5.3.22

Benvinguts de nou al bloc. Una setmana més hem complert amb el programa de caminades saludables, aquesta parlaré de la que vàrem dur a terme el divendres anat a fer la Falda del Collbaix, no sempre s’ha de fer el cim, la falda com he dit també té quelcom d’interès, per la seva vegetació, el bosc en general, la fauna que de vegades es deixa veure, vistes que transitant es poden gaudir, no d’altra manera en fi... No dubto gens que encara que no sigueu coneixedors de la zona, en sou prou conscients i si la naturalesa és del vostre interès, no fa falta dir res més al respecte, cada lloc té la seva peculiaritat.

Els divendres generalment no acostumem a ser tantes persones en compartir l’hàbit de caminar, tot i que fluctua el nombre de participants, per exemple el divendres dia vint-i-cinc, vàrem compartir caminada disset persones, en canvi, aquest divendres passat dia quatre, onze vàrem ser les persones que del grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, ens vam aplegar per fruir d’una nova matinal mig ennuvolada, però amb temperatura molt agradable, per gaudir de la caminada saludable, amb la natura i els elements que ja he citat abans.

En aquesta ocasió el perfil de la caminada és el que podeu veure en la fotografia i si desitgeu fer-la algun dia com nosaltres la vàrem realitzar podeu seguir l’enllaç de Wikiloc que el company Mario va gravar: Cap S.F. A la falda del Collbaix

GRÀFIC DE LA CAMINADA
Un resum ràpid és que del Cap ens vàrem dirigir al passeig del riu Cardener i seguint pel parc que segueix per la llera, arribar a Sant Joan, per fer algun carrer del poble per anar al Mas Vilatorrada, i fer la carena de Costa Rodona, i així convergir amb la pista que mena al mas de Santa Marta. Abans, però hem fet una parada per fer un peti mos i recuperar forces per seguir amb la caminada. Aquesta l’emprenem de nou continuant la pista que ens porta al peu del Collbaix, per la dreta anem via a Santa Marta, ben aviat en veure el mas convergim amb la pista ampla que per l’esquerre pugem una mica i ja veiem el corriol que ens permet transitar i fer la falda del Collbaix. Hi ha alguns corriols que menen a baix a la pista asfaltada, com és evident els obviem i anem caminant, fins que veiem la granja que hi ha a tocar del berenador del Collbaix, que ara sí que baixem per fer el corriol que hi ha al lateral i convergim amb la pista ampla que hi trobem senyals d’orientació, nosaltres decidim anar per la carena de Sant Joan que tot i està el dia un xic encapotat, podem gaudir d’unes precioses vistes panoràmiques, i d’aquesta manera arribar a travessar el pont de l’eix transversal, per atansar-nos a la zona esportiva del Congost, refer el camí que el matí ja hem fet pel tram del passeig del riu Cardener i retornar al Cap per finalitzar l’agraïda caminada saludable.

SALUT I CAMINADES !

ANANT AL MAS VILATORRADA AQUEST GOS ENS SALUDA

EL COLLBAIX VIST DES DE LA COSTA RODONA

UN ZOOM DEL COLLBAIX AMB L'ESTELADA

POC MÉS DE MITJA CAMINADA...

... PARADA PER FER EL MOS I...

... DESCANSAR UN XIC

UNA VISTA DE LA MASIA DE SANTA MARTA

FENT EL CORRIOL  DE LA FALDA DEL COLLBAIX

ELS CAMPS I VISTES PANORÀMIQUES DES DE LA CARENA DE SANT JOAN

FINALITZANT LA CARENA PER ARRIBAR...
... DE NOU A LA CIUTAT
Si us ve de gust podeu veure més fotografies al facebook de la companya Montse Ribalta que fa uns reportatges fabulosos, tan sols heu de seguir l’enllaç: Montse Ribalta-Facebook