19.6.21

Entorn de la Solana dels Comtals

Ahir divendres seguint el programa previst de les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa anem fent habitualment, vam estrenar una nova caminada que va ser anant a la Solana dels Comtals, encara que l’objectiu en aquesta ocasió va ser anar pel corriol que mena a la serralada de Montlleó, a gaudir entre altres coses dels elements de construcció de pedra seca, una barraca doble que podreu veure amb les fotografies que deixaré al final del comentari.

També hem quedat embadalits amb uns murs de pedra seca ben peculiars, de les conduccions de l’aigua i dels pous per guardar-la. Algunes tines que encara que ja ens són conegudes sempre agrada de tornar a veure, i recordar així, el llegat dels nostres avantpassats que com es pot entendre sempre fa que la imaginació de cadascú ho interpreti a la seva manera, es comenti entre els companys les diferents opcions de treballar i poder fer les feines quotidianes

per treballar la terra, les vinyes ec... No podem obviar de com ho faríem en l’actualitat, ja que de vegades costa assimilar que amb les eines de les quals disposaven tinguessin la capacitat de poder fer semblants obres tan enginyoses, valuoses, i que amb el pas dels anys encara es preservin, algunes en prou bon estat.

Aquesta caminada podria anar lligada a l'hora de fer la visita a la Solana dels Comtals, però per no allargar-la massa pel temps que hi dediquem en les caminades saludables habituals que oscil·la al voltant de les tres hores, i per poder gaudir amb més tranquil·litat de tot el que durant l’itinerari es pot fruir, prefereixo fer per separat cada caminada, que en realitat quasi podria dir que en són tres o si ho voleu més i tot, ja que depèn de com s'organitzi...

Tan sols dir que és fantàstica, molt agraïda, de bon fer, que hi ha algun tram de pujada, però en ser tan distreta es fa molt bé sense notar.

Un volt arribem a dalt del cim conegut com la Serra de Montlleó, hi ha una tina que a sota mateix hi ha també la barraca a on suposadament convivien la persona i el bestiar pels abeuradors que s'hi pot veure, com de ben segur les eines que per treballar la vinya els hi eren adients, disposar així d’un lloc a on guardar-les.

Avui dia és un pla generós i agraït que permet fer un descans i recuperar les forces després de fer el corriol de pujada.

Emprenem de nou la caminada per un corriol molt maco per convergir a la pista ampla que mena a l’Oller del Mas, però ben aviat ja fem una nova paradeta per poder veure una nova tina, aquesta coneguda com la Tina de l’Oller, amb la bassa del senglar que avui estava seca, però que està prou definida pel trànsit d’aquests animals. Davant mateix hi ha el corriol que ens permet de baixar a la riera de Rajadell, poden gaudir d’unes altres tines i barraques a més del Pou de gel de l’obaga de l ’Agneta, que avui no ha estat el cas, no oblideu que ja he deixat clar que poden ser moltes les variants que permet la zona en la qual ens hem mogut.

És una caminada de les que deixen molt bones sensacions per tot el que he esmentat, a sobre i podem sumar les impressionants vistes panoràmiques de la muntanya de Montserrat per un costat, i per l’altra, de la ciutat de Manresa, que durant l'itinerari anem observant amb admiració, les extensions d'oliveres les vinyes de l'Oller del Mas, la Font del Balçet, el gual i la riera de Rajadell que avui duia un cabal d’aigua generós per la pluja que ens va regalar el dijous, per anomenar algunes altres coses, que no dubto que en queden encara per subratllar, però que si us animeu a fer la caminada, ja ho anireu constatant.

SORTIDA DE LA CIUTAT PEL POU DE LA LLUM

UN PETIT RECORREGUT PELS QUE NO HI HAN ESTAT MAI

UN MAGNÍFIC MIRADOR TOT I QUE AVUI EL DIA NO ENS ACOMPANYA

HI HA MOLTES COSES PER VEURE  PERÒ AVUI L'OBJECTIU ÉS UN ALTRE

FENT EL CORRIOL DE PUJADA PRECIÓS!

GAUDINT DE LES CONTRSUCCIONS DE PEDRA SECA

EL TONI I LA TERESA BONS COMPANYS DE CAMINADES DAVANT LA BARRACA DOBLE

TOT EMBADALIDS VISITANT LA BARRACA  PER TOTS ELS RACONS

LES FOTOGRAFIES VAN A DOJO ESPECTACULAR FASCISNANT

PODRIA SER UN ANTIC POU O ALJUB?
SEGUIM FENT EL CORRIOL DE PUJADA

FENT VIA PER LA ZONA DE LA TORRE DE SANTA CATERINA

BAIXANT PER LA GUIA  LA SANTA COVA ES VEU AIXÍ

LA SEU TAMBÉ ENS DONA LA BENVINGUDA

EL RIU CARDENER AMB L'AIGUA MARRONOSA DE LA PLUJA PERÒ...

...AMB UN VISITANT D'EXCEPCIÓ "EL BERNAT PESCAIRE" MAJESTUÓS

AMB LA FONT DE SANT MARC ACABO EL REPORTATGE D'AVUI

La caminada amb el trac com ho vàrem dur a terme, el temps invertit i si sembla que és del grat ja sabeu que la podeu descarregar i seguir: Barraca doble de la Solana dels Comtals-2021