITANT PER LA PISTA AMPLA...

...DIRECCIÓ A CASTELLGALÍ

PEL FANTÀSTIC BOSC ANEM AVANÇANT

SALVANT LÚLTIM ESCULL DE BAIXADA ABRUPTA

A L'ESQUERRA ES POT VEURE L'ENTRADA DEL TÚNEL DEL TREN DELS CATALANS

AGAFANT EL CORRIOL PER ANAR A LA FONT...

EL PERE FELIU DESBROSSANT UNA MICA EL CORRIOL...

...PER PODER ARRIBAR...

...A LA FONT DE L'HORTA

UN RACÓ FASCINADOR- PER GAUDIR-LO PLENAMENT

LA FONT AMB L'AIGUA RAJANT PRECIOSA AMB LES HEURES

SEMPRE L'AIGUA ÉS TAN NETA QUE ES VEU EL TERRA BEN CLAR

SEGUINT LA CAMINADA HEM VIST AQUESTA TORTUGA

UNA VISTA DEL RIU LLOBREGAT PER LA PISTA QUE TRANSITEM

SOM A LA LLERA DEL RIU ENTRE CANYES I EL BOSC - UN ARBRE TRAVESSAT HA CAIGUT HA ACABAT LA SEVA VIDA

EL PONT DE LA VIA DEL TREN DE LA RENFE

ELS PILARS QUE EL SOSTENEN I EL SEU ENTORN

UNA VISTA ESPECTACULAR

L'AIGUABARREIG SEMPRE ATRACTIU I ACOLLIDOR...

EL SEU SILENCI ÉS INCREÏBLE

VISTA DEL BARRI DE LA GUIA DES DEL CIM DEL BARRI DE BUFALVENT

LA PANORÀMICA DE LA CIUTAT NO HI POT MANCAR

AIXÍ HEM ACABAT EL CONTACTE AMB LA NATURA  PER AVUI

Ara podeu gaudir del vídeo del lloc tan preciós que hem viscut una estona i tan bon record ens ha deixat. Recomano veure'l a pantalla sencera si ho feu per ordinador.