12.6.21

A la Trona Pel Balcells

Per cloure la setmana amb les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa duem a terme habitualment, ahir divendres, els pocs que vàrem quedar del grup, que en aquesta ocasió vàrem ser dotze, ja que per part de les caminades mitjanes vint-i-sis persones van anar a fer una excursió per Montserrat, i els components del grup de caminades llargues que a la vegada comparteixen de cara els divendres l’anomenat grup “Walk Friday”, i es dediquen a fer activitats més exigents, com per exemple aquest divendres que van anar a Núria, que s’hi van passar quasi tot el dia, perquè els seus objectius són uns altres de ben diferents de la resta del grup, el seu estat físic és pletòric, són persones federades que els agrada practicar l’alta i mitja muntanya, segons l’època fer caminades amb raquetes, que els desnivells no els afecten més aviat els sedueixen i cremem més adrenalina com és evident. De vegades també té una certa influència el temps del qual es disposa, per les obligacions que cadascú pugui tenir, en definitiva doncs que els dotze que ja he esmentat vàrem anar a la Trona, i pel fet de ser divendres que generalment les allarguem més del que és costum, vàrem anar Al Mas del Balcells, per apropar-nos a la Casa modernista de La Morera, per arribar a la Trona. Una vegada vam descansar un xic i fet el mos, per Can Cuques, vàrem fer via al meandre de la riera de Rajadell, per arribar al bosc del Suanya, seguint pel camí agrícola i en arribar a la casa dels Pardals, per la dreta vàrem fer la pista que mena al barri del Sol i Aire, per baixar a la zona esportiva del Congost, així seguir caminant pel passeig del Riu Cardener, a la Via de Sant Ignasi. Pel barri de Les Escodines i el carrer Viladordis, anar al Parc de Sant Ignasi i convergir amb l’avinguda d’en Francesc Macià, travessar la carretera del Pont de Vilomara, al carrer Gaudí, i finalitzar l’activitat davant del Cap al carrer de Sant Cristòfol. Això ho podeu seguir si ho desitgeu a l’enllaç que hi deixo, si sembla que és del vostre grat i us animeu a fer-ho com nosaltres ho hem dut a terme: Del Cap a la Trona pel Balcells

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Tan sols esmentar una vegada més, que són caminades saludables  que estan a l’abast de tothom que ho desitgi fer, que són molt variades i tant es poden allargar com escurçar, això ja va relacionat a les condicions físiques o també del temps del qual es disposa per fer la caminada. Tot queda dintre del perímetre de l’anella verda de la ciutat, per la qual cosa no necessitem cap mitjà de transport per desplaçar-nos que no necessita una inversió de temps exagerat i ens aporta molts beneficis per fer un manteniment saludable.

Un altre factor són els elements naturals que fan que aquesta  caminada sigui atractiva, amable i agraïda no en manquen, per citar-ne algun: L’ermita de Sant Marc, per anar al passeig del Riu Cardener, la Seu a dalt del turó fent el passeig del Riu, el colomar que podem veure a l’altre costat  del riu, a la paret rocosa de l’estació de trens. Una vegada deixem la zona esportiva del Congost, el majestuós Collbaix que ens acompanya per davant mentre fem via. El bosc que ens envolta, també els camps les vinyes i oliveres, l’aqüeducte del  Balcells, la casa modernista de La Morera, la Trona i el seu entorn per Can Cuques, el corriol per baixar a la riera de Rajadell, el meandre i el Bosc del Suanya amb el pont de la riera, algun esquirol que s’hi deixa veure, i així podem anar anomenant més elements que em deixo, però que com he dit són presents i ens fan gaudir de l’hàbit de caminar, oi més encara, si ho fem amb grup i ho compartim.

Un enllaç per saber una mica més de l'origen de la Trona o Taula: La Taula de Cal Cuques

Ara si és del vostre grat, gaudiu d’algunes de les fotografies que es van fer durant la matinal.

SORTIDA DE LA CIUTAT PER L'ERMITA DE SANT MARC

PER LA ZONA ESPORTIVA DEL CONGOST...

...AGAFEM EL CAMÍ VELL...

...DE RAJADELL

DEIXEM ENRERE L'AQÜEDUCTE...

PER SEGUIR AMB LA CAMINADA

EL MAS DEL BALCELLS VIST PER DARRERE

PER CORRIOLS I EL SEU ENTORN...

ARRIBEM A LA CASA MODERNISTA DE LA MORERA

AQUÍ LA PODEU VEURE

A LA TORRE DE DAVANT HI HA AQUESTES CASES NIU ALS PINS

LA BARRACA DE PEDRA SECA DE LA TRONA

FA UNS DIES QUE HI HA AQUESTA VALUOSA INFORMACIÓ

LA COMPANYA MONTSE RIBALTA JA ÉS A DINS - ELS ALTRES ESPEREN

EN PRIMER TERME LA COMPANYA TERESA GAJA - LA TRONA AL FONS

LA MONTSE FA EL MOS, EL JUAN VOL PUJAR A DALT LA TRONA I LA MARI CARMEN RESTA A EXPECTANT

PREPARANT LA FOTO DE GRUP

JA LA TENIM AQUÍ

SEMBLEN LES RUNES D'UNA BARRACA...

UNA TINA

AL BOSC DE CAL CUQUES PODEM VEURE AQUEST SALTADOR

EL CORRIOL QUE MENA AL MEANDRE DE LA RIERA DE RAJADELL

S'HA TRENCAT UN PÍ QUE ENS BARRA EL PAS - EL PASSEM PERÒ

CONVERGIM AMB EL TORRENT QUE ENS PERMET ARRIBAR A LA PISTA AMPLA

JA SOM A BAIX - PISTA AMPLA I MEANDRE DE LA RIERA DE RAJADELL AMB EL BOSC DE RIBERA QUE GAUDIM

FENT LA BAIXADA DEL BARRI DEL SOL I AIRE AL CONGOST

AMB LA VISTA DEL PONT VELL I EL RIU CARDENER QUE ENS DONEN LA BENVINGUDA PER AVUI FINALITZO EL COMENTARI DE LA CAMINADA DEL DIVENDRES