30.7.22

A la Solana dels Comtals

Per finalitzar el mes de juliol tal com estava previst, ho hem fet amb aquesta caminada saludable que val a dir que ha estat la segona vegada aquest any que l'hem dut a terme. A banda de ser una caminada molt agraïda, i per tot el que ens ofereix tant pel que fa a vistes panoràmiques amb el mirador excepcional que hi ha, com pel tema de les construccions de pedra seca, els pous i cisternes de recollida de l'aigua, la informació acurada de les plantes que en l'itinerari anem veient, el corriol de pujada a la serralada de Montlleó que és preciós, és a dir una caminada completa amb tots els sentits que són d'aquelles que deixen un bon record i que no importa les vegades que hom la faci, ja que sempre hi ha quelcom diferent que la fa atractiva. El fet diferencial més rellevant avui ha estat el cabal d'aigua de la riera de Rajadell, que amb la pluja-benvinguda- que ahir vàrem en aquesta ocasió, poder gaudir, ho podeu constatar en aquest vídeo que un company de les caminades en Julià Carrió, del barri de Valldaura ha compartit amb el grup de caminadors.

LA RIERA DE RAJADELL

Dit això, segueixo amb la caminada que la tenim a l'abast per estar dintre del perímetre de l'anella verda, així que sense necessitat de desplaçament amb cotxe qualsevol matí o si ho preferiu a la tarda, segons l'estació de l'any, hom pot decidir dur-la a terme sense complicacions. Si a més de passar-ho bé amb la natura desitgeu fer salut, us asseguro que és molt adient i en quedareu satisfets, probablement com jo faig la recomanareu. La traça que he gravat amb Wikiloc és: A la Solana dels Comtals-Oller del Mas-Juliol2022

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Un repàs molt breu podria ser el següent, suggereixo seguir l’enllaç  per posar-vos en context: Itinerari de la Solana dels Comtals

ARRIBADA A LA SOLANA DELS COMTALS

CONSULTANT L'ITINERARI

Anem fent el recorregut i visitem la barraca de pedra seca, que mentrestant ja haurem vist algun pou, alguna cisterna d’aigua, i diferents espècies d’arbres i plantes sempre seguint les fletxes de l’itinerari, arribem al berenador, aquest es troba ubicat en un lloc molt adient a on podem ja fer el que ens vingui de gust, segons el que desitgem fer, tranquil i ben acompanyats del bosc que l’envolta.

LA PRIMERA BARRACA DE PEDRA SECA FORÇA DEGRADADA

UNA CISTERNA D'AIGUA

FENT EL PRECIÓS RECORREGUT

UNA ALTRA PERSPECTIVA

JA SOM AL BERENADOR

Continuem al Mirador

EL MIRADOR

LA FOTOGRAFIA DE RECORD

El  mirador, un altre lloc que cal fer parada per poder xalar amb les panoràmiques que ens ofereix i que tan sols des d'aquest punt podem gaudir per la seva ubicació. Acollidor amb un entorn fantàstic, per la qual cosa s'ajunten una quantitat d'elements naturals que s'han de fruir amb calma. La natura ens dona molt i hem de ser agraïts, no trobeu?

Vist l’itinerari de la Solana, ens dirigim a fer el corriol de pujada a la serralada de Montlleó que xalarem d’allò més. Anar fent via podem veure algun saltador, conduccions de recollida de les aigües pluvials, murs de paret de pedra seca ben singulars, ec... És un no parar de fruir del llegat amb els elements que els nostres avantpassats han fet història i que té un valor incalculable, un patrimoni que hem de respectar i conservar per tot el que representa.

UNA DE LES CONDUCCIONS DE LES AIGÜES

UNA ALTRA  QUE ESTÀ OBSTRUÏDA

RESTES D'UN MUR DE PERDRA SECA BEN SINGULAR
Una altra joia que podem fruir és la Barraca doble

EL CORRIOL I LA PUJADA ÉS AGRAÏDA...

... PER TOT EL QUE ANEM FRUINT

Nou element que cal admirar, és part del llegat dels nostres avantpassats, les barraques dobles no abunden i que es conservin tan bé com aquesta encara menys, així que novament la caminada ens ofereix la possibilitat de fruir de la construcció de pedra seca que hem de reconèixer que té una importància cabdal, lògicament si som amants del tema.

En arribar al cim la construcció que ens embadaleix és, la Tina amb la barraca per guardar les eines i aixoplugar l'animal, ja som a la serralada de Montlleó. Una altra construcció de pedra seca, la tina per fermentar i guardar el vi. Els nostres avantpassats sabien bé el que feien i es defensaven amb els seus mitjans que avui podem gaudir, i que s'ha escrit la nostra història que hem de preservar i estimar, com també la terra, respectar-la i donar-la a conèixer als que ens precediran.

En aquest lloc tan acollidor hem decidit de fer el mos i un petit descans per continuar assolint els objectius previstos.

LA BARRACA I LA TINA DE MONTLLEÓ

EL COMPANY TICIÀ SORTINT DE LA BARRACA

EL PERE TAMBÉ S'HA DE VEURE PER DINTRE

A L'INTERIOR PODEM VEURE EL QUE QUEDA DE L'ABEURADOR DE L'ANIMAL

LA TINA TAMBÉ RESTA FORÇA BEN CONSERVADA

LA FOTOGRAFIA PEL RECORD
Fent el retorn passem per la Tina de l’Oller:

ARRIBADA A LA TINA DE L'OLLER

BEN CONSERVADA  MONTSERRAT AL FONS ENCARA QUE NO  ES DEFINEIXI PROU BÉ
LA FOTO DE RECORD
               LA BASSA DEL SENGLAR
ELS TRONCS DELS ARBRES BEN ESMOLATS

Continuant la caminada encara hem tingut el privilegi de veure alguna  vista com aquesta dels ceps ben arrenglerats, deixant enrere l’Oller del Mas

FENT VIA  L'OLLER DEL MAS EL DEIXEM ENRERE

I LLUNY ENS QUEDEN LES VINYES AMB ELS CEPS BEN ARRENGLERATS

Hem fet el gual de la riera de Rajadell que al principi ja he comentat que ens ha sorprès amb el generós cabal d’aigua que corria.

LA FONT DEL BALÇET

EL GENERÓS CABAL D'AIGUA

EL GUAL DE LA RIERA DE RAJADELL AL MAS DELS CORRONS

Amb aquestes fotografies acabo el reportatge de la caminada saludable del divendres.