18.12.21

A Can Cerver i les Tines amb final sorpresa...

Bona tarda. Com altres vegades vaig amb una mica de retard per parlar de la caminada saludable que ahir divendres vàrem  dur a terme el Grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa. Espero, però, que sigui del vostre interès, un detall significatiu és el fet que tan sols per escollir les fotografies ja hi he passat una estona força considerable de tantes que se’n van fer, i totes elles prou maques i representatives dels paratges dels quals vàrem trepitjar, del matí gèlid que ens va acompanyar, però molt gratificant, d’alguna sorpresa que com altres vegades he mencionat, encara que les caminades les repetim al moure’ns pel perímetre de l’anella verda de la ciutat, no vol pas dir que siguin monòtones ni avorrides, concretament aquesta fa més d’un any que no l’havíem fet.

En aquest cas vàrem iniciar la caminada des de Sant Joan per anar a visitar el Mas  de Can Cerver i les tines que hi ha en aquell entorn, ubicat a la zona de sota el Collbaix. Una masia que data de l'any 1718, no en puc donar més detalls per no trobar informació, és molt gran amb tines i altres elements d'interès. Una era amb un terra preciós molt ben conservat, que avui dia encara hi ha màquines agrícoles per treballar la terra.

Durant la caminada es pot gaudir d’una barreja d'elements naturals com és el fet de transitar per la falda del Collbaix, anar a Can Cerver i gaudir de les tines i tot el seu entorn, generalment ens hi parem a fer el mos i descansar un xic. Seguim la caminada anant a travessar la riera de Fonollosa pel gual que més endavant trobem.  Abans, però veiem un pou d’aigua que el sostre el va malmetre un pi que fa temps amb una ventada de les fortes el va fer caure i va anar a parar a sobre del sostre del pou. De fet, si es va  amb precaució i ens hi acostem podem veure l’aigua del fons, com he dit,  seguint amb la caminada, anem fent via per fer una part del camí de la sal, que ja hem vist algun senyal vertical que ens ho indica, i seguir per corriols preciosos fins a arribar a Can Canals nou, a on podem gaudir de tot l'entorn, ja siguin escultures, miradors i altres elements artístics que hi ha. També uns espais dedicats a diferents cultures universals, molt ben reproduïts, afegint uns trencadissos tipus gaudinià en forma de bancs, d'animals ec. Això ho trobem ubicat a Can Roges o Rojas, tinc els meus dubtes, ja que ho trobo escrit en les dues formes, a l’enllaç que hi deixo queda com Rojas i val a dir que hi confio, vosaltres mateixos decidireu: Mas Can Canals Nou

Un volt hem gaudit d’aquest entorn tan interessant, seguim via anant a l’empresa de la Màfrica i travessant de nou la riera de Fonollosa, enfilar a la carena que mena a Sant Joan gaudint d'unes vistes fantàstiques tant de l'entorn com del poble. Una matinal fabulosa molt entretinguda i amable. Hom recupera energies noves i preserva la salut encarant el cap de setmana amb molt optimisme.

Si sembla que us sigui del vostre grat i la desitgeu fer com nosaltres ho hem realitzat avui, podeu seguir la traça que el company Mario ha fet de l’itinerari amb el Wikiloc: Z.Esportiva S.J. Vilatorrada Can Cerver

SALUT I CAMINADES

PAS A PAS ANEM APROPANT-NOS

DICIDITS A ASSOLIR L'BJECTIU

FENT EL CORRIOL PER PUJAR A LA FALDA DEL COLLBAIX

ARRIBADA A CAN CERVER PER LES TINES...

UN CONJUNT DE SIS TINES ENTRE RODONES I QUADRADES

INTERIOR  FORÇA BEN CONSERVAT

LA COMPANYA MONTSE FENT EL QUE L'HI AGRADA

LA TINA DEL MAS  PROTEGIDA AMB LA REIXA

AQUESTA AMB LA PORTA TANCADA

L'ERA  DEL MAS AMB UN TERRA PRECIÓS

LA COMPANYA MARI CARMEN SALUDANT

FET EL MOS I EL PETIT DESCANS...

APROFITEM PER FER LA FOTOGRAFIA DE RECORD

EL  GRANDIÓS MAS AMB ALGUNES EDIFICACIONS MÉS

ELS TOTEMS

ARA FENT VIA PER ANAR A CONVERGIR AMB LA CARRETERA DE CALAF

FENT LA RIERA DE FONOLLOSA PER ANAR...

A PUJAR LA CARENA DE VILATORRADA

AMB ALGUN CORRIOL MOLT ENCISADOR

JA SOM A DALT

LA SORPRESA DEL DIA -LA COMPANYA SEBASTIANA QUE AVUI NO ENS HA POGUT ACOMPANYAR

ENS HA FET ARRIBAR UN REGAL DE NADAL QUE EL MARIO REPARTEIX

L'AMADEU EL PERE EL GUIA EL MARIO EL ÀNGEL QUE ENS GUARDA EL JOSEP ROBIRALTA I EL JAUME ADAM AMB EL SEU REGAL

LA COMPANYA MARI CARMEN HA ESTAT LA MITJANCERA DE FER-LOS ARRIBAR DE PART DE LA SEBASTIANA.