8.3.22

Als ulls del Llobregat

Hem començat la setmana que segons es preveu, meteorològicament parlant, hi ha moltes probabilitats del fet que plogui (desitjo que sigui així) de moment, però aquest dilluns no ho ha pas fet, quatre gotes mal contades, en qualsevol cas ens ha deixat fer realitat la caminada saludable que estava programada, i que vint-i-vuit persones hem compartit amb molt bona temperatura, ja que no ha fet fred ni calor perquè el sol tampoc ha tret el cap.

Com es habitual, el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, el nivell de caminades llargues hem sortit a les vuit del matí de davant del Cap, per anar fins als Ulls del Llobregat, més conegut generalment pels Tres Salts, i ho hem dut a terme com breument descriure: Hem fet la sortida de la ciutat pel carrer Arquitecta Montagut per continuar a la Pujada Roja, i arribar als plans del barri del Guix, que pel polígon industrial del Grau, hem anat a la Serra del Carner, passant per davant del Càmping Freixa, i fent la carena, deixant enrere l’empresa de desballestament de cotxes, ens hem atansat al Bosc de Les Costes i anar per la Serra del Carnisser, a baixar fins al riu Llobregat. Hem continuat per la dreta al costat del canal de la Mina, i per l’altra costat el riu, per fer el gual del riu Llobregat que dona accés als Tres salts o Ulls del Llobregat. Aquest ha estat l’objectiu de la caminada saludable del dilluns, que hi hem fet un petit descans, i el que ho ha desitjat un mos per recuperar forces i poder continuar fent via.

Hem emprès de nou la caminada en direcció al barri de Viladordis, per continuar caminant anat a convergir amb el ramal de la séquia, que hem fet fins a trobar el camí asfaltat, que pel lateral de la c/55 ens permet anar al Parc dels Trullols. Ara ens hem dirigit a fer entre les obres que hi ha en aquell sector per fer la rotonda de  connexió amb l’avinguda dels Països Catalans, pel ramal de la séquia del barri anar al carrer de Sant Cristòfol, que hem anat baixant fins a arribar al Cap, per donar per acabada la caminada d’avui dilluns.

El que he descrit ho podeu seguir si és del vostre grat amb la traça que el company Mario ha gravat amb l’aplicació de Wikiloc molt explícitament, per la quantitat de Waypoints que podeu veure en el gràfic de la caminada que hi deixo i també el seu enllaç perquè la podeu descarregar i seguir fil per randa: Cap S.F.- Als Tres Salts

GRÀFIC DE LA CAMINADA

Moltes gràcies pel temps que em dispenseu en la vostra visita al bloc.

DEL CAP AL BARRI DE LA FONT PER ANAR...

... A LA PUJADA ROJA

ALS PLANS DEL GUIX ANEM PER CAN CODINA VELL...

... A CONVERGIR AL POLÍGON INDUSTRIAL DEL GRAU...

PRIMER PASSANT PEL CARRER DEL TER

ENS ATANSEM AL CÀMPING FREIXA

SEMPRE RECTA  ARRIBEM AL DESBASTELLAMENT PER...

... ANAR AL BOSC ESPÈS O DE LES COSTES I...

... PER LA SERRA DEL CARNISSER...

... QUE IGNOREM AQUEST SENYAL PERQUÈ FEM TOTA LA CARENA PER GAUDIR DE LES VISTES

LLUNY PERÒ PODEM VEURE LA PRESSA DE LA CENTRAL DEL RIU LLOBREGAT

EL RIU LA CINGLERA LES PEDRES PER SEURE SÓN D'AGRAIR

EL GUAL AMB EL RIU A BANDA I BANDA

UN LLOC PER GAUDIR AMB TRANQUIL·LITAT

LA  FOTOGRAFIA DE LES VINT-I-VUIT PERSONES...

... QUE HEM COMPARTIT AMISTAT I CAMINADA

ARRIBA L'HORA DE TORNAR A EMPRENDRE...

... LA CAMINADA

ARRIBADA A VILADORDIS

PEL CARRER DEL MAS D'EN ROCA ANEM...

... A CONVERGIR AMB EL RAMAL DE LA SÉQUIA...

... SEMPRE AMABLE I  ARA AMB SENYALS...

EVIDENTS DE LA PROXIMITAT DE LA PRIMAVERA
PEL PARC DELS TRULLOLS FEM L'ENTRADA A LA CIUTAT

Una vegada més comparteixo informació del Centre Excursionista de la Comarca del Bages, per si es del vostre interès: