3.6.21

Al Mirador del Cardener

Per encetar el mes de juny amb les caminades saludables hem anat fins al Mirador del Cardener, fent la tornada pel també Mirador del Llobregat.

Són quasi dotze anys que duem a terme les caminades saludables habitualment, i amb el pas del temps comprendreu que com generalment totes les coses van evolucionant, nosaltres el Grup de Caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa ho hem fet en dues direccions força rellevants, la primera pel fet de disposar de tres nivells que els anomenem: Caminades llargues, mitjanes i curtes, que com indica el seu títol són de més a menys exigència, tant pel temps empleat com evidentment pels quilòmetres que al final de l’activitat en constatem els resultats. El més important, però és el fet que les persones que hi participen se sentin còmodes amb el seu nivell i gaudeixin de l’hàbit de caminar, de compartir amb la natura tot el que ens ofereix i ens ensenya a la vegada que fem quelcom per preservar la salut amb una bona qualitat.

He fet aquesta introducció per entrar en context, pel que fa a  l’evolució, que ja he esmentat que han estat dues les direccions, la segona és la participació que ha anat augmentant amb la quantitat de persones que ho compartim, siguin veïnes i veïns, siguin amigues i amics, ciutadans de Manresa o de la comarca, tant si val, perquè alguna vegada ja he comentat que fins i tot, n’hi ha una de persona com és el Josep Admetlla, que ve de Corbera de Llobregat, i és dels més veterans del grup perquè crec recordar que deu fer uns deu anys que ens acompanya sempre que pot a les caminades. Per tant penso que és prou important tenir en conta aquests dos factors que d’alguna manera constaten que és una activitat positiva, que reverteix en el benestar, i, que hi ha bona harmonia en els grups que també s’ha de valorar com un dels factors que sumats donen el resultat tan magnífic que avui dia estem vivint i encoratja a seguir treballant perquè el grup segueixi molts anys més.

Val a dir que amb motiu de la pandèmia en global no movem el centenar llarg de persones com havíem fet l’any dos mil-dinou, però amb tot l’enrenou que ha comportat anem mantenint el nombre de setanta a setanta-cinc persones amb els tres nivells. Hi ha persones que encara no han tret el cap des de principis de la pandèmia, però en canvi s’hi ha afegit persones noves que perquè no dir-ho, també han aportat la seva bona predisposició, el seu granet de sorra, renovant per tant alguns conceptes que sempre són benvinguts per anar renovant amb conseqüència alguns itineraris que encara que repetim caminades durant l’any, sempre acostumen a ser agraïdes, distretes i variades.

Com ja he esmentat doncs avui hem anat al Mirador del Cardener, que antigament tan sols fèiem aquest, en canvi ja fa uns anys que els fem tots dos perquè són avinents de fer i deixeu-me dir que estem més ben preparats físicament i mentalment. Aquesta caminada acostuma a sortir per uns tretze quilòmetres i mig de mitjana, i ho fem amb un temps de tres hores aproximadament, en el cas d’avui ho podeu constatar amb el trac que hi deixo que ha gravat el company Mario Revilla, i podeu seguir si és del vostre grat anant a l’enllaç: Cap S.F.-Mirador del Cardener

GRÀFIC DE LA CAMINADA

Podem anar per la llera del riu Cardener, però per les pluges he preferit avui canviar un xic l’itinerari, sí que hem fet la pujada al Mal Balç, que avui hem gaudit d’un fòssil fantàstic com podreu veure en una fotografia. Una vegada hem fet el mos i descansat al Mirador del Cardener seguim amb la caminada que gira cap a l'est per anar a buscar la conca del Llobregat, en tot moment acompanyats per la configuració del massís de Montserrat, que amb el dia clar que avui hem gaudit, les vistes són espectaculars, ha estat dels dies que val la pena guardar-ne tot el recorregut per les bones sensacions que transmet i omplen d’energia totalment.

Pel que fa a la zona del Mal Balç hi deixo un enllaç per si en desitgeu ampliar-ne informació: El Mal Balç-El medi natural del Bages

PREPARANT EL COS PER FER L'ACTIVITAT DE CAMINAR

JA HEM ENCETAT L'HORARI D'ESTIU ARA SORTIM A 2/4 DE 8 DE DAVANT DEL CAP

EL COMPANY PERE FELIU JA VA AGAFANT EL MEU RELLEU - FENT VIA  AL BARRI DE SANT PAU GAUDIM D'AQUESTA VISTA DE PRIVILEGI

ARRIBADA AL BARRI DE SANT PAU

DE MICA EN MICA VAN ARRIBANT

FENT LA PUJADA DEL MAL BALÇ

UN FÒSSIL QUE HI PODEM VEURE - PRECIÓS!

VISTA DEL MASSIS DE MONTSERRAT FENT LA PUJADA - ABAIX LA DEPURADORA

CONTINUEM FENT LA PUJADA

UNA ALTRA VISTA MOLT INTERESSANT DE L'ALTRA COSTAT

AQUEST INDRET ENS OFEREIX UNES VISTES PRECIOSES I ELS FÒSSILS QUE FA QUE SIGUI MOLT DISTRET

BEN ENVOLTATS DEL BOSC QUE TAMBÉ ALEGRA LA MARXA

ARA JA CAMINEM PEL CORRIOL...

...QUE  MENA AL MIRADOR

...TAN ACOLLIDOR

HI FEM EL PETIT MOS I DESCANSAR

LA FOTOGRAFIA PEL RECORD DE LA CAMINADA SALUDABLE

NOVAMENT ESTEM ACTIUS SEGUINT...

...AMB LA CAMINADA ENTRE CORRIOLS

ARA PER LA PISTA AMPLA QUE MENA AL MIRADOR DEL LLOBREGAT - EL COMPANY JOSEP RUBIRALTA EN PRIMER PLA

EMBADALITS  AMB LA VISTA QUE ENS OFEREIX...

...EL MIRADOR DE LA MUNTANYA DE MONTSERRAT...

...DEL RIU LLOBREGAT - DEL PONT DE VILOMARA PER UN COSTAT - DEL RIU CARDENER PER L'ALTRA  I  FRONTALMENT DE CASTELLGALÍ

EL COMPANY JOSEP ÀLVAREZ TAMBÉ ENS HI FA LA FOTOGRAFIA

EN AQUESTA TAMBÉ HI SURT ELL

DESPRÉS DE GAUDIR DEL  PRIVILEGIAT MIRADOR SEGUIM AMB LA CAMINADA

ENTRE VINYES AVUI ABANDONADES  VEIEM AQUESTA BARRACA DE PEDRA SECA

SOM AL CAMÍ REIAL - MOLT DEGRADAT

ANEM FENT VIA ENCARA QUE SIGUI DE MAL TRANSITAR

UNA LLÀSTIMA QUE NO HI HAGI RECURSOS PER FER UN MANTENIMENT COM CALDRIA I ES MEREIX PER PRESERVAR EL PASSAT

ARA JA ENS TROBEM AL RAVAL DEL SOLEI DE VILADORDIS

FENT LA CARENA - PODEU OBSERVAR QUE EL SOL I ÉS BEN PRESENT

EL RAMAL DE LA SÉQUIA QUE NO EL FEM EN AQUESTA OCASIÓ

HEM TRAVESSAT LA CARRETERA DE VILADORDIS I PER CAL NEST

HEM ANAT A DAVANT DE LES PISTES - CARRER DELS TOVOTS EL GUIX

ENTRE ELS CAMPS DEL PLA DEL GUIX...

...HEM FET L'ENTRADA A LA CIUTAT - EL COMPANY XAVIER CABOT ARRECERAT A L'OMBRE LA CALOR  ES VA DEIXANT SENTIR