4.12.21

A la Font Girada info CECB

Nova caminada saludable que vàrem fer ahir divendres anant catorze persones a la Font Girada. Vàrem sortir de la Torre Lluvià: Torre Lluvia - Viquipèdia...Si heu seguit l’enllaç, ja us heu posat en context i vosaltres mateixos en fareu una valoració. Segueixo amb la caminada, ens vàrem dirigir a Cal Cuques, seguint a les restes de la via Romana que hi ha en aquell entorn per fer la pujada per la nostra dreta en direcció a la segona construcció modernista com és la Morera: La Morera (Manresa) - Viqipèdia...Vàrem fer la baixada i travessar la via del tren pel pont que ens permet fer-ho i pista avall arribem a la llera de la riera de Rajadell. Anem seguint el corriol de la nostra dreta fins a convergir amb el pont que en el nostre cas l’ignorem, per seguir fent via per la pista ampla amunt, i, a més de gaudir d’unes vistes fantàstiques, podem veure també la tercera construcció modernista com és la Noguera, Cal Gallifa o Presseguer, avui dia sembla ser regentat per la família Tous, també podeu seguir l'enllaç per obtenir un petit resum del triangle modernista de la zona: Triangle modernista a la Riera de Rajadell

Anar fent camí sempre recta arribem al túnel que hi passa la via del tren per sobre, nosaltres anem a l’esquerre per les pilones que ens deixen travessar la riera de Rajadell, encara que corri l’aigua, i fem el corriol, que van destrossar el bosc de ribera preciós que hi havia, ara quasi fa pena, però és el camí escollit per anar a convergir amb la pista ampla, per la que al cap de pocs metres arribem a la Font Girada. Fet un petit descans i el mos per recuperar forces, seguim fent el preciós corriol, que va vorejant la riera, per arribar al pont que en principi l’hem ignorat. Ara vàrem fer la pujada per més endavant per la dreta fer un corriol que ens fa sortir amb un camp i des del que podem gaudir d’una vista excepcional de la Noguera. Per la pista ampla que segueix, anem fent la carena que ens mena al Bosc de Can Servitge, un entorn molt amable que sempre ve de gust de fer, anant sempre recta arribem a un dipòsit d’aigua dels que serveixen per apagar el foc, però generalment hi parem una mica perquè hi ha peixos de color vermell, i no deixa de ser una cosa curiosa. Ens trobem com he dit al Bosc de Can Servitge, i podem veure alguna casa o terrenys ben ballats, també algunes fites que pertanyen a la urbanització de Sant Salvador de Vallformosa.

Anem  fent via per l’esquerre pel corriol abrupte que ens mena a convergir amb la carretera que va a la urbanització, o en el nostra cas ens permet anar per l’esquerre via al Bosc del Suanya. Una vegada hem fet uns metres ja podem anar per l’esquerre a fer un corriol molt fantàstic, que també ens permet quasi al final vorejar un camp i tornar a convergir amb la carretera que hem deixat fa poc més d’un quilòmetre, i per això a davant nostre ja podem veure el bosc del Suanya. Vàrem travessar la riera de Rajadell pel pont, i vàrem anar a l’esquerre a fer el Meandre de la Riera, fins a trobar un trencant a la dreta, que s’ha d’estar al cas perquè pot passar desapercebut, no està senyalitzat (abans n’hem ignorat un que sí que ho està), a nosaltres ens agrada més aquest segon, pugem, i a dalt travessarem la via del tren, per anar pels plans de Cal Cuques, a la Torre Lluvià que ha estat el punt a on hem deixat els cotxes i hem començat la caminada.

Si us sembla que és del vostre grat hi deixo l’enllaç que vaig gravar per si us animeu a dur-la a terme algun dia. Constatareu que és molt fàcil de fer, sense cap mena de problema, és apta per a tothom, a més de bonica, distreta i agraïda, sempre tenint en compte que és una de les tantes i tantes opcions de les quals es pot disposar, que permet de fer-la més llarga o escurçar-la depenent del temps que hom disposi, però que tot l’any se’n pot gaudir per la quantitat d’elements naturals que ens ofereix, de les bones sensacions que transmet l’entorn, el contacte amb la natura ec... L’enllaç és: Torre Lluvià-Font Girada-Carena Servitge

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Acabo amb algunes fotografies que vàrem fer, i, que si en desitgeu veure més podeu anar al facebook de la companya Montse Ribalta que ella de cada caminada en fa uns reportatges sensacionals, podeu entrar anant a l’enllaç: Montse Ribalta

Finalment, un petit vídeo que ha editat el company Xavier Cabot, i l’ha compartit amb el grup, moltes gràcies, Xavier.

EL VÍDEO

La informació que m’ha fet arribar el Centre Excursionista de la Comarca del Bages, és pel dia 16 de desembre per la presentació de cursets i sortides, podeu consultar el programa:

EL PROGRAMA

FENT LA BAIXADA PER ANAR A LA RIERA DE RAJADELL

EL CORRIOL QUE VA PARAL·LEL PER LA RIERA

FENT LA PUJADA PER DIRIGIR-NOS AL CAMP DEL PONT DE PAS

EL CORRIOL QUE VOREJA EL CAMP DE LA TEULA- ACTUALMENT SENSE EL PRECIÓS BOSC DE RIBERA QUE VAN MALMETRE

ARRIBADA A LA FONT DE LA GIRADA

FENT EL MOS PER RECUPERAR FORCES

LES FOTOGRAFIES DE RECORD...

...DE LES CATORZE PERSONES QUE HO HEM COMPARTIT

LES COMPANYES MERCÈ VENDRELL  I LA  MERCÈ SALA AMB EL GUIA PERE FELIU

RETORN PEL CORRIOL PRECIÓS PER LA LLERA DE LA RIERA DE RAJADELL DE L'ALTRA COSTAT

PODEM VEURE I GAUDIR DEL GORIL·LA RECENTMENT BATEJAT...

...AMB EL NOM DE "LILA" GRÀCIES ALS CONTES A L'ANELLA VERDA QUE MEANDRE PROMOU CADA ANY

UNA BARRACA I UN FORN QUE HI HA A TOCAR DEL CORRIOL DE PEDRA SECA

REAGRUPAMENT PER FER...

LA PUJADA I EL CORRIOL QUE ENS PERMET ANAR AL MIRADOR...

...DE LA NOGUERA ESPECTACULAR!

NADAL ÉS A TOCAR NO CAL DIR RÉS MÉS OI?

FENT VIA PER ARRIBAR A LA PISTA DEL BOSC DE CAN SERVITGE

EL DIPÒSIT D'AIGUA QUE HI HA...

...ELS PEIXOS DE COLOR VERMELL

SEGUIM AVANÇANT AMB LES BALLES DE LA URBANITZACIÓ DE SANT SALVADOR DE VALLFORMOSA

ÉS UN CORRIOL FANTÀSTIC

HI PODEM VEURE AQUESTA CASA TAN SINGULAR

HEM CONVERGIT AMB LA CARRETERA QUE MENA AL BOSC DEL SUANYA

PEL NOU CORRIOL QUE CAMINEM HI TROBEM AQUESTA CONSTRUCCIÓ CONEGUDA COM TIPI. LA SEVA DEFINICIÓ ÉS: Tipi