11.12.21

A la Morera Vídeo Nadal

Per acabar la setmana, ahir divendres ens vàrem aplegar catorze persones, per dur a terme la caminada saludable programada. En concret va ser anant a La Morera, una de les tres joies de construcció modernista que estan ubicades en el perímetre de l’anella verda. Probablement, recordareu que fa una setmana que en parlava, ja que vàrem anar a la Font Girada, sortint de la Torre Lluvià, passant  quasi per La Morera, i que vàrem anar al mirador des del qual es pot veure amb una vista excepcional de l’edifici de La Noguera, que hi vaig deixar enllaços per més informació per les persones que els sigui del seu interès, per tant, avui no en parlaré per no fer-me pesat.

Aquest divendres la sortida va ser des del Cap, com és costum, vàrem sortir en direcció a la Cova de Sant Ignasi per anar al passeig del Riu Cardener i anar a la zona esportiva del Congost. Travessant la via del tren de Lleida, seguim fins a la Torre dels Pardals, per fer el trencant que uns metres més endavant trobem a la dreta nostra i que mena a la planta del Gas. Al convergir amb la pista asfaltada que anem per l’esquerre fent uns cent i pocs metres, deixem l’asfaltat per fer la pista que mena a la Torre Lluvià, que sense arribar-hi,  trobem un trencant a la dreta nostra que l’agafem, passem molt a prop de la Trona (no ens hi parem), continuem fent la pujada que no és molt llarga i sempre recta al cap de quinze minuts ja disposem d’alguna vista de La Morera, anem fent via, fins que ens hi parem per gaudir-la des de fora, ja que en ser propietat privada no hi tenim accés. També hi ha la Torre del Junyent, que és una edificació normal, però amb una extensió de terreny considerable, crida l’atenció els nius d’ocells que hi ha en alguns dels arbres de la finca, són ben curiosos.

Ahir feia ratxes de vent força important i ens va fer decidir, no parar a fer el mos, per la qual cosa vàrem seguir caminant travessant l’eix i anar a una part del bosc que a més de tocar el sol, quedàvem un xic arrecerats. Un volt vàrem recuperar les forces, vàrem emprendre la caminada pel bosc del Balcells, i anar a la pista de sota Collbaix, que entre vinyes i oliveres, és un dels trams de la caminada molt bonic. En arribar a l’encreuament de Sant Joan o a Manresa, el company i guia de la caminada en Pere Feliu, suggereix anar pel corriol de la carena que a tocar hi ha l’Obaga del Llobet, i ens permet unes vistes fantàstiques de Sant Joan i més enllà si el dia acompanya.

Amb el corriol arribem a la pista que ens permet anar al pont que travessa l’Eix diagonal, i per l’esquerra fem el lateral del camí vell de Rajadell per la pista abrupta, i seguint via recta sempre arribem de nou a la zona esportiva del Congost, que refent el camí del passeig del Riu que vàrem fer a l’anada ens plantem a la rotonda que la deixem per anar per la Via de Sant Ignasi al barri de Les Escodines i atansar-nos a davant del Cap, com fem habitualment en les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de La Sagrada Família, duem a terme periòdicament des de fan uns quants anys.

Si la desitgeu fer algun dia, és una matinal que gaudireu de paratges preciosos, de boscos i de vegades sorpreses com va ser ahir amb la trobada d’una cria de Senglar a la via del tren, evidentment mort, o una serp blanca que per l’entorn de la carena de l’Obaga del Llobet vàrem veure i que hi deixo alguna fotografia a més d’un petit vídeo que el company Mario ha fet, així com la traça de Wikiloc que ha gravat de la caminada: Cap S.F.- A la Morera (nova ruta)

EL PERFIL DE LA CAMINADA

EL VÍDEO DE LA SERP BLANCA

Per la proximitat de les festes nadalenques, també us faig arribar el vídeo que he resumit amb algunes fotografies desitjant tot el millor per les persones que compartim companyia i amistat en les caminades, a la vegada a totes les persones  que em seguiu, que siguin unes festes plenes de Salut, Pau, Treball i Amor.

Si el vídeo no s’obre bé podeu seguir aquest enllaç: Caminades Nadal 2021

ARRIBANT A LA VIA DEL TREN A LA ZONA DEL CONGOST

AGAFANT EL TRENCANT A LA DRETA PER ANAR A...

...LA PLANTA DEL GAS

EL PONT QUE PER SOTA  HI PASSA LA VIA DEL TREN

FENT LA PUJADA PER...

...ARRIBAR A LA CARENA I...

...PODER VEURE LA CASA MODERNISTA DE LA MORERA

FENT EL PONT PER TRAVESSAR L'EIX DIAGONAL

UNA VISTA DEL CELLER DEL MOLÍ

EL COLLBAIX

EL RACONET ESCOLLIT PER...

...FER EL MOS I DESCANSAR UN XIC

PODEM SEURE I QUEDEM ARRECERATS DE L'AIRE

LA FOTOGRAFIA DE RECORD DE LA CAMINADA

PREPERATS PER EMPRENDRE DE NOU...

...LA CAMINADA PEL RETORN

AMB EL VENT SEMPRE HI HA ALGUN ARBRE QUE REP

EL BONIC CORRIOL DE LA CARENA DE SANT JOAN

ENVOLTAT DEL BOSC DE L'OBAGA DEL LLOBET

GAUDINT DE LES EXCEPCIONALS VISTES...