19.3.22

Al Torrent Fondo info del CECB

Una setmana més que hem complert amb el programa de caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, anem duent a terme habitualment.

El divendres passat dinou persones ens vàrem aplegar per gaudir de la caminada  que va ser anant a visitar el Torrent Fondo, del terme municipal de Sant Joan de Vilatorrada. Tot i que ha anat fent unes pluges molt minses els últims dies, no ha estat la vegada que més ho hem fruit pel que fa a cabal d’aigua del torrent com altres vegades que l’hem dut a terme, però sí que hem pogut xalar amb el cant dels ocells que en arribar la primavera ja ens van regalant amb els seus fantàstics cants, també de la vegetació i arbrat del bosc de ribera que hi ha en el seu entorn sempre preciós i amable, si afegim la pau i el silenci que acostuma a haver-hi en aquest lloc molt apreciat per les persones que ens agrada compartir les nostres vides amb la natura, gosaria dir que amb tots aquests elements, ofereix la possibilitat de fruir d’una matinal excepcional, molt més que agraïda per les sensacions que transmet, i fa que el nostre cos senti quelcom especial, amb la transmissió del benestar que aflora pels quatre costats.

És una caminada més, que en general acostumem a dur a terme almenys tres vegades a l’any, però si dic que algunes persones encara la fem més sovint i que fins i tot poden ser sis els cops que la fem, no és pas cap novetat pel fet que, a més de tot l’anunciat anteriorment, puc assegurar que és de les caminades que dona molt de si per la varietat de camins, corriols i pistes que ens permet escollir a l’hora de dur-la a terme.

Si entreu a l’aplicació de Wikiloc i desitgeu seguir algun enllaç d’aquesta caminada, en trobareu moltes de totes menes, llargues, mitjanes, curtes. Hi ha una quantitat força nombrosa d’itineraris a escollir, no obviem que un altre element és el fet que la caminada per tot el seu entorn és assequible, és fàcil molt planera i, per tant apta per a tota persona que la desitgi fer, grans i petits, amb família o amics, evidentment es pot fer sol, això ja depèn del tarannà de cadascú. Si la desitgeu fer com nosaltres el divendres podeu seguir l’enllaç de la gravació que ha fet el company Mario, molt explícit con podreu veure, segur que la gaudireu per tot el que ofereix: Cap S.F.- Al Torrent Fondo (Girada)

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Observareu que hem sortit del Cap i hem anat al passeig del riu Cardener al Congost per continuar fent via per la llera del riu a Sant Joan de Vilatorrada. Hem sortit un moment de la llera per travessar el pont del riu, i tornem a entrar fins que ja arribem al final del Torrent Fondo, que per nosaltres ha estat el començament, endinsant-nos pel tub que condueix l’aigua fins al riu, ens hem dirigit al Torrent Fondo, al saltant de l’aigua, per anar fent via sense deixar el recorregut del torrent, i fruint també del bosc i la vegetació, també dels cants dels ocells, fins a l’aiguamoll o torrent de les Torres, que un xic més amunt hem parat per fer el mos, descansar un xic i la fotografia del grup.

La tornada ha estat fent el corriol que mena al serrat de les Torres, per anar al turó de les Fades, baixar a convergir amb el ramal de la séquia del Poal, sortim a la pista dels Casals i amb la traça, ja veureu que hem fet unes ziga-zagues, que ens ha vingut a tomb per com ja he citat donar-li un itinerari diferent del que acostumem a dur a terme, també per arribar als quilòmetres que estem acostumats a caminar, que ja és el que el cos ens demana. Amb tot, però arribem a la carretera de Santpedor que la travessem per anar via al barri de la Parada Nova, que per la dreta anem a la benzinera de la carretera de Vic que la travessem i pel carrer Arquitecta Montagut, ens dirigim al carrer de Sant Cristòfol, i finalitzar la caminada saludable a davant del Cap del barri, com és habitual en el grup de caminadors.

Imagino que entre l’enllaç a Wikiloc i el resum que n’he fet si us animeu a realitzar-la, no tindreu cap mena de problema, i desitjo que la gaudiu tant, i, us satisfaci com a mi i els altres companys de caminades ens deixa un molt bon record per tornar-la a fruir quan calgui.

Unes quantes fotografies que encara que ens hagi plogut alguns moments ha estat, insisteixo una caminada molt agraïda.

SORTIM DE MANRESA PEL PARC DEL CARDENER

TOT I LA PLUJA AMB EL DIA RUFULÓS

LES PANORÀMIQUES SÓN DE PRIVILEGI

EL RÈTOL DEL TURÓ

BAIXANT PER LA PISTA QUE...

... ENS PERMETRÀ CONVERGIR AMB...

.... EL RAMAL DE LA SÉQUIA...

... A LA PISTA DELS CASALS - ESTAN FENT OBRES EL COMPANY TONI EN PRIMER TERME

EL RAMAL DE LA SÉQUIA QUE VA A LA MIÓN-PUIGBERENGUER

UN TRAM MOLT BONIC TOT ELL - OFEREIX FER UNA CAMINADA PER FER-LO TOT SENCER

TRAVESSANT LA CARRETERA DE SANTPEDOR PER RETORNAR AL CAP

AQUESTA PRECIOSA IMATGE S'HA FET DES DEL TURÓ DE LES FADES

Amb l’excepcional imatge dels camps ara preciosos, amb la verdor que revifen, i amb Montserrat de fons, aconseguida des del Serrat de les Torres al Turó de Les Fades, acabo el reportatge de la caminada saludable del divendres.

Una vegada més el Centre Excursionista de la Comarca del Bages hem fa arribar una nova caminada que podeu veure en el programa que comparteixo per si es del vostre interès.