17.4.21

Al Torrent Fondo

Ahir divendres per fer la cloenda de caminades saludables de la setmana vint-i-dues persones, vàrem anar a fer el curs del Torrent Fondo, des de la Casa de Les Torres fins a quasi a Sant Joan, que és a on desemboca, al riu Cardener.

Per variar, perquè com totes les caminades hi ha diverses opcions de poder-les realitzar, en aquesta ocasió hem sortit del Cap com fem habitualment i hem anat direcció al Turó de La Torre, per darrere de la Torre Alberni, anar a la Salle i pujar a la carretera de Santpedor, travessar-la per anar a fer la pista que mena als Casals, abans, però trobem el ramal de la séquia del Poal que l’agafem per l’esquerre i així arribar al Turó de Les Fades que pugem a dalt al pla, som al Serrat de Les Torres, amb molt bones vistes pels quatre costats, fem la baixada fins a Can Fèlix, que passem el pont de l’antiga via del tren i per la dreta anem sempre recta fins als aiguamolls de Les Torres. Uns vint metres més amunt a l’esquerre nostre, agafem el corriol que anem seguint durant la caminada. Per començar hi trobem un túnel que hi passa aigua, però sense cap problema el fem i anem seguint el corriol preciós que envoltats de la vegetació típica de ribera amb els seus arbres de totes menes, i la remor de l’aigua del torrent, més la companyia del cant dels ocells, i els colors diversos que ens ofereix en aquest temps de primavera, arribem a un lloc que hi ha un arbre tombat, a la dreta hi ha un corriol que ens permet anar a convergir amb la pista que va a Joncadella. Aquí, que fa un pla molt amable és a on hem parat a fer el mos i recuperar forces, ja que portem aproximadament uns vuit quilòmetres. Gaudint de l’entorn tan preciós i com ja he dit abans, del cant dels ocells, aprofitem també per fer-nos unes fotografies que reforcen tot el que esmento i espero que siguin del vostre grat, no tan sols les fotografies, sinó que l’entorn que hi veieu us encoratgi a dur a terme la caminada tan preciosa que hem fet, perquè val a dir que és de les caminades que per al perímetre de l’anella verda es pot fer amb facilitat sense problemes perquè és molt planera. Fet el petit descans reprenem l’activitat per seguir amb el torrent fins al petit saltant, que lògicament tornem a parar uns instants per gaudir del lloc i recrear la vista perquè el lloc s’ho mereix, queda constatat amb alguna fotografia de les que hi deixo. Seguim caminant fins al final que passem per un tub, a on la carretera passa per sobre. Ara ja perdem de vista el torrent, però ens trobem a la veïna població de Sant Joan, que travessem el pont i ens endinsem a la llera del riu Cardener, fins que arribem al pont vell. Ara és el moment que canviem de costat i fem el corriol que uns minuts transcorre pel lateral de la c/55, i ens retorna a la llera del riu, pel cantó esquerre direcció a Manresa. Sempre recta arribem al Parc del Cardener, per anar a la fàbrica dels Panyos, a on travessem la carretera i ens atansem al Passeig del riu, per retornar pels camins i carrers habituals fins al Cap.

Podreu observar per la traça tot el que he desglossat si la desitgeu fer com nosaltres ho hem dut a terme: Del Cap al Torrent Fondo-Tornar per Sant Joan

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Si estimeu la natura i us agrada conviure amb ella, com tantes altres caminades si m’ho permeteu, la recomano fer alguna vegada, no dubto que repetireu, i amb diferents èpoques de l’any perquè en totes elles hi ha quelcom d’encisador. Per acabar tan sols esmentar un comentari de qui ahir em va fer una de les persones que ho vàrem compartir: Per vegades que faig la caminada m’encanta! Sempre hi ha quelcom que la fa diferent i atractiva.

Em conformo si també és el vostre pensar, a mi em té embadalit i si afegim que la podem fer de formes diverses és un plus que engresca encara més per realitzar-la.

Ara gaudiu de les fotografies que intento posar cronològicament

FENT EL PAS A NIVELL DEL TURÓ DE LA TORRE

ARRIBADA A LA ZONA DE LA PARADA

FENT VIA  A LA CARRETERA DE SANTPEDOR

EL RAMAL DE LA SÉQUIA DEL POAL

UNA DE LES  RIQUESES DE LA CIUTAT

EL TURÓ DE LES FADES PRECIÓS AMB LES FLORS PRIMAVERALS

UNA ALTRA PERSPECTIVA

ELS CEPS JA TENEN FULLES

ARRIBANT AL CIM DE LA SERRA...

...DE LES TORRES

GAUDINT DE PAU I TRANQUIL·LITAT  AMB LA NATURA

UN ALTRE TRAM DEL TORRENT AMB EL BOSC DE RIBERA

ELS  CAMPS SEMBRATS OFEREIXEN AQUESTA IMATGE

L'ARBRE TOMBAT - SOM AL LLOC QUE HI FEM...

...UN PETIT DESCANS I EL MOS...

...PER RECUPERAR FORCES...

PARADA OBLIGADA PER ADMIRAR TOT EL QUE LA NATURA ENS OFEREIX

UNA PRECIOSITAT A TOCAR DE CASA

UNA VISTA MÉS AMPLIADA DEL SALTANT

PREPERANT UNA FOTOGRAFIA MÉS...

...DEL GRUP PER GUARDAR RECORD

TRAVESSANT EL TORRENT PER SEGUIR...

...VIA A SANT JOAN DE VILATORRADA

ARA TOCA PASSAR PEL TUB - PER SOBRE HI HA LA CARRETERA C/55 ARA JA PERDEM EL TORRENT