6.12.21

Aiguamoll de la Bòbila

Bona tarda i benvinguts al bloc. Per encetar la setmana aquest dilluns, les persones que del grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns no hem sortit de Manresa, en aquest llarg pont festiu, que segons sembla, una gran majoria l’han aprofitat per viatjar, deu persones  de les caminades saludables, ens hem aplegat per fer una sortida poc habitual, però que ens agrada dur a terme de tant en tant.

Ho hem fet anant a visitar l’Aiguamoll de la Bòbila de Santpedor, tot i que és una caminada força planera, sortint des del Cap al Parc de l’Agulla i passant pel Mas de Sant Iscle, per arribar a l’Aiguamoll, i fent la tornada per la part de l’Ermita de Sant Francesc, per anar a la urbanització de Pineda de Bages, a on agafem el corriol que per la carena ens mena, després d’haver fet un tram del ramal de la séquia del Poal a convergir amb la pista dels Casals, i anar al Gimnàstic, que pel barri de la Parada Nova, entrem a la ciutat novament per finalitzar la caminada davant del Cap, com és costum. Això ha comportat que hàgim caminat  poc més de divuit quilòmetres amb un temps invertit de quatre hores i mitja, que amb una matinal fantàstica, encara que amb un xic de fred al principi i l’aire que ha fet, el sol radiant que ens ha acompanyat durant la caminada l’ha fet molt atractiva i agraïda. Si la desitgeu fer que us animeu i sigui del vostre grat podeu seguir l’enllaç que avui el company  i guia del grup en Pere Feliu ha gravat molt explícitament: Manresa aiguamolls de la bòbila Santpedor tornada per...

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Ens ho hem passat molt bé gaudint de tot el que la natura ens ofereix durant l’itinerari que no és poc, amb les fotografies queda constatat que hi ha elements suficients que la fan enriquidora, com pot ser la Séquia, caminar pel seu trajecte sempre és relaxant i transmet unes sensacions de benestar que són d’agrair. Les Vinyes del Mas de Sant Iscle, el mateix mas, l’ermita de Santa Victòria, el Bosc del Coll de l’Om, el Bosc de l’Illa, l’Erm que poc abans d’arribar a l’aiguamoll  també ens queda a l’abast a la nostra dreta, que ocasionalment s’hi pot veure aigua i està tot ell ballat per preservar-lo, també actualment està senyalitzat, per tant, el podem gaudir si ens agrada la natura són elements que donen un plus especial a les caminades. Una vegada hem fet la visita a l’objectiu de la caminada i emprenem de nou l’activitat, passem per l’ermita de Sant Francesc. Ja he comentat, el fet que hem gaudit del contacte en caminar per la carena de la urbanització amb unes vistes precioses de la Serra de Montserrat, en fi... No em canso de ressenyar que la caminada és molt gratificant, a la vegada que ens permet fer el que ens agrada i a la vegada carreguem energies noves que per la salut en general és molt beneficiós.

Amb algunes de les fotografies que s’han fet avui ho podreu constatar pel que com ja he dit si us animeu a dur-la a terme algun dia, penso que coincidirem amb el resum que he fet.

També deixo tres enllaços que us poden interessar per ampliar informació de l’Aiguamoll: Aiguamoll de la Bòbila -Viquipèdia --

Cavalls de la Camarga---Sostenible

Moltes gràcies pel temps que em dediqueu en visitar el bloc, i si en alguna cosa més us puc ser útil, no dubteu en posar-vos en contacte, que de molt bon grat intentaré complaure-us si està dintre les meves possibilitats.

SALUT I CAMINADES!!

PEL BARRI DEL GUIX SORTIM DE LA CIUTAT

FEM EL RAMAL DE LA SÉQUIA...

...PER ANAR AL PARC DE L'AGULLA...

...I PER LA SÈQUIA...

SANTPEDOR A LA VISTA I UN PRECIÓS CAVALL

FALTA POC PER ARRIBAL A L'OBJECTIU

JA HI SOM!

ELS PLAFONS INFORMATIUS SÓN NOUS...

...DONEN UNA INFORMACIÓ...

...MOLT ACURADA DEL LLOC

TOT I LA SEQUERA QUE HEM SOFERT ENCARA...

ESTÁ DE MOLT BON VEURE I FRUIR DEL LLOC

LES TORRES DE LA BÒBILA AL FONS

EL MIRADOR D'AUS

ELS ITINERARIS BEN SENYALITZATS I MOLT AMABLES DE FER

ARRIBANT AL SEGON MIRADOR

HEM FET LA VISITA...

...HEM FET UN PETIT MOS I GAUDIT DE L'ENTORN...